Aktywne Wpisy

Antidotum119 +311
luty 2022 - najtańsza #dacia sandero 40 900 zł.
marzec 2023 - najtańsza #dacia sandero 62 900zł
nieco ponad rok temu odbierałem swoją dacię sandero w #lpg i prawie w najwyższym wyposażeniu (brak alufelg i nawigacji) za 60 700 zł.
dziś za te pieniądze nie kupiłbym najgorszej wersji, która poza kierownicą i kołami nie oferuje zupełnie nic.
#inflacja #samochody #motoryzacja
marzec 2023 - najtańsza #dacia sandero 62 900zł
nieco ponad rok temu odbierałem swoją dacię sandero w #lpg i prawie w najwyższym wyposażeniu (brak alufelg i nawigacji) za 60 700 zł.
dziś za te pieniądze nie kupiłbym najgorszej wersji, która poza kierownicą i kołami nie oferuje zupełnie nic.
#inflacja #samochody #motoryzacja

WR9100 +1230
Pisowcy zawsze mieli nierówno pod sufitem, ale jeszcze nie widziałem nigdy z ich strony takiej masowej histerii :D
- obrazki z papieżem w sejmie
- babka gadająca na mównicy o wstawiennictwie Matki Boskiej w wojnę z bolszewikami
- Mati wrzucający jakieś religijne obrazki na Twittera
- #jp2 wyświetlany na pałacu prezydenckim i Dudeł chwalący się tym z oficjalnego konta
- szambo w publicznej telewizji wywaliło tak mocno, że nawet Goebbels mógłby się
- obrazki z papieżem w sejmie
- babka gadająca na mównicy o wstawiennictwie Matki Boskiej w wojnę z bolszewikami
- Mati wrzucający jakieś religijne obrazki na Twittera
- #jp2 wyświetlany na pałacu prezydenckim i Dudeł chwalący się tym z oficjalnego konta
- szambo w publicznej telewizji wywaliło tak mocno, że nawet Goebbels mógłby się





Wczorajszy filmik cieszył się dużą popularnością więc wrzucam dzisiaj drugi. Tym razem sterowanie przy pomocy regulatora PID. Sam regulator jest znacznie prostszy do wykonania (nie wymaga modelu matematycznego). Jak widać, układ posiada znacznie mniejszą odporność na uderzenia niż w przypadku regulatora LQR. Dodatkowo zaimplementowany został inny algorytm bujający wahadłem - ten oblicza całkowitą energię wahadła (suma potencjalnej i kinetycznej w miejscu środka masy) i stara się dodawać jej coraz więcej do momentu osiągnięcia pożądanej wartości energii (czyli m*g*l). Różnicę w porównaniu do poprzedniego widać w momencie, gdy kąt wahadła przekracza 90 stopni. Wózek stara się wtedy podjechać pod wahadło, żeby dodać energię. Cały algorytm stawiający do pionu mógłby działać znacznie szybciej, jednak ze względu na naturę PIDa trzeba było go trochę przykręcić.