Wpis z mikrobloga

Uszanowanko, Mirki!

Nawiązując do wpisu: http://www.wykop.pl/wpis/10033064/jakis-czas-temu-psichix-wrzucal-na-mirko-prezentac/

Napisałem Jonathanowi maila w sprawie możliwej kolaboracji w projekcie w celu zintegrowania Game Language z moim silnikiem jak i #ptakopysk-iem aby udowodnić jego gotowość do działania w realnym świecie większych projektów. Odpisał iż potrzebuje około pół roku na ustabilizowanie go i zaimplementowanie wszystkich ficzerów jakie ma do zrobienia, co rozumiem, acz odpisałem iż w takim przypadku choćby możliwość testowania samego kompilatora już teraz wystarczyłoby mi by upewnić się iż VMka jest i będzie gotowa pokryć wszystkie ficzery jakie język udostępnia.

TL;DR - otrzymałem odpowiedź, a więc prośba nie zaginęła bez odzewu, tak więc jeśli Blow zgodzi się na udostępnienie kompilatora do testów to będę mógł podrzucać nam tu co jakiś czas testy jego fajnych ficzerów :)

#newgamelanguage #gamedev (nie wołam tag programowanie, bo temat nie nadaje się jeszcze do szerszej dyskusji - chyba)
  • 11
@PsichiX: Świetnie, czekam na jakieś demka!

Swoją drogą wydaje mi się, że projekt nie przepadnie. Blow ma łeb na karku, a podczas demka wydawał się bardzo podekscytowany tym co już udało mu się osiągnąć więc szybko tego nie porzuci, tym bardziej, że ma doświadczenie w długich projektach. O ile dobrze zrozumiałem to będzie teraz implementował i prezentował kolejne rzeczy po czym wypuści wszystko jako opensource i zacznie współpracę z innymi devami
@PsichiX: @jasiek13: Ja tam jestem trochę sceptyczny. :P

Niby wszystko fajne, dużo ficzerów, ale czy ktoś będzie w ogóle z tego korzystał? Nie jest przeładowany?

Uruchamianie kodu w czasie kompilacji wydaje się fajne, niby są jakieś tam zastosowania, ale czy to na pewno jest potrzebne? Jak ktoś mi pokaże jakieś naprawdę dobre, niezbędne zastosowanie to może się przekonam, ale na razie traktuję język jako zwykłą ciekawostkę.

No offence, taką mam
@UZ01:

ale czy ktoś będzie w ogóle z tego korzystał?


tak. ja i inni programiści, którzy lubią mieć pełną kontrolę nad pamięcią programu (zarówno life-time jak i layoutem), oraz boli ich skomplikowanie składni c++ względem funkcjonalności jaką chcą zrobić. Blow pokazywał jak ten język fajnie ułatwia zarządzanie pamięcią jak i strukturami/klasami, a czego w c++ brakuje.

Uruchamianie kodu w czasie kompilacji wydaje się fajne, niby są jakieś tam zastosowania, ale czy
@UZ01: Jonathan w prezentacji mówił, że kolejny duży projekt będzie pisał właśnie w tym języku. Zawsze to lepiej jeśli można pokazać palcem na duży produkt, który został wykonany w danej technologii.

Kompilacja warunkowa jaką pokazał na przykładzie map zapisanych w ascii to bardzo dobry przypadek. Wiele rzeczy można zoptymalizować przeliczając je w czasie kompilacji nie tracąc na czytelności kodu. Poza tym wydaje mi się, że znajdzie się sporo rozwiązań, o których
@PsichiX:

tak. ja i inni programiści


Zobaczymy ;) Czas pokaże.

crossplatformowy zaawansowany build system i unit testy zintegrowane w projekcie


No w sumie nie pomyślałem o tym pod tym kątem. Faktycznie fajnie jest mieć wszystko razem, w jednym pliku, języku, projekcie.

@PsychiX @jasiek13 - dobra, ale myślicie, że ten język całkiem wyprze inne "gamedevowe" języki?
@UZ01: Nie sądzę. Teraz gry się piszę w c++, Javie, JS, C# i mnóstwie innych technologii. Ten język głównie adresuje tych piszących w c++, może programiści Java/C# też chcieliby się przesiąść, JS/Action Script niekoniecznie ;)
@UZ01:

dobra, ale myślicie, że ten język całkiem wyprze inne "gamedevowe" języki?


aktualnie nie istnieje gamedevowy język - a im bardziej skomplikowany projekt, tym więcej języków i platform jest użytych. w jednej z poprzednich firm tworzyliśmy front end gier we flashu, backend w c++, build system to jakiś żart w ruby, analityka w node.js, komunikacja z api zewnętrznymi to JS - JS i flash oczywiście uzasadnione dla gier webowych, ale reszta