Wpis z mikrobloga

Szanowne Mireczi,
studiuję sobie na PW na 3. roku, elektrotechnikę na specjalności elektronika przemysłowa.
Odbyłem już dwie różne praktyki - formalnie wystarczy jedna, ale robiłem je dla siebie żeby trochę zorientować się czym by tu w przyszłości można się zająć..
Byłem w jednej firmie, która zajmowała się instalacjami elektrycznymi, miałem praktyki na budowie w Warszawie i było to całkiem ciekawe przeżycie, trochę się nauczyłem, ale też zdecydowałem, że inżynierem robót elektrycznych być nie chcę ;) za niska płaca, zbyt dużo ludzi może zrzucić na ciebie konsekwencje ich fuszerki. Poza tym bardziej ciągnęło mnie zawsze do elektroniki.
I teraz odbyłem staż w firmie, której jednym z odgałęzień była produkcja/montaż różnych podzespołów do energoelektroniki (to tak bardzo ogólnie powiedziane). Firma nic mi nie płaciła - płaciła mi uczelnia i to naprawdę przyzwoicie (atrakcyjny konkurs stażowy).
I w tej oto firmie pracowałem po prostu na montażu - składałem klucze tranzystorowe dla jednej z dużych firm produkującej generatory do nagrzewania indukcyjnego. Staż mi się skończył, na początku myślałem żeby zostać w tej firmie na wakacje i pracować tam też na następnym (ostatnim inżynierskim) semestrze studiów.

Ale się wk**łem.

Bo zupełnie darmowego dla nich pracownika, który umie naprawdę dużo jak na studenta rzucili do najmniej skomplikowanej roboty. I przez 3 miesiące nie wpadli na to by może poznać moje możliwości, a ja żebym mógł poznać możliwości firmy.
Lubię myśleć w pracy, lubię gdy coś mogę ulepszyć, lubię projektować, wymyślać przeróżne rozwiązania. Znajomi śmieją się, że powinienem zajmować się zawodowo rozwiązywaniem problemów.
A tam jedyne kwestie w jakich się starałem wykazać to jak zautomatyzować sobie swoją pracę na tyle by wychodziła jak najszybciej i najstaranniej. I muszę przyznać, że udawało mi się to dobrze.

Ale i tak się wk
**łem.

I stąd moje pytanie do was.