Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko281
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

regis3

regis3

Dołączył 10 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5364
  • Znaleziska 3866
  • Mikroblog 1498
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 12
  • Dodane (60)
  • Komentowane (806)
  • Plusowane (632)
regis3
regis3 10.10.2015, 13:25:12
  • 2
Tak się zastanawiam po co zostało wprowadzone słowo kluczowe class w js. Ok, istnieje niewielki % przypadków kiedy możemy uznać tę konstrukcję za przydatną (głownie wewnętrzne procesy korzystają z nich). Dla większości jest całkowicie bez sensu. Szczególnie w tej formie która jest teraz czyli takie bieda klasy żeby wyglądało spoko, ot lukier składniowy.

W większości porządnych bibliotek które mamy dostępne w js nie powinniśmy się spotkać z potrzebą jawnego używania new (w tym
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rezoner
rezoner
10.10.2015, 14:36:34
  • 1
@regis3: Wystarczy zmienić class na prototype i przestaje straszyć. Jest to zagranie pod wiecznie narzekających programistów c++, którzy próbują na siłę uzdrawiać JS wprowadzając różne formy klasycznego dziedziczenia bez zrozumienia jak działają prototypy. Moim zdaniem sprawi to tyle, że zamiast narzekać, że w JS nie ma klas - będzie narzekanie, że działanie klas JS nie jest kompatybilne z innymi językami.
rezoner - @regis3: Wystarczy zmienić class na prototype i przestaje straszyć. Jest to...

źródło: comment_TRyGIO0EKemtz1mz2JXg5utT07LHUq3j.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
regis3
regis3
Autor
10.10.2015, 16:21:03
  • 0
@rezoner:

Promises i generatory są super. Prowadzą do async await czyli asynchronicznego programowania w sposób synchroniczny. Używałem w c# i jest to trafiony pomysł.

Z modułami niby spoko ale nadal nie wiem czy już powinienem używać system.js (gołego albo razem z jspm) czy nadal browserify/webpack. Poza tym require jest synchroniczne więc teoretycznie to co robi babeljs dla node'a nie jest tym samym co require, które możemy wywołać z dowolnego miejsca w kodzie
regis3 - @rezoner:

Promises i generatory są super. Prowadzą do async await czyli a...

źródło: comment_wpjH2rE4AF6xB4o7rhVSFtawXwiAjVvv.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
regis3
regis3 10.10.2015, 12:59:07
  • 6
5 ciekawych wskazówek od jednego z najbardziej utalentowanych twórców niezależnych z Australii, Matta Halla, twórcy Crossy Road.

http://www.kotaku.com.au/2015/09/the-five-rules-of-australias-most-successful-game-creator/

#gamedev
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3 06.10.2015, 18:40:42
  • 43
Dolina niesamowitości – termin stosowany w hipotezie naukowej, zgodnie z którą robot, rysunek lub animacja komputerowa wyglądający bądź funkcjonujący podobnie (lecz nie identycznie) jak człowiek, wywołuje u obserwatorów nieprzyjemne odczucia, a nawet odrazę.

http://fractalfantasy.net/#/4/uncanny_valley


#javascript #webgl #ciekawostki #grafika3d #grafika #sztuka
regis3 - Dolina niesamowitości – termin stosowany w hipotezie naukowej, zgodnie z któ...

źródło: comment_PjZY7lOnxWQzo17ecoubdWgaf5RZAlYM.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dGustator
dGustator
06.10.2015, 18:42:36
  • 7
@regis3: prędzej dostanę ataku epilepsji
  • Odpowiedz
kalectwo
kalectwo
06.10.2015, 18:45:17
  • 6
@regis3:

niesamowitości

gorzej już się tego przetłumaczyć nie dało
  • Odpowiedz
regis3
regis3 05.10.2015, 19:02:00
  • 2
Dla zainteresowanych. Na twitchu leci materiał o generowaniu podziemi 2d w #unity3d

