Wpis z mikrobloga

Mirki, jeszcze raz pomocy - usiłuje napisać uproszczony program do szachów w c++. Tym razem mam pewien zamysł i fragment kodu:
http://pokazkod.pl/9f4a9ab3da65988d8e387a9036ae061ae8b60a69462dba1b11
http://pokazkod.pl/d5f16d941f5ba57165658ecf5e7550ee5f8a9d18d46badc4dc
Wpadłem na pomysł, żeby złożyć pole gry z pól które miałyby wkaźniki do poszczególnych figur, lub wskazywałyby na puste miejsce. Tyle że coś z tym nie gra. Jak by ktoś miał jakąś sugestię - byłbym wdzięczny, dopiero się uczę.
#programowanie #ulomnosc
  • 4
@wafel93: Ogólnie program szachowy to słaby kandydat na program do nauki programowania obiektowego. Zaprojektować klasy i metody modelujące szachownicę jest łatwo, ale oprogramować ocenę pozycji już nie za bardzo. W prawdziwych programach szachowych pozycję zapamiętuje się na możliwie kompaktowej strukturze danych, np na kilku wartościach 64-bitowych (szachownica ma 64 pola ( ͡ ͜ʖ ͡) ) oznaczających kolor figury i jej rodzaj.
@wafel93: Co do Twojego kodu, to "normalnemu" człowiekowi po prostu szkoda życia na analizowanie złego kodu początkującego programisty. Na podstawie tego co napisałeś, krótka lista dos don'ts:
- nie używaj using namspace std w nagłówkach. Najlepiej nie używaj wcale
- rzeczy nazywaj po angielsku
- rozróżniaj class i struct. Klasa ma mieć prywatne/chronione pola i publiczne metody. Struktura ma wszystko publiczne i rzadko ma jakieś metody poza konstruktorem
- składowe klasy