Wpis z mikrobloga

Chciałbym zrobić grę przeglądarkową typu multiplayer pokroju plemion, ogame czy erepublic w technologii asp.net czy w unity (jeszcze tego nie wiem- analizuję za i przeciw). Chcę stworzyć świat na wzór erepublic (mapa świata) z heksagonalne polami. Na tych polach chciałbym np. określić jakieś kopalnie węgla czy rudy, żniwa oraz budynki i infrastrukturę.
Zastanawiam się, w jaki sposób najlepiej reprezentować dane tych heksagonalnych pól, aby jak najmniej obciążyć serwery oraz bazy danych. Stworzyć pliki z ich określonymi wartościami? Czy wrzucać tego typu informacje do bazy danych?

Mam pomysł na grę, którą chcę napisać hobbystycznie, ale ogrom jej "wirtualnego" świata powoduje to, że jestem na etapie szukania optymalnych rozwiązań, zanim natrafię na problemy podczas kodowania. Sam silnik gry i tego co ma się dziać mam opracowane mniej więcej w głowie i muszę to tylko przenieść z odcinka rzeczywistości do projektu.

Zakładam wstępnie, że grałoby w nią może kilkaset osób do kilku tys. o ile będzie dobrze zakodowana i zwróci uwagę graczy.

#gamedev
  • 10
  • Odpowiedz
@Noct: Znam podstawy programowania i baz danych i napisałem trochę projektów. Ogólnie pytanie zadaję po to, żeby uniknąć pewnych problemów na późniejszym etapie. Chcę się podszkolić w tych technologiach programowania, bo to będzie najszybsza droga do ogarnięcia czegoś na wysokim poziomie, jak klepanie bezsensownych tutoriali. Nauka poprzez praktykę.
Siedziałem w gówno php i chcę wejść w końcu w ASP.NET, bo to mnie bardziej kręci.

@Dudu_66: Plan chodzi mi od dłuższego
  • Odpowiedz