http://www.twitch.tv/unitytech

#gamedev
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

f.....6
f.....6
konto usunięte 05.10.2015, 19:06:56 via Android
  • 3
@regis3: mech, wszyscy tylko Unity i Unity, coraz mniej osób pisze grę całkowicie samemu. Uważam że dopiero jak człowiek zmierzy się z kolizjami, wydajnością, rzucaniem promieni i setką podobnych problemów samemu to poznaje czym naprawdę jest tworzenie gry. Wystarczy jeden taki, nawet mały, projekt i już pogląd inny.
  • Odpowiedz
TadeuszSynZygmunta
TadeuszSynZygmunta
05.10.2015, 19:18:49
  • 4
@frogi16: Po co wymyślać koło na nowo, skoro można skorzystać z gotowego narzędzia, a zaoszczędzony czas spożytkować na dopracowanie mechanik?
  • Odpowiedz
regis3
regis3 04.10.2015, 16:27:03
  • 4
W końcu jakaś fajna gierka #webgl na przeglądarki http://www.playkeepout.com/

#javascript
regis3 - W końcu jakaś fajna gierka #webgl na przeglądarki http://www.playkeepout.com...

źródło: comment_SfBRhVBCqx8wNfc79NXRJy3cmfHpa5w1.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3
Autor
04.10.2015, 16:39:18
  • 1
@tyktak: twitter :) mają jeszcze jedną na koncie http://browserquest.mozilla.org/
  • Odpowiedz
rbielawski
rbielawski
rbielawski
05.10.2015, 10:09:08 via Android
  • 0
@regis3: mi tam się podoba, ale jako ciekawostka.
  • Odpowiedz
regis3
regis3 15.09.2015, 20:46:34
  • 7
Kompendium wiedzy na temat ES6 autorstwa Dra Axela Raushmayera (twórcy http://www.2ality.com/ ). Fajnie, trochę opisowo i konkretnie przedstawione zagadnienia związane z nadchodzącym standardem js.

http://exploringjs.com/es6/

#javascript
regis3 - Kompendium wiedzy na temat ES6 autorstwa Dra Axela Raushmayera (twórcy http:...

źródło: comment_1YyCAK4tv1ezzf1Rzz4XALA7BMUaoD3p.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3
Autor
15.09.2015, 21:01:21
  • 3
@rbielawski: w sumie sporo materiałów dotyczących es6 można znaleźć, ale tak w jednym miejscu na tym poziomie co u tego gościa chyba nie ma.

Apropo nie wiem czy kojarzysz http://js13kgames.com/ . Konkurs jak konkurs, natomiast można znaleźć prawdziwe perełki programistyczne jak np to: https://github.com/gre/behind-asteroids . Takie programowanie funkcyjno-strukturalne. W wydaniu es6 wyglądałoby jeszcze fajniej :)
  • Odpowiedz
rbielawski
rbielawski
rbielawski
15.09.2015, 21:03:34 via Android
  • 1
@regis3: konkurs kojarzę, ale gierek nie przeglądałem jeszcze. Trzeba nadrobić zaległości :)
  • Odpowiedz
regis3
regis3 08.09.2015, 11:35:20
  • 2
Wytrzymałem w tagu #programowanie 2 tygodnie. Niestety nie nadążam już czarnolistować, więc prawdopodobnie nie do końca zrozumiałem ideę jego istnienia. Życzę wytrwałości.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wojtek656
wojtek656
08.09.2015, 11:42:02
  • 4
dzieki, ze Ty tez go zasmiecasz
  • Odpowiedz
A.....k
A.....k
konto usunięte 08.09.2015, 21:15:00
  • 1
@regis3: Trzymamy za słowo. Cóż, póki moderacja jest jak przeciętny wpis pod tym tagiem (also "jak zacząć) to nie ma innego sposobu na odsianie idiotów jak #czarnalista.
  • Odpowiedz
regis3
regis3 28.07.2015, 01:12:11
  • 9
Jeśli używacie #unity3d i chcielibyście się podszkolić w pisaniu shaderów polecam to wprowadzenie:

http://www.alanzucconi.com/2015/06/10/a-gentle-introduction-to-shaders-in-unity3d/

#gamedev
regis3 - Jeśli używacie #unity3d i chcielibyście się podszkolić w pisaniu shaderów po...

