piszę sobie gre w allegro. Czas przerzucić to na klasy. Ogladnąłem troche tutoriali, ale wciaz nie wiem jak to zrobić w połączeniu z biblioteką allegro. Zalezy mi zebym jedna funkcja mogł twozyc kolejne bitmapy tj cegły i odrazu rozmieszczac je po ekranie np Create("nazwawskaznika",x,y)
tak zeby w srodku klasy wygladało to mniej wiecej tak:
ALLEGRO BITMAP *nazwawskaznika ;
nazwa wskaznika = al load bitmap("moj _ rysunek.png", x ,y) ;
jak i gdzie rozmieszczac biblioteki allegro skoro mam pliki cegla.h cegla.cpp
@ExtendedConsciousness: Weź jakiegoś vectora i powrzucaj swoje obiekty, później odpalasz pętlę i wszystko wrzucasz do rysowania. To tak najprościej. :-)
Robisz sobie jakąś klasę menadżer i tam sobie ładnie funkcjami obudowujesz, vectory trzymasz czy co zapragniesz. To sobie śmiga później wypluwając x, y i bitmapy do rysowania. Jeszcze lepiej byłoby jakoś to zaalokowac tak, by nie wczytywać tylu bitmap ile jest obiektów, a korzystać z
tak zeby w srodku klasy wygladało to mniej wiecej tak:
ALLEGRO BITMAP *nazwawskaznika ;
nazwa wskaznika = al load bitmap("moj _ rysunek.png", x ,y) ;
jak i gdzie rozmieszczac biblioteki allegro skoro mam pliki cegla.h cegla.cpp
kod bez klas wyglada tak:
http://pastebin.com/NnyhCp8d
pomozecie?
#programowanie #gamedev #cpp #naukaprogramowania i jeszcze #falszywyrozowypasek
Zresztą każdy tutek pokazuje co trzeba. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Robisz sobie jakąś klasę menadżer i tam sobie ładnie funkcjami obudowujesz, vectory trzymasz czy co zapragniesz. To sobie śmiga później wypluwając x, y i bitmapy do rysowania. Jeszcze lepiej byłoby jakoś to zaalokowac tak, by nie wczytywać tylu bitmap ile jest obiektów, a korzystać z