Wpis z mikrobloga

Mirasy! Dziś opublikowaliśmy raport odnośnie młodych kierowców. Sprawdziliśmy w nim czy faktycznie młody kierowca oznacza zagrożenie na drodze, jak wyglądają statystyki wypadków i czy to nie jest zwykła nagonka, aby tylko pompować młodym ceny OC.
Niestety dane potwierdzają zarzuty :(

Zapraszamy do zapoznania się z raportem, znajdziecie w nim:
- statystyki wypadków spowodowanych przez młodych kierowców
- kto jeździ bezpieczniej, #rozowepaski czy #niebieskiepaski oraz dlaczego niebieskie powodują więcej kolizji
- co siedzi w naszych młodych głowach, że niektórzy nie wiedzą jak zachować się na drodze
- czy wszystkiemu winne są szkolenia
- jak kodeks drogowy ma zamiar przykręcić śrubę młodym kierowcom

Kogo temat zaciekawił to zapraszamy do kopnięcia: http://www.wykop.pl/link/2731771/mlodzi-kierowcy-powoduja-17-18-wszystkich-kolizji/

Pozdrawiamy i szerokości!

#mfindmirkom #motoryzacja #samochody #kierowcy #ciekawostki
Pobierz mfind - Mirasy! Dziś opublikowaliśmy raport odnośnie młodych kierowców. Sprawdziliśmy...
źródło: comment_wyLbfjzPQyH8yf4HnXDfg5r5aCGNW3fo.jpg
  • 12
@atc_damian: No tak, ja jako "młody" kierowca zrobiłem 40 000km w 3 lata i to 3 samochodami. Ciężko tak robić statystyki bo są tacy co przez 3 lata zrobią 300km autem mamy.
@mfind: dlatego bez obrazy ale wasze statystyki nijak się mają do rzeczywistości. Nie są w żaden sposób miarodajne w ocenie ryzyka wypadkowości kierowcy należącej do danej grupy wiekowej.

@fstabi właśnie o to chodzi żeby wyciągnąć średnia wypadków na kilometr przejechany przez daną grupę wiekowa. Jak ten młokos przez te 300 km zrobi wypadek, a ty przez 300k tez jeden to według mfind jesteście identyczni co do wypadkowości
@mfind: znowu muszę się przyczepić do waszej statystyki, bo za mało rzeczy bierzecie pod uwagę.
1. Udział kierowców z podziałem na grupy wiekowe w ruchu drogowym nie jest równy - wśród kierowców zawodowych nie ma równej ilości kierowców w wieku 18, 35 , 60 lat, tak samo wśród kierowców "prywatnych" liczba robionych kilometrów nie jest równa.
2. Wspominacie o tym, że starsze auta są mniej bezpieczne, a młodzi nimi często jeżdżą.
@atc_damian: Chcąc nie chcąc właśnie w taki sposób ubezpieczyciele obliczają ryzyko danej grupy wiekowej. My się nie obrażamy po prostu opracowujemy to co mamy dostępne :)

@HetmanPolnyKoronny: Masz rację tylko jaką mamy pewność, czy akurat tylko w Twoim czy naszym gronie jeździ mało kobiet? Ktoś inny się oburzy, że u niego faceci praktycznie nie jeżdżą za to wszystkie kobiety mają prawko i wychodzi na to, że każdy z nich jest
@atc_damian: No to jest pytanie :P Możemy sobie szacować, że mało jeżdżą (i pewnie tak jest), ale to wtedy nie miałoby żadnego dowodu w postaci statystyk czyli oficjalnie teoria wyciągnięta wiadomo skąd ( ͡º ͜ʖ͡º)
40% kobiet-kierowców dlatego wnioski, że kobiety powodują mniej kolizji nie są przekłamane.


@mfind: to się zgadza. Wcale to jednak nie znaczy, że:
- Kobieta za kierownicą jeździ bezpieczniej
- Ma mniejszą szansę, na spowodowanie wypadku

Równie dobrze można napisać, że ślepi są najbezpieczniejszymi kierowcami, bo praktycznie nigdy nie powodują wypadku prowadząc. Nie mam do was pretensji, że nie podajecie danych ile jaka płeć jeździ, bo nie wiem czy w ogóle takie