źródło: comment_inY7wZE8rgA6JUTW1zx2BnjPqUMKFwx0.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

RSGApps
RSGApps
28.07.2015, 01:28:21
  • 1
@regis3: właśnie niedługo miałem zamiar zacząć zgłębiać temat bo na razie korzystam tylko z Legacy/Diffuse :)
  • Odpowiedz
regis3
regis3
Autor
06.08.2015, 12:17:48
  • 0
@n1troo: Zawsze dobrze wiedzieć co w trawie piszczy, żeby jeśli nawet nie pisać to umieć dostosować gotowe rozwiązania do swoich potrzeb. Faktycznie nie jest to konieczna wiedza w tworzeniu gier ale napewno się przydaje.
  • Odpowiedz
regis3
regis3 24.07.2015, 23:44:38
  • 27
Hej wykopki! Świat gamedevu do świat pełen sztuczek, oszustw oraz iluzji. Bardzo fajnym tego przykładem jest dynamiczne oświetlenie 2d wykorzystujące normal mapę (czyli bitmapę zawierającą informacje o wektorze normalnym kawałka powierzchni należącej do danego texela).

Prosty tutorial dla three.js:
http://gamedevelopment.tutsplus.com/tutorials/a-beginners-guide-to-coding-graphics-shaders-part-3--cms-24351

Bazując na tym przykładzie - https://www.youtube.com/watch?v=CzuYXTa_CsU udało mi się łatwo zaimplementować to w webgl:
regis3 - Hej wykopki! Świat gamedevu do świat pełen sztuczek, oszustw oraz iluzji. Ba...

źródło: comment_h8P2XSJW2taDh926hwXwoNWr82Chpdv7.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3 22.07.2015, 22:16:11
  • 6
Bo warto mieć styl.

https://mgechev.github.io/angularjs-style-guide/

#angularjs #javascript
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3 30.06.2015, 19:13:15
  • 43
Hej Mirki i Mirabelki! W czasach kiedy jeszcze słowo startup nie było takie modne (początek 2011 roku) robilśmy z kolegą pewną stronkę. Portal do tworzenia własnego portfolio. Była to w zasadzie kopia istniejących w owym czasie rozwiązań takich jak Behance, poza jedną drobną różnicą. Wymyśliliśmy sobie, że fajnie byłoby pokazać swoje prace w takiej formie w jakiej najczęściej widzimy je na codzień - porozrzucanych folderów na pulpicie. Tak narodził sie pridesk.com (wcześniej
regis3 - Hej Mirki i Mirabelki! W czasach kiedy jeszcze słowo startup nie było takie ...

źródło: comment_yqczvVbjFbWhWwy0onbbWAeQF16769lO.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

marrbacca
marrbacca
30.06.2015, 19:47:30
  • 3
@regis3: chęć stworzenia wszystkiego i dopiero otwarcia to spory problem. W pracy nauczyłem się jednej rzeczy. Jak wypuszczasz coś nowego to zrób to jak najszybciej. Wypuść w świat nawet wersję beta z podstawowymi funkcjami. Nie skupiaj się na optymalizacjach (bo na początku i tak nie będziesz miał wielu użytkowników), ani na niepotrzebnych funkcjach. Jeśli pomysł chwyci to użytkownicy sami podpowiedzą czego im brakuje, a w miarę wzrostu bazy użytkowników będziesz
  • Odpowiedz
regis3
regis3
Autor
30.06.2015, 23:02:28
  • 3
Znalazłem pierwsze screeny z 30.04.2011

screen 1
screen 2
screen 3

I
regis3 - Znalazłem pierwsze screeny z 30.04.2011 

screen 1
screen 2
screen 3

...

