Wpis z mikrobloga

Pociągi Oinasza 19: ET22
Dzisiaj koń roboczy PKP Cargo. Po wprowadzeniu do eksploatacji jednej z pierwszych polskich lokomotyw towarowych, ET21, okazało się, że jest ona zbyt słaba, aby móc w pojedynkę ciągnąć najcięższe składy towarowe. Ponadto postępowała elektryfikacja PKP, w związku z czym pojawiło się zapotrzebowanie na nową lokomotywę elektryczną, zdolną do najcięższych prac. W 1969 do produkcji we wrocławskim Pafawagu skierowano typ 201E, który dostał oznaczenie ET22. Produkcję zakończono w 1989 roku z liczbą 1183 sztuk dla PKP. Lokomotywy te często były też zatrudniane do prac pasażerskich - do dziś można je zobaczyć przy obsłudze pociągów Przewozów Regionalnych. Po prywatyzacji ET22 trafiły do PKP Cargo. Kilkanaście egzemplarzy sprzedano przewoźnikom prywatnym. W związku ze spadkiem zapotrzebowania na przewozy towarowe, wiele tego typu elektrowozów czeka na bocznicach na skreślenie ze stanu i kasację. Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach dokonały modernizacji kilkunastu egzemplarzy ET22. ET22-756 sfotografowałem 22.04.2014 na dworcu Toruń Główny.
#pociagioinasza #pociagi #pociagiboners #et22
Oinasz - Pociągi Oinasza 19: ET22
Dzisiaj koń roboczy PKP Cargo. Po wprowadzeniu do ...

źródło: comment_welJYLPKswzBwuiC9HvLFHzEPPVz1qdW.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz