Aktywne Wpisy
![whitewolfik](https://wykop.pl/cdn/c3397992/whitewolfik_ExtV782DF2,q60.jpg)
whitewolfik +240
Po ponad dziewięciu latach sąd wydał postanowienie w sprawie wniosku o służebność drogi koniecznej, złożonego przez sąsiada przeciwko mnie, gminie, i jeszcze jednemu sąsiadowi.
Na ogłoszeniu postanowienia byłem tylko ja i wnioskodawca.
Nie było żadnych niespodzianek. Sąd zasądził drogę konieczną o szerokości 8m przez 2 działki gminne i pole mojego sąsiada w kształcie pokrywającym się z planem zagospodarowania przestrzennego. Za pierwszą działkę gminną nie sąd zasądził opłaty, za działkę, którą niedawno sprzedałem
Na ogłoszeniu postanowienia byłem tylko ja i wnioskodawca.
Nie było żadnych niespodzianek. Sąd zasądził drogę konieczną o szerokości 8m przez 2 działki gminne i pole mojego sąsiada w kształcie pokrywającym się z planem zagospodarowania przestrzennego. Za pierwszą działkę gminną nie sąd zasądził opłaty, za działkę, którą niedawno sprzedałem
![whitewolfik - Po ponad dziewięciu latach sąd wydał postanowienie w sprawie wniosku o ...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/dfbf642315966c78940feb12ef5a3a806157333b36bf49b2782a16e67356cb38,w150.jpg?author=whitewolfik&auth=fd43086017c706a7f4788dce99420ea1)
źródło: PXL_20240613_153017339.MP
Pobierz![kotka-a](https://wykop.pl/cdn/c0834752/b9a393eb7572eff1920eb939010ae811112e4b06025999a7dd7a07bfb33e2295,q60.jpg)
kotka-a 0
Wczoraj na porównanie zabraliśmy trzy hatchbacki: Volkswagena Golfa 1,4 TSI, Renault Megane TCe 130 i poliftową Hondę Civic 1,8 z pakietem Sport. Cała trójka miała silniki o podobnej mocy i dosyć bogate wyposażenie. Najpierw obejrzeliśmy je dokładnie statycznie, a później zabraliśmy na wycieczkę po krętych drogach w okolicy Warszawy, w tym były odcinki asfaltowe i szutrowe.
Moim faworytem jest tu Civic. Jak to ktoś u nas na forum ujął - Golf jest doskonałym produktem. Jest nieźle wykonany, wszystko jest na swoim miejscu, jest poukładany. Prowadzi się bardzo dobrze, zawieszenie gwarantuje komfort na niezłym jak na tę klasę poziomie. Wszystko jest cacy i można przyczepić się do niewielu niedociągnięć. Ale wciąż jest to tylko produkt. Jest jak wynik matematycznego wzoru na samochód. Wszystko wykalkulowane po niemiecku, tak, żeby każdemu Hansowi się podobało.
Civic natomiast daje coś ekstra. Silnik brzmi znacznie lepiej. Chociaż nie zapewnia w praktyce tak dobrych osiągów jak 1,4 z Gofra, daje dużo więcej frajdy. Gdy wskazówka wchodzi w okolice 4 tys. obrotów i wiesz, że do końca skali jest jeszcze daleko, a on już drze mordę, banan sam się maluje na twarzy. Do tego Civic ma bardziej bezpośredni układ kierowniczy. Na korzyść Civica przemawiają także kapitalne medżik sits, czyli system składania tylnej kanapy. Po położeniu oparć siedziska opuszczają się niżej i dostajemy niemal płaską podłogę kufra. Jednocześnie same siedziska można podnieść do góry i uzyskać drugi przedział bagażowy oddzielony od bagażnika fotelami. Wszystko chodzi leciutko i jest na tyle proste, że dziecko samo ogarnęłoby jak to obsłużyć.
Po Megane widać, że nie jest to już młoda konstrukcja. Zawieszenie jest nędzne w porównaniu do VW i Hondy. Jadąc szybkim łukiem za Golfem czy Civikiem można się najzwyczajniej w świecie przeliczyć. Niestety, Megane to taki rozbujany kapeć. Na dodatek mocne hamowanie przy wysokiej prędkości nawet na asfalcie powoduje dużą nerwowość auta. Miota nim jak szatan. Silnik w Hondzie wyje na wysokich obrotach jakby błagał, żeby go jeszcze mocniej przycisnąć, dźwięk jest przyjemny. Za to w Megane wyje jakby go ktoś próbował zamordować i błagał o litość. Do tego wnętrze jest gorzej wykonane, oparcia kanapy kładą się jedynie do kąta 45 stopni, a drążek od obsługi automatycznej skrzyni biegów wygląda, jakby ktoś sobie chciał zrobić luksusową, chromowaną wajchę w Starze. Sorry Renault, czas na nową generację Meg. Albo przynajmniej obniżenie cen.
To tyle na szybko. Jeśli ktoś chce, żeby go zawołać jak opublikujemy pełny materiał na stronie, niech da znać, to będę wołał.
#renault #volkswagen #honda #samochody #motoryzacja
___________
Więcej o samochodach, pracy dziennikarza motoryzacyjnego od zaplecza oraz o fotografii samochodowej dowiecie się dodając do obserwowanych mój tag #mzcars lub po prostu mnie.
źródło: comment_nyZkzX95k00WdwYx1Dl0hWrU06PZGYJD.jpg
Pobierzźródło: comment_DnY3NaEL00kV6kqaMmAIcRlxIhfFpu82.jpg
PobierzRS to stary test, z 2012:
http://autokult.pl/8042,renault-megane-rs-2012-test-autokult
GT220 już świeższy:
http://autokult.pl/3306,renault-m-gane-gt220-test
Testy pisali koledzy, ja tutaj akurat robiłem tylko zdjęcia, więc moich wrażeń z jazdy w tych tekstach nie ma.
W maju będziemy mieć Megane RS 275 Trophy, to sobie trochę odświeżymy pamięć.
Na otomoto jest tylko jeden taki egzemplarz ( ͡° ʖ̯ ͡°) a na mobile.de nie mogę znaleźć (╥﹏╥).
W GT220 łatwo się zakochać. Samochód kompletnie oderwany od tego, czym jest ta 5-drzwiowa Megane z porównania.
chociaż w tej klasie to chyba nikogo z tej 3 bym nie brał pod uwagę i wybrałbym Focusa... :) Może nie ma tam wolnossące silnika, ale 1.5 EcoBoost
Dobre byłoby porównanie Civic vs Pulsar :)