Wpis z mikrobloga

piszę sobie gre w allegro. Czas przerzucić to na klasy. Ogladnąłem troche tutoriali, ale wciaz nie wiem jak to zrobić w połączeniu z biblioteką allegro. Zalezy mi zebym jedna funkcja mogł twozyc kolejne bitmapy tj cegły i odrazu rozmieszczac je po ekranie np Create("nazwawskaznika",x,y)

tak zeby w srodku klasy wygladało to mniej wiecej tak:

ALLEGRO
BITMAP *nazwawskaznika ;

nazwa
wskaznika = al load bitmap("moj _ rysunek.png", x ,y) ;

jak i gdzie rozmieszczac biblioteki allegro skoro mam pliki cegla.h cegla.cpp

kod bez klas wyglada tak:

http://pastebin.com/NnyhCp8d

pomozecie?

#programowanie #gamedev #cpp #naukaprogramowania i jeszcze #falszywyrozowypasek
  • 8
@ExtendedConsciousness: http://pastebin.com/yMFv3aCK Ja tam dałem tylko px i py, możesz tam dać tez swoje allegro_bitmap. Dzięki temu masz i współrzędne, i wczytany obrazek w jednym miejscu.

Robisz sobie jakąś klasę menadżer i tam sobie ładnie funkcjami obudowujesz, vectory trzymasz czy co zapragniesz. To sobie śmiga później wypluwając x, y i bitmapy do rysowania. Jeszcze lepiej byłoby jakoś to zaalokowac tak, by nie wczytywać tylu bitmap ile jest obiektów, a korzystać z