Wpis z mikrobloga

@internetowyjanusz: nie znam się giełdach i tych globalnych finansach ale ciekawy jestem jak fizycznie pompuje się kasę w walutę i co ma sprawić że ta waluta zacznie z powrotem mieć zaufanie u inwestorów?
jak fizycznie pompuje się kasę w walutę i co ma sprawić że ta waluta zacznie z powrotem mieć zaufanie u inwestorów?


@parys88: zaufanie to kwestia wtórna. Waluta która mocno traci na wartości - traci też zaufanie (bo kto by chciał trzymać/kupować walutę za którą niedługo niewiele można będzie kupić).

Rządy więc usiłują zatrzymać spadek wartości walut. Jeśli taki rubel jest masowo wyprzedawany, to jest go dużo na rynku. W normalnej sytuacji
@internetowyjanusz: Wiesz @chemmobile ma troche racji.

Kazdy kij ma dwa konce. Zarowno Szwajcarzy jak i Chinczycy specjalnie oslabiaja swoja walute, zeby pozostawac konkurencyjnymi.

Spadki rubla mozna wykorzystac w swoich celach. Skoro rubel tanieje, dostaje sie go wiecej za gaz.

Ale mozna tez odpowiednio przejac pakiety kontrolne przedsiebiorstw po przecenie - przeciez nikt z oligarchow nie trzymal kasy w rublach, wiec de facto zarobili na tym, albo przynajmniej nie stracili tyle co
Widać, że Rosjanie w bardzo szybkim tempie pozbywają się swoich rezerw walutowych co jest super wiadomością bo sankcje działają i to cholernie skutecznie ( plus tania ropa oczywiście, ale spadek jej cen też był prawdopodobnie inspirowany przez zachód). Osoby co twierdzą, że niski kurs rubla jest na rękę rosyjskiej gospodarce bo staje się coraz bardziej konkurencyjna zapominają o jednej rzeczy - inflacja u nich wynosi już i tak ok 8,5% i dalszy