Dobra łopatologiczne motoryzacyjne mirki. Jadę 50 bieg trójeczka, obroty 2k, wrzucam dwójkę (nie wciskam gazu przez cały czas) obroty 3k, pali więcej wtedy czy nie :D? #samochody #spalanie
@LeniwiecDwupalczasty: spalanie jest zerowe, dopoki masz wrzuciny bieg i nie naciskasz pedalu gazu. (W momencie wrzucenia luzu, za utrzymanie obrotow odpowiada silnik krokowy i spalanie wzrasta do ok 0,5l
@LeniwiecDwupalczasty: na tym tez polega odzyskiwanie energi podczas hamowania, w analogicznej sytuacji wzrasta ladowanie alternatora nawet powyzej 15V i hybrydy tak laduja swoje akumulatory szybciej
@Akuku69: @Lord_Gold: @Scharnvirk: Czyli teoretycznie całkiem: jadę na piątce, wrzucę dwójkę (prędkość 70km/h) i mogę się tak toczyć do świateł jednocześnie ''hamując silnikiem'' czy bezpieczniej dojechać na tej piątce (bez wciśniętego gazu) pod koniec ulicy wciskać hamulec i przy 1k obrotów wrzucić luz?
@LeniwiecDwupalczasty: tak to dasz mu mega wysokie obroty i tylko zaszkodzisz mu, wrzucasz 4, toczysz sie, gdy spadaja obroty(zalezy od silnika) potem 3, i zazwyczaj czasem sie ida 2, czasem juz nie. Najbardziej efektywe hamowanie silnikiem jest w silnikach diesla. Nigdy nie redukuje sie z wysokivh biegow na tak skrajnie niski bieg.
@LeniwiecDwupalczasty: jak z piątki wrzucisz na dwójkę, to będzie szarpało i to nieźle :P Takie rzeczy się robi przy awaryjnym hamowaniu, jak hamulce nie działają i już nie ma nadziei na nic więcej.
@Lord_Gold: no wlasnie nawet w sytuacjach awaryjnych moze to przyniesc gorsze skutki, niz machanie biegami, bo mozesz odciac paliwo i krokowy sie zatnie i auto gasnie
@Akuku69: no ale zobacz na taką sytuację. Jedziesz 40 na 3 biegu, masz ok. 1,5k obrotów. Chcesz zrzucić na dwójkę. Wciskasz sprzęgło, wrzucasz dwójkę, dodajesz gazu na tyle żeby ilość obrotów była podobna do tej po wrzuceniu dwójki (powiedzmy, że ok. 2200-2400), puszczasz sprzęgło, silnik jest napędzany przez koła, hamowanie silnikiem nadal występuje.
Czasem z tego korzystam, ale jako redukcja przed wyprzedzaniem.
@WatchYourBack: no ale naciskasz gaz, i zakladam ze nowszy samochod, i nastepuje automatyczny wtrysk paliwa do cylindrow(nawet jesli obroty zachowasz) gazem utrzymywanie obrotow dobre jest by ograniczyc odczucie zmiany biegu no i tak jak napisales przy wyprzedzaniu, ale tylko jak masz opanowany dany gaz i czujesz noga zakresy obrotow bez wrzuconego biegu(bo inaczej taka redukcja trwa wiecznosc, i tracisz czas na wyprzedzenie)
@Akuku69: zgadza się, przez ten moment dochodzi do zużycia paliwa, nie do końca wiadomo w jakich ilościach. Także tak jak napisałem wcześniej, ta technika jest raczej mało korzystna mając na uwadze spalanie, ale może przedłużyć życie sprzęgła.
@WatchYourBack: no z tym zuzyciem nie przesadzajmy, bo sa to oszczednosci ze wymiana sprzegla zostanie przedluzona o tydzien(zakladajac ze przez cala zywotnosc sprzegla tak bedziesz jezdzil) Tak samo jak slysze, ze hamujac silnikiem oszczedzaja klocki :D masakra, to eksploatacja musi sie zuzywac :D A ilosc paliwa, hmm sadze ze zalezy od jednostki ale sa to groszowe sprawy, no chyba ze ktos jest turbo eko drajeerem to mu wzrosnie spalanie;D
#rosja #ukraina Niesamowite jest to, że my polacy pomagamy w upadku wschodniej kultury europejskiej. Przez stulecia nasza kultura była bliska kulturze rosyjskiej. Nagle wszyscy chcą zachodu, który dąży do likwidacji tego co budowaliśmy przez setki lat. Upadek Rosji, nie jest nam na rękę.
Jadę 50 bieg trójeczka, obroty 2k, wrzucam dwójkę (nie wciskam gazu przez cały czas) obroty 3k, pali więcej wtedy czy nie :D?
#samochody #spalanie
@LeniwiecDwupalczasty: pali zero, bo sila pedu napedza kola
(W momencie wrzucenia luzu, za utrzymanie obrotow odpowiada silnik krokowy i spalanie wzrasta do ok 0,5l
@Scharnvirk:
Komentarz usunięty przez autora
Najbardziej efektywe hamowanie silnikiem jest w silnikach diesla.
Nigdy nie redukuje sie z wysokivh biegow na tak skrajnie niski bieg.
@LeniwiecDwupalczasty:
Tutaj ladnie opisano jak chcesz poczytac
http://www.smartdriver.pl/czym-jest-hamowanie-silnikiem
Jedziesz 40 na 3 biegu, masz ok. 1,5k obrotów.
Chcesz zrzucić na dwójkę.
Wciskasz sprzęgło, wrzucasz dwójkę, dodajesz gazu na tyle żeby ilość obrotów była podobna do tej po wrzuceniu dwójki (powiedzmy, że ok. 2200-2400), puszczasz sprzęgło, silnik jest napędzany przez koła, hamowanie silnikiem nadal występuje.
Czasem z tego korzystam, ale jako redukcja przed wyprzedzaniem.
Także tak jak napisałem wcześniej, ta technika jest raczej mało korzystna mając na uwadze spalanie, ale może przedłużyć życie sprzęgła.
Tak samo jak slysze, ze hamujac silnikiem oszczedzaja klocki :D masakra, to eksploatacja musi sie zuzywac :D
A ilosc paliwa, hmm sadze ze zalezy od jednostki ale sa to groszowe sprawy, no chyba ze ktos jest turbo eko drajeerem to mu wzrosnie spalanie;D