źródło: comment_n4aYgVrx8NZ7io7pjoFqvxgh1SUyLVkJ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
regis3
regis3 18.06.2015, 15:34:38
  • 4
WebAssembly czyli kolejny krok w kierunku stworzenia wydajnego środowiska webowego. https://brendaneich.com/2015/06/from-asm-js-to-webassembly/

#javascript #webdev #html5
regis3 - WebAssembly czyli kolejny krok w kierunku stworzenia wydajnego środowiska we...

źródło: comment_STcvz0ZsU0MZKsBX2RTKAoaj8uSRKPqR.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

look997
look997
18.06.2015, 15:52:38
  • 0
@regis3: Czekam na interesującą dyskusję. ;)
  • Odpowiedz
G.....n
G.....n
konto usunięte 18.06.2015, 16:24:02
  • 1
@look997: @regis3: http://www.wykop.pl/wpis/13176571/https-github-com-webassembly-tl-dr-bedzie-bytecode/
  • Odpowiedz
regis3
regis3 21.04.2015, 11:04:29
  • 3
Yay! Po 2 poprzednich nieudanych próbach jestem pełnoprawnym uczestnikiem Ludum Dare 32 (Jam) :D Udało mi się napisać małą grę online na telefony.

Jak zwykle czasu było niewystarczająco, jednak tym razem pracę nad grą podzieliłem na 26 małych etapów (takie 4 większe części) z czego 10 udało się zakończyć. Grać się da ale gameplay jest w dużej mierze dziełem przypadku. Dziś wieczorem poprawię najbardziej irytujące niedoróbki i błędy m.in. wylatywanie za planszę, reset
regis3 - Yay! Po 2 poprzednich nieudanych próbach jestem pełnoprawnym uczestnikiem Lu...

źródło: comment_4yXlcXdPmt5O8ufuZb9zm5kaMzTjIyzP.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3 13.03.2015, 00:43:15
  • 11
Dla każdej nowej funkcjonalności potrzebuję jakiegoś fajnego zastosowania. Ostatnio wybór padł na implementację rendertargetów (z grubsza renderowanie do bufora np tekstury), więc i kolejne małe demko:

http://xnajs.com/examples/02/

Dzięki temu będę mógł z czystym sumieniem po raz kolejny przesunąć deadline ukończenia gry :)

#xnajs #javascript #webgl #gamedev
regis3 - Dla każdej nowej funkcjonalności potrzebuję jakiegoś fajnego zastosowania. O...

źródło: comment_DSO5uttyLIN3uY6HmJeRglbwioRygHSw.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3 03.03.2015, 22:31:55
  • 1
Chciałem porównać wydajność eksportera webgl w #unity5 jednak kompilacja kończy się błędem. Próbowałem wszystkich opcji exportera. Komuś działa?

#unity3d #webgl #gamedev
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3
Autor
03.03.2015, 22:54:58
  • 0
@kalectwo: Ten napis "preview" nie bez przyczyny niestety.
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
03.03.2015, 22:58:51
  • 0
@regis3: http://www.wykop.pl/wpis/11646495/jesli-ktos-chcialby-zobaczyc-jak-dziala-webgl-z-un/
  • Odpowiedz
regis3
regis3 28.02.2015, 00:42:33
  • 5
Pisanie shaderów się przeciąga więc mały update. Tym razem bieda blending w akcji. Sorry za fillrate - może lekko przycinać na przedpotopowym sprzęcie :)

http://xnajs.com/examples/01/

#gamedev #xnajs #javascript
regis3 - Pisanie shaderów się przeciąga więc mały update. Tym razem bieda blending w ...

