Wpis z mikrobloga

Hej Mireczki, trochę mnie nie było, bo nie mam kiedy naskrobać coś więcej i dzisiaj też raczej skrótowo.

Wczoraj na porównanie zabraliśmy trzy hatchbacki: Volkswagena Golfa 1,4 TSI, Renault Megane TCe 130 i poliftową Hondę Civic 1,8 z pakietem Sport. Cała trójka miała silniki o podobnej mocy i dosyć bogate wyposażenie. Najpierw obejrzeliśmy je dokładnie statycznie, a później zabraliśmy na wycieczkę po krętych drogach w okolicy Warszawy, w tym były odcinki asfaltowe i szutrowe.

Moim faworytem jest tu Civic. Jak to ktoś u nas na forum ujął - Golf jest doskonałym produktem. Jest nieźle wykonany, wszystko jest na swoim miejscu, jest poukładany. Prowadzi się bardzo dobrze, zawieszenie gwarantuje komfort na niezłym jak na tę klasę poziomie. Wszystko jest cacy i można przyczepić się do niewielu niedociągnięć. Ale wciąż jest to tylko produkt. Jest jak wynik matematycznego wzoru na samochód. Wszystko wykalkulowane po niemiecku, tak, żeby każdemu Hansowi się podobało.

Civic natomiast daje coś ekstra. Silnik brzmi znacznie lepiej. Chociaż nie zapewnia w praktyce tak dobrych osiągów jak 1,4 z Gofra, daje dużo więcej frajdy. Gdy wskazówka wchodzi w okolice 4 tys. obrotów i wiesz, że do końca skali jest jeszcze daleko, a on już drze mordę, banan sam się maluje na twarzy. Do tego Civic ma bardziej bezpośredni układ kierowniczy. Na korzyść Civica przemawiają także kapitalne medżik sits, czyli system składania tylnej kanapy. Po położeniu oparć siedziska opuszczają się niżej i dostajemy niemal płaską podłogę kufra. Jednocześnie same siedziska można podnieść do góry i uzyskać drugi przedział bagażowy oddzielony od bagażnika fotelami. Wszystko chodzi leciutko i jest na tyle proste, że dziecko samo ogarnęłoby jak to obsłużyć.

Po Megane widać, że nie jest to już młoda konstrukcja. Zawieszenie jest nędzne w porównaniu do VW i Hondy. Jadąc szybkim łukiem za Golfem czy Civikiem można się najzwyczajniej w świecie przeliczyć. Niestety, Megane to taki rozbujany kapeć. Na dodatek mocne hamowanie przy wysokiej prędkości nawet na asfalcie powoduje dużą nerwowość auta. Miota nim jak szatan. Silnik w Hondzie wyje na wysokich obrotach jakby błagał, żeby go jeszcze mocniej przycisnąć, dźwięk jest przyjemny. Za to w Megane wyje jakby go ktoś próbował zamordować i błagał o litość. Do tego wnętrze jest gorzej wykonane, oparcia kanapy kładą się jedynie do kąta 45 stopni, a drążek od obsługi automatycznej skrzyni biegów wygląda, jakby ktoś sobie chciał zrobić luksusową, chromowaną wajchę w Starze. Sorry Renault, czas na nową generację Meg. Albo przynajmniej obniżenie cen.

To tyle na szybko. Jeśli ktoś chce, żeby go zawołać jak opublikujemy pełny materiał na stronie, niech da znać, to będę wołał.

#renault #volkswagen #honda #samochody #motoryzacja
___________
Więcej o samochodach, pracy dziennikarza motoryzacyjnego od zaplecza oraz o fotografii samochodowej dowiecie się dodając do obserwowanych mój tag #mzcars lub po prostu mnie.
Pobierz Dziekan5 - Hej Mireczki, trochę mnie nie było, bo nie mam kiedy naskrobać coś więcej ...
źródło: comment_nyZkzX95k00WdwYx1Dl0hWrU06PZGYJD.jpg
  • 17
@Dziekan5: No tak, może i rację masz co do Civica, ale to nie o frajdę z jazdy chodzi głównie w tym segmencie. Civica wybiorą tylko pasjonaci, a Golfa wszyscy pozostali, którzy cenią sobie ergonomię i spokojną toczkę z punktu A do B.
@Dziekan5: kurde, zakochałem się w tym GT220 (ʘʘ). Oglądem właśnie cały test. Kolega ma trochę śmieszny sposób mówienia, szczególnie w końcówce. Jakby przed chwilą kogoś zabił :P.

Na otomoto jest tylko jeden taki egzemplarz ( ͡° ʖ̯ ͡°) a na mobile.de nie mogę znaleźć ().
@m4kb0l: Haha :D nie, Marcin to spokojny człowiek, przypuszczam, że w trakcie nagrania raczej nie był świeżo po morderstwie ;)
W GT220 łatwo się zakochać. Samochód kompletnie oderwany od tego, czym jest ta 5-drzwiowa Megane z porównania.
@Dziekan5: zgadzam się z wszystkim co napisałeś :) też ostatnio miałem okazje pośmigać odświeżonym Civiciem i byłem bardzo miło zaskoczony. Adaptacyjne zawieszenie robi tam robotę no i świetny silnik. Jednak wolnossące motory mają duszę i klimat, szkoda że coraz mniej firm je robi...

chociaż w tej klasie to chyba nikogo z tej 3 bym nie brał pod uwagę i wybrałbym Focusa... :) Może nie ma tam wolnossące silnika, ale 1.5 EcoBoost
@pussyrider: Tak jest, dla mnie też Focus jest najlepszą alternatywą dla Civica, ale chyba jednak zostałbym przy Hondzie. Zagadką jest dla mnie jeszcze 308 w bezpośrednim porównaniu. Nie jeździłem nim już z rok i nie wiem jak wypadłby w porównaniu z tą trójką. Jest jednym z moich ulubionych kompaktów, więc wybór: Civic, Focus i 308 byłby dla mnie bardzo trudny.
@Dziekan5: zapomniałem o 308, który ma genialny klimat w kabinie. Z zewnątrz mi się średnio podoba, ale kokpit to pierwsza klasa! Dużo lepszy niż Foka i Civi. Mimo to wciąż pozostaje przy Focusie, po prostu jest kompletny! ;D
@Dziekan5: ostatnio jeździłem Pulsarem dCi i powiem Ci, że bardzo pozytywnie mnie zaskoczył :) Civic ufo 2 przed tym liftem wydawał mi się nieco ciasny w środku, ale w trasie to samo co pulsar (civic był z tym dieslem 1.6 120koni).

Dobre byłoby porównanie Civic vs Pulsar :)