Wpis z mikrobloga

@mnht: Nie znam się na FI ani tym bardziej na CO i nie wiem do końca o czym piszesz, ale kiedyś miałem do czynienia z rozłożeniem materiałów w WM na kilka godzin przed ich przyjęciem do systemu. Przyczyna była tak prosta, że aż się wydawała niemożliwa, jeden z użytkowników miał w profilu źle zdefiniowaną strefę czasową ( ͡º ͜ʖ͡º).
Co się nagłowiliśmy to nasze ;)
@Usurper: tutaj niestety to nie wchodzi w rachube :( Joby odpalone przez background usera, ale tez dzialo sie to kiedy normalni uzytkownicy tworzyli dokumenty. Dlatego jestem ciekaw czy da sie odzyskac logi jobow; posprawdzalbym sobie czasy ich odpalenia z godzinami utowrzenia dokumentow. Chociaz i to pewnie nie daloby mi sensownych odpowiedzi. Normalnie zagadka.
@Qrystus: akcja miala miejsce 12 - 19 luty i juz logow znalezc nie moge. Joby musialy wystartowac bo zapoczatkowaly caly proces tworzenia faktur (tcode VF04: SD -> FI -> CO-PA), zagadka w tym, ze CO-PA stworzyl sie godzine przed SD... Tak jakby cos za kazdym razem odpalenia joba blokowalo ksiegowania SD / FI (joby chodza co 5min i wariant ustawiony na konkretnego klienta).
Do tego dochodzi proces manualny, inicjowany przez zwyklych
@mnht: Z księgowaniem?
Rozumiem, że Security Audit był wyłączony?

Podejrzewam locka na bazie na konkretnych tabelach, które zblokowały SD i FI. Po zwolnieniu locka zaległe joby ruszyły, tylko w takim razie joby są źle ustawione, ponieważ powinny się wykonać każdy proces po sobie, a nie równolegle.
@Qrystus:

Rozumiem, że Security Audit był wyłączony?


nie mam pojecia, pewnie bede musial znowu do basisu uderzyc...

Podejrzewam locka na bazie na konkretnych tabelach, które zblokowały SD i FI. Po zwolnieniu locka zaległe joby ruszyły, tylko w takim razie joby są źle ustawione, ponieważ powinny się wykonać każdy proces po sobie, a nie równolegle.


To nie jest (chyba?) takie proste. Dokumenty ksiegowane byly przez caly tydzien (nie tylko jobami, ale rowniez