źródło: comment_o6R9qseP2cyfRIeUnB6hMoec0rxhuEMz.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3 26.02.2015, 23:22:22
  • 10
Ciekawe materiały na temat algorytmów wyszukiwania drogi w grach nie tylko dla użytkowników #unity3d:
https://www.youtube.com/watch?v=-L-WgKMFuhE&list=PLFt_AvWsXl0cq5Umv3pMC9SPnKjfp9eGW

#gamedev
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3
Autor
27.02.2015, 19:48:55
  • 1
@jigsaw96:
A* to tylko algorytm odnajdywania najkrótszego połączenia węzłów.
Nie musimy liczyć tego osobno dla każdego obiektu - vector fields - https://www.youtube.com/watch?v=Bspb9g9nTto , Nie musimy używać go nawet w gridzie. Może być np navmesh - https://drpexe.com/2011/07/a-star-with-navmesh-detailed/ https://vimeo.com/88328336
  • Odpowiedz
jigsaw96
jigsaw96
27.02.2015, 19:49:33
  • 0
@regis3: Tego nie wiedziałem, dzięki.
  • Odpowiedz
regis3
regis3 16.02.2015, 01:12:11
  • 4
Hej, leci mały update przed pracą i link to demka online jeśli ktoś jest ciekawy.

http://xnajs.com/examples/01/

edit: wiem że na razie trochę bieda ale będzie lepiej niedługo :)

#gamedev #xnajs #webgl
regis3 - Hej, leci mały update przed pracą i link to demka online jeśli ktoś jest cie...

źródło: comment_kynBM3CiuUMmdW6bRsuMefhBBDFOpuVq.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

albertizzley
albertizzley
16.02.2015, 22:58:01
  • 1
@regis3: super idea, coś czego brakuje monogame. Dajesz na github jak skończysz?
  • Odpowiedz
regis3
regis3
Autor
16.02.2015, 23:28:10
  • 0
@albertizzley: Tak, myślę że na gita wrzucę kiedy przynajmniej uda mi się skończyć podstawowe elementy. Nie jest to niestety tak zgodne z xna jakbym chciał (sporo rzeczy implementowałem według własnego uznania, no i to nadal czysty js) ale z pewnością w dużym stopniu odczucia podczas korzystania z niego są bardzo podobne. Powiedziałbym że to taki Proof of Concept. Ostatnia kwestia to wydajność. Również nie jestem pewien czy spełni on oczekiwania
  • Odpowiedz
regis3
regis3 14.02.2015, 03:46:28
  • 6
Witam wszystkich na pokładzie!

2,5 miesiąca temu postanowiłem napisać grę. Czas jaki sobie wyznaczyłem to 1 miesiąc (#1gam). Jak zapewne się domyślacie nie udało mi się to zadanie jednak bynajmniej projekt nie został porzucony. Każdą wolną od obowiązków chwilę, staram się spędzać dodając kolejne elementy. Do gotowej gry mam jeszcze kawałek, ale w międzyczasie wyodrębniłem z niej partię kodu i powstało coś co można nazwać frameworkiem.

Nazwałem go xna.js
1. powód jest
regis3 - Witam wszystkich na pokładzie!

2,5 miesiąca temu postanowiłem napisać grę...

źródło: comment_U2ZSnsHB4lpJGzpNawAp5uZdoh149HBs.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

regis3
regis3 09.01.2015, 20:08:14
  • 1
Zagadka filmowa na piątkowy wieczór:

Była żona Raya Ferriera pewnego dnia podrzuca mu dzieci. W pewnym momencie na niebie pojawiają się błyskawice. Jest to atak kosmitów. Ray chce ocalić dzieci.

Co to za film?

#film #filmnawieczor #zagadka #zagadkafilmowa
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

d.....n
d.....n
konto usunięte 09.01.2015, 20:09:30
  • 1
@regis3: Wojna światów.
  • Odpowiedz
d.....n
d.....n
konto usunięte 09.01.2015, 21:22:23
  • 0
@regis3: Właśnie ;d
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 3 z 3
  • >
  • just programmer

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.07.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 13.09.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 21.01.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl