Wpis z mikrobloga

#gamedev #unity3d #unreal #unrealengine #ue4

Ależ beka z tych wszystkich komentarzy na temat darmowego UE4. Co się niektórzy spuszczają nad tym to parodia.

Oczywiście to bardzo dobra wiadomość, bo teraz tylko czekać na ruch od Unity żeby wprowadzili tańsze Pro, ale to co niektórzy wypisują na necie to kpina jakaś.

Porównywanie, że grafika jest w Unrealu lepsza gdzie nie wyszedł jeszcze Unity 5. Zresztą pewnie i tak będzie lepsza, ale i co z tego? To jakie ostatnie poty można wycisnąć z każdego z silników to wiedzą wielcy gracze którym raczej nie robi to że silnik jest darmowy a typowy indyk amator to samo osiągnie w unrealu co w unity. Przy czym w unity zrobi to prościej bo unity jest właśnie bardziej skierowane do początkujących. No chyba że w UE4 wykorzysta...

Blueprinty! :D no to to już komedia. Dziesiątki komentarzy już widziałem, jak to można gry trzaskać nie umiejąc napisać linijki kodu bo są BLUEPRINTY! Rewolucja. Nie trzeba umieć kodować a można robić gry. I pyta ktoś nie obeznany w temacie na internetach co i jak i odpisze mu jakiś baran "Panie! Brnij w UE4 bo tam są blueprinty! Programować nie trzeba a gry same się robią", "Aaaa... no to rewelacja... Ściągam UE4". heh.

Poza tym co z tego że silnik jest darmowy? A raczej "darmowy" bo trzeba bulić 5% (nie wspominam tu o jakiejś zabawie na której się nie zarobi tych 3000$ bo tak bawić to się można równie dobrze na kompletnie darmowym Unity Free). Ale jak już ktoś zarobi z 1500$ na miesiąc to 5% od tego to jest 75$ miesięcznie czyli tyle samo co poroniona subskrybcja Unity Pro. Przy czym Unity Pro można kupić jednorazowo PRO za ok 1500$ jak się jest jakimkolwiek studentem i więcej grosza nie zapłacić.

Nie mówię że UE4 jest zły, bo nie jest. Jest dobry. Do gier AAA jest zdecydowanie lepszy niż Unity. Ale jak ktoś pracuje nad grami AAA to go ten news zbytnio nie urobi. Całe to udarmowienie UE4 jest dobre tylko dlatego że napędza konkurencję i może Unity jakoś teraz obniży ceny za licencje. A do typowego Indie (zwłaszcza 2D) o wiele lepszy jest Unity.

Ale to tak IMO.

// swoją drogą ładną kasę trzepie UE4 z tych wszystkich gier AAA jak trzeba płacić haracz. Na pewno wielcy gracze mają odrębne plany/umowy/warunki, ale jednak. Te gry się sprzedają za miliony...
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@RonaldDusk: ehh... no tak. Ekspert.

Na steamie była do kupienia gra zrobiona na BECIE Unity 5 która była dostępna od miesięcy? niemożliwe!

Jednemu opłaca się bardziej płacić 5% niż nie płacić nic, drugiemu nie. No
  • Odpowiedz
@Curry_:

Ach tak, bo beta to przecież zupełnie inny silnik. Pewnie dlatego chwalą się tą grą na konferencji o starcie Unity5.

No jak widać się opłaca, w końcu ludzie korzystają z UE4,
  • Odpowiedz
@RonaldDusk: beta to beta a produkt finalny to produkt finalny. UE4 ma już rok i już od roku ludzie poważnie w nim siedzą i jest co porównywać. Na Unity 5 nie ma porównania bo oficjalnie silnik został wypuszczony godzinę temu.

Ilekolwiek UE4 nie kosztuje to kosztuje więcej w perspektywie tego jak opublikowali U5 które jest pełnowartościowe w wersji 5 (4 była w kilku aspektach okrojona w wersji FREE) które jest całkowicie FREE, bo o ile zarobienie w kwartał 3K z gry niezależnej wcale nie jest taką abstrakcją to zarobić więcej niż 100 000 rocznie jest trochę jest.

Unity było i będzie lepszym silnikiem do wdrożenia w indie gamedev bo jest prostszy, ma lepszą dokumentację, wparcie assetami, itd. Unreal jest lepszy dla profesjonalistów. Amator osiągnie to samo w obu. I to jest ta bzdura,
  • Odpowiedz
@Curry_:

Zgadzam się, nie ma sensu ciągnąć tej "dyskusji", a to jest najlepsze podsumowanie bzdur, które tu tak namiętnie wypisujesz ()

jest ale na pewno jest o rzędy wielkości bardziej darmowy
  • Odpowiedz
jest ale na pewno jest o rzędy wielkości bardziej darmowy


@RonaldDusk: ta... napisałem to ze 100% pewnością że, z braku innych argumentów się do tego przypieprzysz, jakbyś nie wiedział o co chodzi.

No chyba, że jesteś idiotą i na prawdę nie zrozumiałeś.

Tak czy inaczej, over and out.
  • Odpowiedz
na prawdę


@Curry_: To też było specjalnie. Na pewno.

Zrozumiałem. Nie potrafisz liczyć, nie potrafisz się wypowiedzieć z sensem, nie masz argumentów (albo wyciągasz sobie jakieś wymyślone bzdety z p--y), a mimo to zachowujesz się jakbyś pozjadał wszystkie rozumy. Do kompletu brakuje jeszcze tylko, żebyś zawołał kumpli, którzy zaplusują twoje wpisy i możesz ogłosić swoje wielkie zwycięstwo.
  • Odpowiedz
@Veezen: Ale ja nigdzie nie napisałem, że Unity miażdży UE4 w kwestii grafiki.

Porównywanie, że grafika jest w Unrealu lepsza gdzie nie wyszedł jeszcze Unity 5. Zresztą pewnie i tak będzie lepsza, ale i co z tego?


UE4 jest lepszy graficznie i można z niego lepsze fajerwerki wycisnąć. Ale te fajerwerki wyciśnie profesjonalny zespół/studio a nie niezależny indyk. Indyk podobny efekt osiągnie i w tym i w tym jeśli chodzi o grafikę. Za to w innych kategoriach, mających większe znaczenie dla Indie, Unity miażdży UE4:
- 2D -
  • Odpowiedz
@Curry_: Napisałeś:

no no. Już nadrobiłem. Moim zdaniem pozamiatane :D Szkoda że ten nieszczęsny splash screen zostaje ale poza tym UE4 dla indie został zmiażdżony IMO.


Wiec odebrałem to jednoznacznie :D

Tak czy siak poniekąd się zgadzam. Mi o wiele bardziej odpowiada Unreal, bo pracując w Unity mam wrażenie jakby był ... pusty ... (wiem o standardowych assetach). Prosty przykład: brakuje konkretnego material editora takiego jak w UDK/UE4 itd. Niby
  • Odpowiedz
no właśnie.

UE4 dla indie został zmiażdżony


@Veezen:
Takie jest moje zdanie, że dla indie Unity jest przystępniejsze. Pewnie, nie ma takich dobrych shaderów i ogólnie graficznych fajerwerków, ale w grach indie i tak mało kto by to wykorzystał, poza tym gry indie nie celują w Hi-Endowy sprzęt który by pociągnął te wszystkie błyskotki z UE4. Dla gier AAA jasne, wybór
  • Odpowiedz