Wpis z mikrobloga

@Krolowiec: alfy nie sa wzorcem niezawodnosci, ale... sporo zarcikow na ten temat to raczej zarciki. Mialem tego troche i o ile rzeczywiscie elektronika jest kaprysna, to silnikowo nie byly zle. W kazdym razie jezdzily;)
  • Odpowiedz
@Krolowiec: Jestem posiadaczem Alfy i to słynne powiedzonko, że jak koleś miał Alfę to tak dobrze poznał mechanika, że zaprosił go na ślub nie jest ściemnione. Non stop coś jest nie tak z tym samochodem.
  • Odpowiedz
@Krolowiec: nie wymieniałem tego wiec się nie wypowiem. Ceny części do grupy fiata są dosyć tanie (w sklepach motoryzacyjnych, hurtowniach) wiec wątpię żeby w stosunku do VW była różnica. Mam porównanie do francuzow, cenowo to samo.
  • Odpowiedz
@Krolowiec: nie miałem okazji tego wymieniać, ale to raczej wyjątek, jeśli ta cena faktycznie jest taka wysoka. Przykładowo dwumasa ze sprzęgłem to połowa tego co w byle skodzie. Cen elementów zawieszenia też nie znam z prostego powodu - przez 90kkm wymieniłem jeden wahacz, kilka lat temu.

Ale wyżej Ci dobrze radzą, pytaj na forach, bo tutaj to usłyszysz głównie humor wysokich lotów (a na głównej właśnie wymieniają przepływomierze).
  • Odpowiedz
@Krolowiec: O stare Alfy trzeba było dbać, żeby się nie sypały, ale 159 to świetna konstrukcja i nie jest bardziej awaryjna od samochodów niemieckich czy japońskich.
  • Odpowiedz
@Krolowiec: 159 to bardzo udany model. W porównaniach aut używanych zawsze zostawia w tyle Passaty czy A4 - jest to auto ładniejsze i lepsze ;) Nie ma się zbytnio do czego doczepić. Oczywiście zdarzają się jakieś kaprysy, ale nie jest to nic nieznośnego. Jak odpowiednio zadbasz to będziesz jeździł bezproblemowo. A wrażenia z jazdy to auto zapewnia takie, jakich nie jest w stanie dać inna marka. Raz wsiądziesz i nie będziesz
  • Odpowiedz
@Krolowiec: PS. Jeszcze na temat części - wcale nie jest strasznie drogo. Mam bezpośrednie porównanie części z A4 B5 i Seatem Cordobą i serio Alfa nie wypada najgorzej. Niektóre części są droższe, inne tańsze niż u konkurencji. Jest standardowo.
  • Odpowiedz
@Krolowiec: silniki benzynowe w 147/156 (1.6TS, 2.0TS) i skrzynie automatyczne były syfiaste, natomiast mam 147 1.9JTD 115km od 3 lat w rodzinie i w "silniku" wymieniałem tylko termostat, poza tym zawieszenie (to przez nasze drogi) i rzeczy eksploatacyjne typu hamulce, oleje, filtry. Teraz wylał się amortyzator z tyłu więc też trzeba będzie wymienić. Ja osobiście miałem Ibizę 1.9TDI przez 2 lata i wymieniłem w silniku prawie wszystko, turbo, uszczelkę pod głowicą,
  • Odpowiedz
@Krolowiec: 159 wygrala nawet z passeratim b6 w testach niezawodnosci (mowa tu o alfe z jtd), 159 naprawde bardzo dobra kostrkcja, jedne czesci drozsze inne tansze od innych marek. Ogolnie jtd najlepsze diesle, ostatnio nawet niemcy przekonuja sie do wyzszosci common rail, jtd nie klekoczą, maja wiekszego kopa, sam mam 156 jtd i odkladam na 159 ;)
  • Odpowiedz