Wpis z mikrobloga

bundler.js

Wrzucam mój moduł do generowania bundles gier i aplikacji, który oparty jest mocno o warianty (a.k.a. tagi - np. code, gfx, hq) i tryby (np. debug, release) - działa to tak, że definiujemy w konfiguracji pliki, którym nadajemy akcje i warianty, a warianty to nic innego jak wyrażenie logiczne służące do informowania generatora bundli, czy dany plik zostanie przetworzony i dodany do bundle'a, którego chcemy zbudować - omija nas dzięki temu potrzeba tworzenia wielu skomplikowanych plików konfiguracyjnych dla każdego bundle'a, jak to jest w przypadku grunta, czy innego gulpa. Ponadto na plikach JS można wykonać kompilację połączoną z preprocessingiem, czyli możemy stosować komendy preprocesora z C/C++, tym samym używać define, ifdef, include i innych fajnych smaczków upraszczających kroki potrzebne do tego, by z jednego pliku JS mieć wariacje fragmentów kodu na różne platformy :3

Bierzcie i bundle'ujcie z tego wszyscy! ()


#javascript #nodejs #bundlerjs #gamedev #programowanie
  • 4
@PsichiX: Chodzi mi głownie o deklaratywny sposób tworzenia bundla. Nie jest to niestety ani elastyczne ani intuicyjne. Do niemal każdego projektu wystarczy własny zestaw paru funkcji w czystym js i zwyczajny prosty skrypt bez kolejnej warstwy abstrakcji która zajmuje więcej przestrzeni niż sama logika. No i dochodzi kolejna rzecz do nauczenia się, którą sobie zapomnisz za parę miechów.