Aktywne Wpisy
MrBeast +534
Borealny +80
To jest #!$%@? #!$%@?, że od następnego roku już nie pograsz w gry na steamie jeśli nie masz Windows 10 lub 11. Przecież to nie są aż takie stare systemy. Pójdą zapewne w ta samą stronę co EA z ich zasranym EA App, czyli telemetria i szpiegowanie na każdym kroku.
Oczywiście wszystko wyjaśniają kwestią bezpieczeństwa. Wujek Sam pewnie też zachwycony że branża gier tak się przed nim płaszczy i będzie dostarczać danych
Oczywiście wszystko wyjaśniają kwestią bezpieczeństwa. Wujek Sam pewnie też zachwycony że branża gier tak się przed nim płaszczy i będzie dostarczać danych
#programowanie
Mówimy o nauce programowania, a nie o tym, czy jest sens pisania w C jak C++ to prawie superset C.
Więc powiedz mi proszę co z wymienionego - obiekty, przeładowanie funkcji, szablony, dziedziczenie wielobazowe, wyjątki, wskaźniki, RAII - jest niezbędnie potrzebne do nauki a) algorytmiki lub b) tego jak działa sprzęt? Bo jak dla mnie ani jedna rzecz i w związku
Z całą pewnością funkcyjność jest dużo lepsza do nauki wielu algorytmów, więc nauka języka funkcyjnego może być dobra - ale IMO nie jako
Wiesz co, wydaje mi się że generalnie ważną rzeczą w nauce programowania jest wyrobienie sobie dobrych nawyków - pierwszy język powinien narzucać uczącemu się jakąś dyscyplinę programistyczną.
Dlatego trzymałbym
PHP to tylko taka hiperbola na temat "jak bardzo nie Haskell jako pierwszy język".
Zasadniczo - pełna zgoda we wszystkich punktach. Bardzo dobrze napisane zwłaszcza o obiektowości, która rzeczywiście na samym początku może być niedobra, choć IMO powinna wejść dość szybko, bo dobre nawyki myślenia obiektowego też są ważne.
W zasadzie, optimum dla mnie byłby C ze stringami :P. Bo one
Z jednej strony - obiektowość niby jest dobra kiedy jest dobra (tak, wiem, tautologia), ale mam wrażenie że jak ludzie za wcześnie poznają obiektówkę, to próbują jej używać wszędzie, nawet tam, gdzie nie do końca pasuje - vide linki stąd: http://www.reddit.com/r/gamedev/comments/2hxjzq/mike_acton_insomniac_games_cppcon_2014_keynote_on/ (ale jak umiesz dobrze C++a to pewnie je znasz). Także z jednej strony przydatna sprawa, z drugiej trzeba uważać, żeby nie stała
@jaen: Absolutnie tak, sam miałem z tym problem :P
Zaczynałem od Delphi, w którym liznąłem obiektowości, i później pisząc w C++ próbowałem tej C++-sowej obiektowości zupełnie niepotrzebnie używać, pisząc jakieś listy z konstruktorami i destruktorami do 20-linijkowych programów ;)
Do linków zajrzę później - może znam, ale to nie jest
printf
a chyba. No ja zawsze w przypadkustruct
ów robiłemtypedef
y i jakoś się dało żyć, ale racja, cokolwiek toto nadmiarowe.__attribute__((format()))
.W ogóle całkiem ciekawe rzeczy można tu znaleźć: https://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Common-Function-Attributes.html