Wpis z mikrobloga

Takie pytanie odnośnie #praca :) Studiuję na IV-tym roku #automatyka i #robotyka, niedawno znalazłem zatrudnienie w bardzo dużej korporacji. Nie będę podawał nazwy, ale absolutnie jeden z liderów na światowym rynku automatyki i #elektrotechnika. Moje zadania to głównie tworzenie aplikacji na PLC i HMI, 'ogarnianie' aparatury przemysłowej produkowanej przez tę firmę tak by robić za support dla klienta, projektowanie prostych systemów automatyki, często także jakieś wyceny zamówień, podmiany aparatury itp. Problem jest jeden - płacą tragicznie mało bo 6zł brutto/h (akcja oczywiście dzieje się w dużym mieście). Mój przełożony twierdzi, że celem pracy w ten firmie dla studentów nie jest zarabianie, tylko nauka. Pytanie czy faktycznie tak dużo się tam uczę? Polemizowałbym, bo:
-nie biorą mnie w ogóle na uruchomienia czy obiekty (a przyszłość wiąże z #utrzymanieruchu, więc to dla mnie ważne).
-ogarniam tylko sprzęt i przede wszystkim soft tej firmy. Jak pójdę do roboty to będę znał tylko produkty firmy xxxxx, a z innych (częściej wykorzystywanych) będę cienki jak dupa węża.

W poprzedniej firmie (bardzo mała firma) robiłem za pomocnika automatyka (projektowanie szaf, prefabrykacja, uruchomienia) i uważam, że tam więcej się uczyłem, poza tym zarabiałem prawie 2x więcej.
Moje pytanie brzmi: zostać w tej firmie i #!$%@?ć za grosze, by mieć wpis do CV że pracowałem w takiej korpo tyle czasu, czy szukać pracy w jakiejś mniejszej firmie i zarabiać po ludzku? Oczywiście nie wiem, czy uda mi się tak od razu znaleźć pracę, ale rysuje ogólny zarys sytuacji, żeby wysłuchać waszej opinii, bo pewnie macie większe doświadczenie w tej kwestii.
  • 15
  • Odpowiedz
@Namarin: Tak, tylko ciężko znaleźć pracę typowo w branży dla studentów. Co prawda większość osób ode mnie z roku pracuje, ale zwykle bardziej w branży IT. Jeśli mam wybór: pracować za grosze ale mieć kontakt konkretnie z branżą która mnie interesuje albo nie pracować w ogóle, to wole jednak się pomęczyć.