Astra F Classic sedan 1,4 60 KM 2000 r. benzyna 212000 km
ostatnio dowiedziałem się że katalizator ma trwałość rzędu 150 - 200k km z racji czego u mnie raczej nie działa, jest już zużyty. czy prewencyjnie go usunąć ? tzn nie chciałbym aby wkład się rozsypał i unieruchomił auto. czy sprawdzenie na zasadzie spaliny w normie czyli oczyszcza prawidłowo moga mieć odniesienie że jest w dobrym stanie i
mam nadzieję, że na #motoryzacja nie biją, mam pytanie, był niedawno (miesiąc temu?) na wykopie filmik z prezentacją jakiegoś samochodu co miał gniazdo zapalniczki gdzieś w nogach miejsca pasażera założone. ma ktoś linka do tego?
Dostalem mandat nornalny za przekroczenie predkosci, tydzien temu, wie ktos moze ile dolicza jesli zaplace w poniedzialek? Termin jest do dzisiaj #mandat #policja moze #samochody
posiadam okulary 13 miesięczne z soczewkami JZO powłoka antyrefleksyjna IDEAL UV. moce : L i P -0,5 używane do jazdy samochodem głównie w nocy. Zapłaciłem za nie 480 zł. Jako parę zapasowa zakupiłem ekonomiczniejsze okulary też z soczewkami JZO o tych samych mocach L i P -0,5 z powłoka również antyrefleksyjną ale nie znam nazwy na kartce jest
@GloomySunday: stare mają Ideal UV wykonane zostały z 13 mies temu. Nowe mają shmc i wykonane 2 dni temu.
Przeglądałem stronę JZO i wychodzi że te shmc to powinny być powłoka szmaragd bo JZO nie ma innych soczewek z antyrefleksem niżej klasyfikowanych niż IDeal UV?
Pojeździłem dzisiaj trochę więcej i jakby te różnice między nimi zaczeły się zacierać. choć w dalszym ciagu nowe okulary mocniej redukują refleksy w moim odczucu
@GloomySunday: 279 zł to cena łączenie z oprawkami. Stare okulary są dobrze wyczyszczone między innymi preparatem JZO Izobłysk. BTW raz z ciekawości użyłem środek używany do czyszczenia szyb samochodowych Meguiars Glass Cleaner odpowiednio rozcieńczony i usunął tłuste zabrudzenia soczewki znacznej lepiej niż IZOBŁYSK. skutków negatywnych tego zabiegu nie zaobserwowałem tzn. uszkodzenia , rysy etc
Okulary "stare" rys nie mają bo są używane tylko w samochodzie także potencjalnych skutków uszkodzenia jest
@GloomySunday: Okulary pokazywałem optykowi nie okuliście , pomyliłem się pisząc wcześniej. Nie zauważył uszkodzeń ale właśnie wspomniał że temperatura może zaburzyć poprawne działanie antyrefleksu.
Klienci którzy przychodzili do Ciebie po lecie opisywali problemy tak jak u mnie występuje? prążek światła rozchodzący się podczas patrzenia na źródło światła? prążek tylko w jednym kierunku.
zdjęcie wrzucę wieczorem albo najwcześniej jutro rano
@GloomySunday: a jakby zastosować soczewki mineralne to byłoby lepiej? szło się tak nie rozszerza pod wpływem temperatury jak plastik czyli soczewki organiczne.
w przyszłości kusi mnie zamówić soczewki Zeiss DriveSafe ale cena trochę duża 1200 zł. Z firmami produkującymi soczewki nie mam jako tako doczynienia ale firmę Zeiss kojarzę z urządzeń wykorzystywanych do pomiarów i tam ich jakość optyki robi bardzo fajną jakość pomiarów.
