Wpis z mikrobloga

Hej #gamedev,

Mam #pytanie. Gdzie robicie grafike do gierek? Sami czy zlecacie? Jak sami, to moze pare wskazowek? Jak zlecacie, to moze jakies namiary? W ogole to czy oplaca sie samemu uczyc grafiki, zakladajac, ze sie tego nie robilo nigdy? Mam dylemat, bo nie wiem jakie to naklady sa i wolalbym unikac wydatkow na cos co prawdopodobnie nie bedzie hiciorem. Pewnie kazdy z Was mial taki problem, przeto sie madrzejszych pytam.
  • 11
Royalty free to jednak klapa, bo od razu to widać.


@squeezed: wiesz, jak bym coś wydawał to wtedy bym poszukał teamu żeby zrobić prawdziwe grafiki. "Roylaty free" to raczej jako kartonowe pudła, żeby mieć na czym pracować.

Pozatym ciężko jest dorwać kilka darmowych asetów od różnych "artystów", które by trzymały ten sam poziom.
@squeezed: @parsiuk: Tak sie wlasnie patrze po tych zbiorach darmowych i troche lipa ;) Niby do nauki mozna z badziewiem pracowac, ale czemu nie zrobic czegos co moze fuksem trafic w jakas monete? Chyba raczej jestem miedzy skrobaniem grafiki samemu, a zlecaniem. Nie wiem ile kasy na to trzeba... Czy z tego sknerstwa nie zmarnuje czasu na cos, czego i tak sie nie naucze?
@6a6b6c: Ciekawy artykuł. Trzeba też dodać, że jeśli pokusisz się o samodzielne robienie grafiki to da Ci to dużą swobodę przy tworzeniu i wymyślaniu kolejnych rzeczy, pominiesz cały proces związany ze zlecaniem pracy, tłumaczeniem, czekaniem i niekończącymi się poprawkami, jeśli wizja grafika nie będzie grała z Twoją.
Mozna robic fajna grafike sama. Wiadomo ze trzeba probowac i trzezwym okiem patrzec czy to fajnie wyglada ale da sie. Zalezy jaka to gra. Jak prosta gierka 2d to jest wiele darmowych sampli, vectorow itp ktore mozna przerobic i wykorzystac