Wpis z mikrobloga

@mateusz5918: Tak, diesel wolniej nie nagrzewa od benzyny a wiadomka- jak zimny to więcej pali i motor głośniej pracuje. A dzieje się tak bo Diesel jest sprawniejszy od benzyny i ciepło spalania przekłada się na moment obrotowy a nie jak w benzynie, wylatuje w rurze wydechowej, tak po skrócie :)

@jurny_juhas: aaaa to kłaniam sie kałaniam. To Ty mi będziesz programować auta a ja Tobie wymieniać rozrząd w takim razie
@rozthok: Termostat termostatem, ale prawda jest taka, że auta w naszym klimacie mają ciężkie życie. Latem za gorąco, zimą za zimno.

Jeżdżę rocznym autem z salonu, przy -15 i niżej ten dieselek nie chce wyjść poza 70 stopni. Mam wymienić termostat?
@killerpizza: Nowoczesne diesle do max 15 kilometrów powinny być dogrzane na 90stopni (otwarcie termostatu) Jeżeli się tak nie dzieje to za 15zł sprawdź płyn chłodniczy areometrem lub jedź w ramach gwarancji na zbadanie termostatu. Jak masz łatwy dostęp do niego to możesz og samemu sprawdzić. Jak coś to pisz- powiem jak.
@killerpizza: Jeżeli masz takie objawy po dłuższej, np. godzinnej jeździe to tak. Termostat ma za zadanie zamknąć obieg płynu do chłodnicy. Przy ograniczonym obiegu chłodzenia (do nagrzewnicy) silnik nawet przy -15 powinnien się nagrzać do temperatury roboczej.
@Zawsze_Pomagam:

@rozthok:

Pytanie o wymianę termostatu było retoryczne. Rozgrzewa się do tych 90, rozgrzewa, ale przy takich -15, czy więcej potrzebuje nawet z 30-40 km. W almerze 1.5dci miałem podobnie, zakładam więc, że jest to norma. A nie potrafię żyłować zimnego silnika, żeby się szybciej rozgrzał ( sumienie mi nie pozwala ), dlatego przy delikatnym deptaniu tak długo to trwa.