@GloomySunday: te okulary maja juz kilka lat a z tego co pamietam to mialy polaryzację. antyrefleksu nie brałem bo był zbyt drogi. Polaroid robi okulary w miarę ok ? Pytam w odniesieniu do zakupu okularów przeciwsłonecznych czy lepiej kupić u optyka czy coś pokroju polaroid. Okulary od optyka będa chyba kształtem soczewki, wielkością takie jak większość okularów "normalnych" a taki polaroid w okularach stosuje inne rozmiary soczewek między innymi dużo
@benzdriver: model dość stary. Opel Astra F Classic sedan. 1.4 60 KM benzyna. w tym modelu były montowane 3 rodzaje kabli zapłonowych. U mnie są akurat te najdroższe.
Model kabli zapłonowych NGK 6257 cena na aparts.pl -> 213 zł. cena w intercars-> 319,86 cena w sklepie motoryzacyjnym około 200zł usłyszałem. zależy jaką marżę sprzedający narzuci
@benzdriver: dosyć zadbany. ostatnią wymianę kabli zapłonowych robiłem 08.2015 i włożone wtedy zostały NGK 6257 (takie same jak chce kupić teraz). Od tego czasu przejechane 46 923 km także kable wypadałoby już wymienić mimo małego stażu pracy ale dość dużego przebiegu , prawda? lekko raz wyczułem że silnik mniej równo chodził ściagnalem przewody zalozylem na nowo i zaczal lepiej dzialac takze myśle że gdzieś występuje przebicie na nich
Zakupiłem zestaw paska rozrządu z pompa wody - > ConiTech CT874WP2. Oglądam to sobie i czy jakość paska rozrządu jest poprawna ? tzn struktura boczna nie jest w jednakowy sposób pokryta jakby gumą. Zawsze tak jest?
: @WiewiurPL: tak dokładnie o to mi chodziło że widać "sznurek" a czasami jest cały pod warstwą gumy. > ConiTech CT874WP2
@kmds: zakupiony jest cały zestaw rozrządu (pasek, rolka napinacza, pompa wody , śruba) wraz z termostatem bo siedzi pod rozrządem i profilaktycznie się go wymienia. Napinacz i rolka to jest to samo w tym modelul. nie ma osobnej rolki i osobnego napinacza
@WiewiurPL: ok. dzięki za wyjaśnienie. w zestawie jest pompa wody i uszczelka do niej dołączona jest przerwana ? tak ma być? pompa wody CONTITECH WP6017
@skun1: pewnie że tak. nie ma rzeczy doskonałych. od jakiegoś czasu pracuje przy produkcji części samochodowych na 1-szy montaż i szajs często też idzie. czy to vw, ford, GM wszędzie brak jakości niestety (( ͡°ʖ̯͡°)( ͡i gorsze serie które jako tako nie spełniają kryteriów zamawiającego ale przechodzą
głównym kryteriów jest zawsze aby się zmontowało i była efektywność produkcji czytaj wykonany plan ilościowy. takie dodatki jak przehartowany detal dzięki któremu brak elastyczności rdzenia na skręcanie i zbyt duża kruchość nikogo nie obchodzą, nie wspominając o tak prozaicznych rzeczach jak w złej odległości kanałki do montażu osłon zabezpieczających przed dostawaniem się piasku, wody i potem łożyska siadają bo dostały się zanieczyszczenia. brak odpowiedniej chropowatości w miejscu montowani łożysk też standard
@ql00: polazłem do samochodu i sprawdziłem jak to wygląda. Wymieniałem ostatnio żarówki światła wstecznego bo licho już świeciły i z ciekawości zobaczyłem co w internatach wypisują na temat jakie w tym modelu są montowane żarówki. Zacząłem się zastanawiać bo wszyscy piszą:
Astra F Classic sedan 1,4 60 KM 2000 r. benzyna 212000 km
ostatnio dowiedziałem się że katalizator ma trwałość rzędu 150 - 200k km z racji czego u mnie raczej nie działa, jest już zużyty. czy prewencyjnie go usunąć ? tzn nie chciałbym aby wkład się rozsypał i unieruchomił auto. czy sprawdzenie na zasadzie spaliny w normie czyli oczyszcza prawidłowo moga mieć odniesienie że jest w dobrym stanie i
@Tomeek: co ma obd2 wspólnego z katalizatorem ? btw ten samochód ma obd2