Wpis z mikrobloga

#motocykle #skutery #prawojazdy

Prawo jazdy na motóra robilem 20 lat temu i polegalo to wszystko na 20h cwiczen ósemek na placyku, na jedynce (nic poza tym) Pozniej 200 m jazdy w WORDzie i egzamin zdany. Autem zas smigam na codzien.
Obecnie mam kredyt we frankach, dwojke dzieci i niespelnione marzenia. Pomyslalem, aby cos sobie kupic a'la skuterowego, ale nic 50,125 cm a cos wiekszego. Skuterowego, bo pewnie na czyms innym bym sie zabil jak nie wiem jak sie nawet biegi zmienia ( ͡º ͜ʖ͡º) , bo nie mialem okazji tego robic.
Wybor padl na Junaka Jetmax 250. Co myslicie o takim wyborze ? Zastosowanie motocykla to dojazdy do pracy + wypad za miasto nad jeziorko (max 40 km) lub bardzo sporadycznie nad morze (180 km)

Na wszelkie sugestie jestem otwary, bo jestem zielony jak zaba w tym zakresie. Hmm ?
  • 17
@Ziutek33: ale rzeczywiście ci się skutery podobają czy naprawdę tylko z powodu strachu przed czymś bardziej "prawdziwym" chcesz skuter? Bo może sens by miało wzięcie ze 2-5 godzin z instruktorem, by wszystko pokazał, a później kupno jakiegoś statecznego, wiekowego Harleya? :)
@Ziutek33: 250 w skuterze to całkiem dobry wybór. Mają spore kufry i całkiem dobry zapas mocy. Nadają się do jazdy na co dzień do pracy i małe wycieczki.
Zobaczysz że Ci się spodoba i będziesz chciał jeździć dalej i czymś mocniejszym z czasem. Moc ogólnie przydaje się do wyprzedzania.
Ten skuter całkiem dobrze się prezentuje ale 11 000zł?
@list86, @pogop - powiem, ze zgadliscie i zescie mnie rozgryźli. Powodem zakupu skutera - motóra jest przekonanie (wg mnie), ze jest latwosc w zmianie biegow, bo automat, pewnie sie latwiej prowadzi (nie wiem - zgaduje), sa bardziej statyczne i mniej wywrotowe. Takie moje obawy przed czyms jak sie nie zna.

@tabarok, @Stitch - niekoniecznie musi byc nówka. Mysle, ze max 20 000 PLN jestem w stanie przeznaczyc na taki sprzet,