Wpis z mikrobloga

Hejka mireczki.
Mam takie pytanko do ludzi znających się na rzeczy i wiedzących jak działa prawo.
Otóż w czerwcu zeszłego roku zakupiłem na stronie audiomagic.pl słuchawki soundmagic PL11.
Niestety, kilka dni temu lewa słuchawka przestała działać.
Napisałem maila do audiomagic w jaki sposób mogę dokonać naprawy reklamacyjnej lub wymiany na nowy produkt.
Odpisano mi, że powinienem wysłać im słuchawki na swój koszt.
Czy mogą tak zrobić? Co im odpisać? Są jakieś paragrafy, które tego zabraniają?
Pozdrawiam
#prawokonsumenckie
#kiciochpyta
#reklamacja
#audiomagic
#soundmagic
nie bijcie za #prawo
  • 16
  • Odpowiedz
@nienaciskajczerwonegoprzycisku: Podstawowe pytanie: czy masz coś na ten temat w karcie gwarancyjnej? Jeże nie, to wydaje mi się, że powinieneś wysłać na swój koszt, ale jeżeli uznają reklamacje, to masz prawo żądać zwrotu kosztów, bo wtedy wymiana czy naprawa są za darmo. Tylko zachowaj potwierdzenie, ile to kosztowało.
  • Odpowiedz
@nienaciskajczerwonegoprzycisku, @chybasieznam: pozwolę się zacytować: "odsyła się na własny koszt". I tych kosztów ODESŁANIA sprzedawca nie ma obowiązku zwracać. Przy odstąpieniu od umowy sprzedawca ma obowiązek zwrócić koszty wysyłki poniesione przez kupującego przy zakupie. Przy reklamacji nie ma obowiązku zwracać jakichkolwiek kosztów wysyłki.

Pisałem powyżej o obowiązkach w świetle zaktualizowanych przepisów. Osobną sprawa pozostaje to jak do tych spraw podchodzi sam sprzedawca ( ale to już kwestia
  • Odpowiedz
  • 0
@nienaciskajczerwonegoprzycisku: Nie słuchaj tu niektórych dyletantów prawniczych.

Czy to gwarancja czy rękojmia, koszty dostarczenia w tę i we w tę pokrywa gwarant lub sprzedawca, w zależności od tytułu prawnego, z którego reklamujemy.

Możesz żądać kuriera, pokrycia kosztów dostarczenia.
Możesz sam opłacić transport, dojazd na pocztę etc., a następnie żądać zwrotu poniesionych kosztów.
Możesz także np. wysłać za pobraniem, jednak tutaj należy co do tego wpierw się porozumieć. Tak czy siak
  • Odpowiedz