Wpis z mikrobloga

Czym jest launch control większość wie. Ciekawostką jest, że prawie wszystkie systemy LC tak mocno obciążają samochód, że większość producentów nie zaleca więcej niż 2 kontroli startu z rzędu, aby wszystkie części mogły "dojść do siebie". Panowie z Porsche tego nie wiedzieli, więc zrobili taki system kontroli startu, że można go używać raz za razem. Inżynieryjnie jest to mistrzostwo świata. Producent Porsche Turbo S twierdzi, że auto jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2.8 sekundy, co okazało się nieprawdą. Nabywcy Turbo S są w stanie rozpędzić samochód "do setki" w ciągu 2.6 sekund, dzięki perfekcyjnemu niemal systemowi launch control.

#ciekawostki #samochody
vexeen - Czym jest launch control większość wie. Ciekawostką jest, że prawie wszystki...
  • 15
  • Odpowiedz
@Czeski_Szwagier: Nissan GTR to jest najlepsze auto na świecie pod względem jakość/cena. Jedno z moich ulubionych. Tam start na pierwszych 40 metrach bił do tej pory wszystko produkowane seryjnie - zresztą nawet chciałem o tym napisać wcześniej. Zobacz mimo wszystko co to Porsche robi z innymi super-samochodami (w tym GTR). Nawet LaFerrari na początku musi uznać wyższość Turbo S, dopiero później odrabia (dosyć efektownie zresztą) stratę.
vexeen - @Czeski_Szwagier: Nissan GTR to jest najlepsze auto na świecie pod względem ...
  • Odpowiedz
@vexeen: GTR jest strasznie awaryjny w porównaniu z np 911, poza tym wystarczy ze wjedziesz na tor i gwarancja przestaje dzialac... popatrz nie smiesznie niskie ceny uzywanych GTR , one nie sa takie bez powodu. Auto fajne ale zdecydowanie przereklamowane.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@kujtek: Czekam na bezpośredni test Porsche 918 vs LaFerrari vs McLaren P1. To będzie coś niesamowitego. Chociaż wydaje mi się, że tutaj też Porsche będzie górą.
  • Odpowiedz
@zdechly_jez: http://premiummoto.pl/08/04/technologia-launch-control-co-to-jest-i-jak-dziala

W ogromnym skrócie jest to technologia mająca na celu jak najbardziej efektywne przełożenie przyspieszenia na koła w celu najszybszego możliwego startu z pozycji stojącej. Chodzi o to, żeby nie marnować momentu obrotowego na kręcenie kół w miejscu, żeby wykorzystać najlepsze obroty silnika itp. Dzięki LC praktycznie każdy jest w stanie wycisnąć najlepszy start z danego samochodu - nie potrzebujesz już mieć licencji wyścigowej, żeby zebrać się z bloków jak
  • Odpowiedz