Wpis z mikrobloga

Warto robić eksperymenty z grupami docelowy przy reklamach na #facebook.

Test reklamy dla #notefighter.
Target to nauczyciele/studenci muzyki w USA i UK, którzy korzystają z najdroższych modeli smartfonów na rynku (android i iOS).

Przez 2 tygodnie reklamę kierowałem tylko dla mężczyzn.
Kolejne 2 tygodnie tylko dla kobiet.

Liczba mężczyzn, którzy udostępnili reklamę mojej gry na swoim FB: 1.
Liczba kobiet, które udostępniły reklamę na swoim FB: 10 (!)

W przypadku "polubień" reklamy również kobiety prowadzą: polubiło ponad 2 razy więcej kobiet niż mężczyzn.

Kolejny test A/B będę kierował dla grup kobiet podzielonych według wieku. :) Później kolejne testy. Wszystko, by za jakiś czas wykrystalizować idealną grupę docelową, na którą odpalę konkretniejszą akcję reklamową.

Więcej danych odnośnie promowania i doświadczeń z wydania gry na #android / #ios niedługo na moim wpisie na blogu #javadevmatt http://www.javadevmatt.pl/

Powoli rozkręcę ten biznes. ^^
#mattzagranico
Pobierz JavaDevMatt - Warto robić eksperymenty z grupami docelowy przy reklamach na #facebook...
źródło: comment_SMVLk2l3m8G39WclaA73V3DaPr06fsT7.jpg
  • 7
Pamiętaj, że jak już znajdziesz to nie ciśnij na zawsze tej samej docelówki, bo Facebook zacznie znacznie zwiększać stawki, jak będziesz inwestował tylko i wyłącznie w jedną, wąską grupę.
@JavaDevMatt: Polecam grupę docelową na dzieciaki w wieku 14-18 które dopiero co kupiły smartfon. Dodatkowo w reklamie napisz, że najszybciej sprzedajaca.\ się gra/bestseller.

Z ciekawości mam pytanie. Jeśli ktoś kupi aplikacje w sklepie nie masz żadnych danych o nich? Np wiek, płeć lub kraj?
@JavaDevMatt: Bierzesz pod uwagę, że rozgłos nie ma wiele wspólnego z ilością zakupów? Jeżeli kobiety lajkują więcej aplikacji, to ich lajk rzadziej oznacza zakup. Do tego warto zastanowić się jaka grupa docelowa częściej za aplikację płaci. Moim zdaniem powinieneś skupić się nie na lajkach, a na ilości zakupów.