Teraz takie szybkie pytanie w trakcie kodzenia (programowaniem tego nie nazwę :/). jeśli mam postać na rigidbody sterowaną przez inputaxes, to czy jeśli wykorzystam ten gameobject i rigidbody z tej postaci i utworzę w oparciu o nie skrypt sterowania na innym komponencie to nie będą się te "dwa typy sterowania" gryźć? W sensie czy jednocześnie będzie działało sterowanie na inputaxes (wsad) i przypisanie wartości rigidbody do przycisków canvas na sterowanie dotykowe.
Rigidbody może być do dwóch różnych "sterowników"? Nie chce żeby mi telefon eksplodował od nadmiaru obliczeń :> .
@MichaelP: Nie wiem do końca o co Ci chodzi ale sterowanie dotykowe w grze za pomocą UI buttonów to nie najlepszy pomysł. Lepiej sobie zdefiniować część ekranu na której będziesz wykrywał dotyk przez input.touchcount.
@TadeuszSynZygmunta: Niech to sobie zwizualizuje... jeślibym wciągnął część buttonów tylko od ruchu w touchcount[1] to można by zrobić w ten sposób ifami: if (input.touchcount[1] ==true && ) [ wykonaj ruch do przodu na rigidbody postaci. }
@TadeuszSynZygmunta: No tylko że ja to mogę robić tylko "na czuja" - nie działa mi remote na moim smartfonie a tablet od ligi pomarańczowych jest do dupy :/ .
@TadeuszSynZygmunta: O, odkryłem przypadkiem działanie vectora3 na przesuwanie obiektu. zawsze do vectora3 miałem dopisane h,0,v gdzie h i v to odpowiednio input axes horizontal i vertical. Jak zmieniłem v na speed zamiast getaxis to się jak głupi zastanawiałem czemu to nie działa. Ale jak przypadkiem (bo głupi :/) wstawiłem jedynkę to nagle biegał niby z tą samą prędkością która wynosiła tyle ile speed, ale lepiej mogłem skręcać. Wychodzi więc na to
Teraz takie szybkie pytanie w trakcie kodzenia (programowaniem tego nie nazwę :/). jeśli mam postać na rigidbody sterowaną przez inputaxes, to czy jeśli wykorzystam ten gameobject i rigidbody z tej postaci i utworzę w oparciu o nie skrypt sterowania na innym komponencie to nie będą się te "dwa typy sterowania" gryźć? W sensie czy jednocześnie będzie działało sterowanie na inputaxes (wsad) i przypisanie wartości rigidbody do przycisków canvas na sterowanie dotykowe.
Rigidbody może być do dwóch różnych "sterowników"? Nie chce żeby mi telefon eksplodował od nadmiaru obliczeń :> .
if (input.touchcount[1] ==true && )
[
wykonaj ruch do przodu na rigidbody postaci.
}
if (Input.touchCount > 0 && rect.Contains(Input.GetTouch(0).position))
W sumie najprościej byłoby wrócić się do gui :> .