Wpis z mikrobloga

Jak mnie wkurza, gdy widzę jakiś obrazek np. #ladnapani na jakiejś stronie zapisaną jako plik .PNG
Tak samo śmieje się z ekspertów odpowiadających na pytania, który plik lepszy:


Jest grafika, która nadaje się do zapisywania jako pliki .png, i takie do zapisywania jako .jpg
Np. zrzut ekranu mirko, czy jakąś prostą grafikę (np. wektorowa) lepiej zapisać jako plik .png, bo nie tylko zaoszczędzimy na pamięci, ale też nie stracimy na jakości grafiki.
A jakieś pejzaże, fotografie, portrety zalecam zapisywać jako .jpg, bo w takim przypadku pliki te mają kilkukrotnie mniejszą pojemność, a straty na jakości zdjęcia nie zobaczymy gołym okiem (jeśli wybraliśmy odpowiedni stopień kompresji).
Przykładowo folder zawierający 1000 fotografii .png zajmuje 7GB, a taki z 1000 plikami .jpg już tylko 1GB
A w przypadku np. 1000 zrzutów ekranu Google Maps zapisanych jako .png zajmują tylko 0,3GB, a jako .jpg aż 1GB i w dodatku w wyraźnie gorszej jakości.
#ciekawostki #oburzenie #fotografia #grafika #photoshop
k.....w - Jak mnie wkurza, gdy widzę jakiś obrazek np. #ladnapani na jakiejś stronie ...

źródło: comment_FgujJoZEqugQLEqoKXDaLMufmYvczNKi.jpg

Pobierz
  • 23
@kalectwo: @dabdanek: @rohs0: Ludzie, JPG i PNG to dwa różne typy obrazków. Nie ma "lepsze/gorsze". W grach korzysta się z tego i z tego jako tekstury. Trzeba oszczędzać na pamięci, by uzyskać lepszą wydajność uwzględniając jakość. "Wszystko ma swoje wady, zalety..."
@elp: BPG faktycznie ciekawy format, pytanie, kiedy będzie wspierany przez wszystkie programy i urządzenia, oraz jak będzie z wydajnością (np. jako tekstury w animacjach 3D)
@jakub-mrugala: Możesz zapisywać jak chcesz, jeśli masz terrabajtowe dyski.
Jednak, jak mówiłem, w grach, czy na stronach internetowych nie opłaca się używać wyłącznie obrazków w bezstratnej kompresji. Obrazki 8MP i więcej zajmują nawet od kilkunastu do kilkadziesiąt MB w formacie PNG, a JPG potrafi zajmować 1.5MB, czyli 8-krotnie mniej. Przykładowy JPG ważący 290KB, a nie 1MB, i nie wiem, co ci przeszkadza ta drobna kompresja.
Trzeba oszczędzać na pamięci, by uzyskać lepszą wydajność uwzględniając jakość.


@kardaw: no właśnie, więc po co dawać dwa stratne pliki jpg: diffuse i drugi alpha, skoro można dać jeden bezstratny, który obsługuje od razu kilka kanałów.
poza tym jeśli chodzi o parę kb w dobie next genów...chyba nie trzeba za dużo mówić
@kalectwo: no troszkę śmiechnąłem...
Jeżeli idzie o format do gier to w zasadzie nie ma znaczenia. Przecież silnik importuje pliki, i i tak konwertuje ją na swój format, zazwyczaj kompresje .dds (wszelkiego rodzaju kompresje DXT i inne).
Dalej - każesz przeczytać o dxt, to chyba wiesz, że tutaj z normal mapami nie było to dobrym rozwiązaniem?
Jak się używa jakiegoś formatu stratnego (jpg?) to nie dość, że tracisz na jakości przy