Wpis z mikrobloga

Jestem programista C, glownie linux, device drivery, embedded, hardware itp. Mam wrazenie, ze na rynku pracy C zaczyna byc coraz bardziej w odwrocie. O ile o prace zwiazana z kernel'em nie ma co sie bac to staje sie ona coraz mniej oplacalna a wieksze stawki pojawiaja sie przy duzych projektach chociazby w c++ ? Jakie sa wasze odczucia ?

#jezykc, #cpp11, #programowanie
  • 5
@dagon_666: Moje odczucia są takie, że to zależy. Jeżeli większa stawka to jedyne kryterium jakie cię interesuje to COBOL stoi otworem. Jakim otworem to każdy wie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Skala ma tutaj wielkie znaczenie właśnie, bo naprawdę ogromne projekty w C++ są naprawdę ogromne i żeby je ogarnąć na przykład jako główny architekt to trzeba mieć głowę nie od parady. I to głównie z tym, a
@aseeon: Jezeli porownasz sektor finansowy (banki, gieldy, trading), ktorych frameworki napisane sa w c++ i takich programistow potrzebuja, oraz embedded, to roznica finansowa jest ogromna (rzedu >= 2x).

Technologicznie, uwazam, ze wiekszym wyzwaniem jest rozwiazywanie problemow sprzetowych, szczegolnie w embedded gdzie czasami po prostu nie wiadomo co sie dzieje a mozliwosci debugowania sa ograniczone. Ale wyglada na to, ze chyba przyszlo nowe i bede musial sie przebranzowic.
banki, gieldy, trading


@dagon_666: To zawsze były "złote" sektory, nic nowego tutaj nie musiało przychodzić. Tam gdzie obraca się dużą kasą, tam można dużą kasę zarobić. A jak podobałaby ci się taka robota, to się przebranżawiaj.
@aseeon: wlasnie niezbyt. Moze sie naraze, ale nie podoba mi sie fakt, ze c++ tak bardzo sie zmienia ostatnimi czasy. Zbyt czeste i radykalne zmiany wprowadzaja niestabilnosc i koniecznosc skupiania sie na narzedziu (jakim jest jezyk) zamiast na projekcie jako takim.
Zbyt czeste i radykalne zmiany wprowadzaja niestabilnosc i koniecznosc skupiania sie na narzedziu