Wpis z mikrobloga

@drzejk0b: tak się kończy zakładanie żarówek, które generują za dużo ciepła. i potem albo szukać nowych soczewek albo odbłyśniki do ponownej galwanizacji.
  • Odpowiedz
@drzejk0b:
przebieg nie ma znaczenia. ilość przepracowanych godzin lampy ma znaczenie.
i moim zdaniem temperatura ma znaczenie. powłoka się wypala na górze, bo tam wędruje ciepło z żarówki, a im więcej ciepła z żarówki tym krótsza żywotność odbłyśnika.
  • Odpowiedz
W przypadku gdy nie masz świateł do jazdy dziennej oraz jest obowiązek jazdy na światłach przebieg mniej więcej określa długość świecenia lampy. Oczywiście, że to temperatura ma znaczenie i wpływa na powłokę w górnej części odbłyśnika - w odbłyśnikach wykonanych z tworzywa w tym miejscu robi się czasem dziura na wylot. Lecz nawet w ksenonach wypalają się odbłyśniki, a tam temperatura jest mniejsza, bo moc "żarówki", a raczej lampy wyładowczej jest mniejsza
  • Odpowiedz