Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
#motoryzacja #samochody Siema motoryzacyjne świry.Poszukuje samochodu do 50 tys cebulionów i mam mega dylemat.Moje wymagania to kombi/suv,automat,rocznik minimum 2015,jakikolwiek naped 4x4(z tego mogę zrezygnować).Wybór dla laika samochodowego jest tak duży że sam nie wiem co brać żeby się nie władować na minę.Samochód głównie w dłuższe trasy po Polsce i raz do roku na Bałkany więc taki połykacz kilometrów
Który warto brać
- Jeep Cherokee KL 10.4% (102)
- Passat B8 27.5% (271)
- Mitsubishi Outlander 13.7% (135)
- Seat Leon 13.2% (130)
- Peugeot 508 24.7% (243)
- Opel Insignia 10.6% (104)
Jednak od niedawna pojawiła się w Polsce metoda budowy dróg metodą RCC ( Roller Compacted Concrete )
Beton wałowany, bo tak go nazywamy, ma zastosowanie do budowy dróg lokalnych, placów postojowych i parkingów.
Technologia ta łączy zalety nawierzchni dróg betonowych, takich jak: trwałość, odporność na koleinowanie, niskie koszty eksploatacyjne z szybkością układania i krótkim czasem oddania do użytkowania typowym dla nawierzchni asfaltowych (po 2 dniach dopuszczalny jest lekki ruch kołowy)
Technologia polega na zgęszczaniu mieszanki betonowej za pomocą walca drogowego. Stosowanie takiego sposobu zgęszczania mieszanki betonowej powoduje konieczność przygotowania mieszanki o małej zawartości wody zarobowej.
W typowych mieszankach betonowych, stosowanych w technologii betonu wałowanego, zawartości cementu mieści w granicach 240-360kg, a wskaźnik wodno-cementowy od 0,3 do 0,45.
Do wbudowania stosuje się mieszanki o konsystencji wilgotnej z optymalną zawartością wody. Zbyt mała zawartość wody powoduje, że mieszanka nie zostanie prawidłowo zagęszczona, a zbyt duża prowadzi nierówności poprzez nadmierne zagłębianie się walca w mieszance betonowej.
#drogi
#beton #ciekawostki #budownictwo #budowa #czywieszze
Tylko że cementu taje się jakieś 80-150 kg na kubik wychodzi stare B2,5, B5 (zależnie od nośności drogi drogi).
Jestę operatorem sprzętu do produkcji takich mieszanek(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■).
Spokojnie, technologia w Polsce jest świeża. Pierwszy odcinek został wykonany bodajże 5 lat temu. Dajmy czas na poznanie i polubienie tej technologii przez inwestorów (samorządy)
Nie ma rzeczy niezniszczalnych. Deszcz (zwłaszcza kwaśny, którego beton nie lubi) i mróz oczywiście powodują powolną degradacje nawierzchni. Lecz trwałość takich dróg jest zdecydowanie większa, niż podobnych dróg lokalnych budowanych przed wyborami z asfaltu lanego :) .
W USA budują z tego porty gdzie agresywność chemiczna z chlorków jest bardzo duża
Gwarancje na takie drogi