Wpis z mikrobloga

Zawsze się zastanawiałem dlaczego w Amerykańskich filmach/serialach obraz (ciężko to opisać) jest tak jakby leciutko rozmyty i kolory są takie...może cieplejsze? W czasie kiedy w polskich filmach/serialach wszystko jest takie...realistyczne? Takie jakby bardziej HD i kolory bardziej rzeczywiste. Wiecie o czym mówię? ʕʔ


#pytanie #kiciochpyta #film #seriale
I.....y - Zawsze się zastanawiałem dlaczego w Amerykańskich filmach/serialach obraz (...

źródło: comment_ucz7Z63FBkW1gr7k0Hu48Yk7aQZmCzTe.jpg

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz
@Nadrill: @Obserwator_z_ramienia_ONZ: @Crazy_Dino: @biczplis: @TwigTechnology: @Icesowy: @gobi12:
Jeśli poświęcicie 15 minut na ten materiał to dowiecie się wszystkiego (z początku wygląda jakby gościu tłumaczył dziecinnie proste rzeczy, ale tak w połowie materiału wchodzi w takie szczegóły, że znajdziecie tam odpowiedź na pytanie). Ogólnie polecam cały kanał tego gościa, ma materiały poświęcone wszystkim aspektom filmu (dzwięk, kolor, montaż itd.)
  • Odpowiedz
@MuzG: Jestem akurat z tym kanałem na bieżąco. Natomiast jeżeli widzisz w tym swoim filmiku wytłumaczenie dlaczego klatka wyżej wygląda jakby wszyscy ustawiali profil kolorów na neutralne 6500k a w HIMYM masz zupełnie inną temperaturę, to możesz podać od której minuty, bo jak na razie dalej jest o czymś zupełnie innym.
  • Odpowiedz
@TwigTechnology: Jeśli dobrze wsłuchasz się w to co koleś mówi we fragmencie od 6 minuty, do mniej więcej 10-11 minuty, to znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie. Tu nie chodzi o to, że w USA inaczej "kolorują", tu chodzi o to, że w Ameryce filmy nadawane są w systemie NTSC, a w Europie w systemie PAL (" standard nadawania koloru w sygnale telewizyjnym"). Czemu akurat te odrębne systemy są stosowane w
  • Odpowiedz
Aha, ale żeby nie było specjalistą w temacie nie jestem, natomiast wydaje mi się, że to o czym mówi gościu w materiale który podlinkowałem powyżej jest główną przyczyną tych różnic między wyglądem amerykańskich i europejskich produkcji. Zapewne jakąś różnicę powoduje również delikatnie odmienny rodzaj produkcji, użytego przy tym sprzętu itd.
  • Odpowiedz
@MuzG: W czasach analogowych różnice w kolorach rzeczywiście były istotne, ale IMHO ciężko na nie zrzucać winę za reżyserski wybór artystycznej wizji "trzymania się na sztywno 100% neutralności" kolorów lub wręcz olania prze niego korekcji kolorów na etapie postprodukcji (jak w zrzucie u góry).

Tutaj takie demko co się współcześnie robi z kolorami, aby "graficznie" zmienić klimat wideo:
https://www.youtube.com/watch?v=prBKjJnUtSA
https://www.youtube.com/watch?v=n2eMWNfRKc8

Więcej tego typu produkcji pod hasłem Color Reel, albo w
  • Odpowiedz
@Icesowy: tez sie kiedyś nad tym zastanawiałem, ale juz wiem ;) to kwestia kamer i obiektywów. Lepsze filmy i seriale w US sa kręcone kamerami ARRI (top of the top) i szkłami typu zeiss albo leica (oczywiście tez masa innych), ktore dają lekko rozmyty, filmowy obraz. Nieco europejskich i polskich produkcji tez jest robione tymi kamerami.
  • Odpowiedz
@Icesowy: Trochę mają wszyscy racje, ale najwięcej chyba @TwigTechnology z @anyone4.
Zanim wrócę do meritum dodam jeszcze inne kwestie które nie zostały poruszone. HIMYM jest kręcony w studio, a nasze seriale w normalnych lokacjach przez co duży wpływ ma oświetlenie.
Na dodatek zwykłe światło słoneczne w Kaliforni jest inne niż w Kalafiorni. Nie wiem z czego dokładnie wynika ale wielu znajomych którzy mieli okazje tam coś kręcić/fotografować to zauważają.
Jednak
  • Odpowiedz