Wpis z mikrobloga

tldr;

kupiłem akcesorium nokii; nie wiedziałem że gwarancja jest pół roku; po 10 miesiącach sprzęt się zepsuł; nokia nie uznała reklamacj; co dalej?

Właściwa historia:

Witajcie Mirki! Piszę do was z prośbą o poradę. Mianowicie kupiłem w lutym ładowarkę samochodową Nokia CR-200. Wydałem kupę kasy wtedy (329zł - rachunek mogę dołączyć później, jak wrócę do domu). Urządzenie spisywało się świetnie do czasu, aż przestało "łapać" telefon (kilkukrotnie podczas jazdy telefon wypadał z uchwytu). Długo nie byłem świadomy co jest nie tak aż w końcu kiedyś te "łapki" do chwytania w ogóle przestały trzymać i luźno sobie zwisają z bazy. Długo się nie zastanawiając pojechałem do sklepu aby oddać sprzęt na gwarancję. Już po kilku dniach dostałem smsa, że sprzęt jest do odbioru. Jakież było moje zdziwienie, jak przeczytałem, że decyzja jest odmowna. Powód? Nokia udziela tylko półrocznej gwarancji na akcesoria. W momencie zakupu nie zostałem o tym poinformowany, a żyjąc w UE miałem świadomość, że na wszystkie urządzenia jest dwa lata gwarancji. Zapytałem więc sprzedawcę o to, czy mogę zareklamować towar jako niezgodny z umową. Powiedział, że jasne i przyjął zgłoszenie. I tu pojawia się kolejny problem, bo pytając jaką datę mam wpisać podpowiedział, że mniej więcej kiedy pierwszy raz zauważyłem że coś jest nie tak. Było to we wrześniu i taką datę wpisałem na zgłoszeniu. Niestety jak później przeczytałem, mam niby dwa miesiące na zgłoszenie sie z takim towarem od momentu stwierdzenia niezgodności. Pytanie moje do was: czy 329zł poszło do piachu? Czy mam jakąkolwiek szansę na cokolwiek co by mnie satysfakcjonowało? (naprawa, nowy sprzęt lub zwrot kasy). Co mam ewentualnie robić dalej, jak sklep nie uzna tej reklamacji? Wiem, że są tu ludzie doświadczeni w takich historiach dlatego zwracam się do Was o pomoc :)

#nokia #reklamacja #gwarancja #pytaniedoeksperta #pomocy
  • 8
Cytat ze strony Nokii:

Od dnia sprzedaży Produktu pierwszemu użytkownikowi końcowemu, czego dowód stanowi oryginalny dowód zakupu oraz karta gwarancyjna, Producent gwarantuje, że Produkt jest wolny od wad materiałowych i wykonawczych (dalej „Wada”) i obejmuje go następującą gwarancją:



(i) dwadzieścia cztery (24) miesiące na urządzenie główne;



(ii) dwanaście (12) miesięcy na akcesoria sprzedawane osobno lub znajdujące się w opakowaniu z urządzeniem głównym, z wyłączeniem baterii, pokryw, kabli i ładowarek; oraz



(iii) sześć
@bubak: A kiedy złożyłeś reklamację z tytułu gwarancji?

Jeśli w ciągu 2 miesięcy od zaistnienia wady, to możesz argumentować, że wpierw skorzystałeś ze swojego uprawnienia wynikającego z gwarancji. Jeśli masz potwierdzenie zgłoszenia reklamacji oraz fakt, że reklamowałeś przez sklep, to sklep nie powinien tego podważać, bo zgłosiłeś wadę w wymaganym czasie, a sklep nie może ci narzucać wyboru tytułu reklamacji jako pierwszego.
@Volki: Problem w tym, ze na zgłoszeniu z tylu niezgodności wpisałem datę wrześniowa jako datę pierwszego zauważenia nieprawidłowego działania. Wtedy jeszcze nie wiedziałem ze urządzenie jest zepsute. Okazało się to tydzień temu i wtedy zgłosiłem się do sklepu. Dziś dostaniem odpowiedz od Nokii ze maja mnie gdzieś wiec zareklamowalem z tytułu niezgodności z umową. Jednak to ciągle dalej niż dwa miesiące. Podejrzewam nawet ze obsługa mogla mnie celowo wprowadzić w błąd
@bubak: Napisz proszę kiedy był dokonany zakup oraz pierwsza reklamacja, wtedy będę miał lepsze rozeznanie, bo piszesz dużo treści a mało konkretów. ;)
@bubak: Zapomniałeś zawołać.

Teraz rozumiem. Myślałem, że wcześniej reklamowałeś. No ciężka sprawa. Od strony prawnej raczej nic nie zdziałasz, pozostaje jedynie polubowne (bez jakichś roszczeń do sprzedawcy) załatwienie sprawy, tłumaczenie, że we wrześniu podejrzewałeś jakąś wadę/problem techniczny, ale uważałeś, że to nie wina reklamowanego sprzętu.