Wpis z mikrobloga

#unity3d #gamedev

Słuchajcie mam pewien problem. Robię sterowanie dotykowe do gry na mobilki (androida bo na ios mnie nie stać :< ), i jako że to sterowanie jest ostatnim "większym" elementem z całości, nie chce mi działać tak jakbym tego chciał. Niby samo poruszanie się i jakiś tam bieg/sprint jest ogarnięty, ale problem jest ze skakaniem.

Używam w tej chwili do tego celu skryptu camera relative control ze standard assets mobile. I jak zrobię udało się wstawić animację pod przycisk to po wciśnięciu oprócz animacji, postać nie leciała do góry tylko bardzo szybko do przodu. Wstawiłem dodatkową linijkę na rigidbody, i co prawda nie leci do przodu, ale oprócz animacji to za bardzo nic nie robi.

Może ktoś pomóc ogarnąć ten wkurzający błąd?

Tutaj ten pokręcony if z pliku CRC

http://pastebin.com/dxpntFtE

I jeszcze takie pytanie odnośnie sterowania. Czy jest jakaś opcja żeby przypisać kilka przycisków do... nie wiem jak to ująć... jednego input? Tak jak np. Input button "jump" jest przypisany do spacji i przycisku na joypadzie, to jeszcze przypisać go do przycisku ekranu dotykowego w grze? Robił może to ktoś lub wie jak zrobić?
  • 14
@MichaelP: a co jest w jumpSpeed? Moze 0? Jestes pewien ze przycisk uruchamia daną akcję? Po tym kodzie ciężko mi powiedzieć cokolwiek innego. Moze jeszcze to ze velocity tego rigidbody jest w innym miejscu zmieniane na 0,0,0?
@Wextor: @fuuYeah: Niestety, wstawiłem addforce i nadal nie chce skakać. Dlatego też pytałem czy da się jakoś przypisać przyciski dotykowe do inputaxes czy jakoś tak. Żeby przycisk można było przypisać do axes "jump" i działał tak jak każdy klawisz do niego przypisany, jak spacja :) .

Edit: tutaj macie kod lekko zmodyfikowanego sterowania "zwykłego" wsad+shift+spacja.

http://pastebin.com/xY6q8svn

Interesują mnie linijki 202 i 320. Czy da się wykorzystać te skrypty i przypisać
@MichaelP: Może za bardzo się nie znam, ale co mi przychodzi do głowy:

1) Linijka 202 korzysta z Input.GetKey a 320 z Input.GetButton. Troszkę niespójność, bo po to korzysta się z konfiguracji Inputów, żeby pod jednym Buttonem wykrywało zarówno przycisk pada jak i klawisz z klawiatury. Możesz sobie podłączyć ten Shift w opcjach pod Button kolejny (prócz tego Fire i Jump możesz dodawać swoje własne). Ale żeby nie było - sam
@MichaelP: na lg l5 mam pokaz slajdow. te buttony dzialaja? bo skok dziala, ale reszta nie. poza tym select jest #!$%@? umieszczony:d polecem to zrobic na back buttonie(keycode.esc, chyba). ale ten select pewnie na szybko robiles i dlatego tak jest, takze spoko. ja robilem glownie platformowki, ale zrobilbym to tak, ze ten joystick robi rotate gracza. jak trzymasz powyzej "polowy" joystica to gracz idzie do gory. caly czas vector przesuwa prosto.
@aklopis: hmm najpewniej. Przyciski działają, tylko to jest ngui więc dopiero po przytrzymaniu guzika A zaczyna nawalać. A co do pokazu slajdów - cóż, robię pod moją komórkę i stwierdzę że nawet u mnie są slajdy ale nawet szybkie. Za to u znajomego na myphone q-smart czy jakoś tak, jest całkowicie płynna gra.