Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko169
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
mentalmaste

mentalmaste

Dołączył 11 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4101
  • Znaleziska 24
  • Mikroblog 4077
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 6
Schaft
Schaft
Schaft
20.08.2017, 19:09:37
  • 53
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 111
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 19:54:05
  • 23
@Schaft: Czy Bóg chce zapobiec złu, lecz nie może? Zatem nie jest wszechmocny. Czy może, lecz nie chce? Zatem nie jest miłosierny. Czy może i chce? Skąd zatem zło? Czy nie może i nie chce? Dlaczego więc nazywać go Bogiem ~Epikur

Inna wersja tego tego problemu
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 19:57:08
  • 6
@starless: Tylko że wolna wola nie wyjaśnia rzeczy takich jak powodzie, tsunami, trzęsienia ziemi, erupcje wulkanów czy wiele innych które teraz akurat nie przychodzą mi na myśl
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 20:13:05
  • 2
@starless: Oczywiście, że tak, ale skoro Bóg jest miłosierny to dlaczego sprawił, że żyjemy na takiej planecie? Dlaczego miliony osób każdego roku umierają na przeróżne nieuleczalne choroby, dlaczego jakaś skała z kosmosu może za jednym zamachem wybić całą ludzkość? Jaki Bóg ma w tym interes?
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 20:32:38
  • 1
@Doman_60: Przeciętny mózg dorosłego człowieka ma 100 miliardów neuronów połączonych 300 bilionami synaps, jest to organ tak złożony, że człowiekowi ciężko to sobie wyobrazić co skutecznie tworzy iluzję wolnej woli
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 20:57:58
  • 0
@dolus_deliberatus: "Odpowiedzią jest wolna wola człowieka oraz to, że życie doczesne nie jest dla chrześcijanina najważniejsze."

Niby w jaki sposób tłumaczy to zło na świecie niespowodowane czynnikiem ludzkim?
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 21:06:34
  • 0
@dolus_deliberatus: To już zależy od tego jak definiujesz zło, ale można spojrzeć na to z innej strony, z pewnością powoduje to wiele cierpienia.
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 21:17:24
  • 0
@dolus_deliberatus: Czyli zupełnie nie znasz odpowiedzi na sens cierpienia, jednak nie przeszkadza ci to w wierzeniu w miłosiernego, osobowego Boga?
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 21:24:06
  • 0
@dolus_deliberatus: Nie ma ostatecznej odpowiedzi czym jest miłość, jednakże definicja miłości jest dużo bardziej rozbudowana i bliska prawdy, szczególnie, że na temat sensu cierpienia nie masz nic do powiedzenia.
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 21:29:32
  • 0
@dolus_deliberatus: Skoro masz coś do powiedzenia z chęcią to usłyszę, ale nie potrafię wyobrazić sobie sensownego i logicznego powodu by zezwalać na tyle cierpienia z punktu widzenia miłosiernego, wszechwiedzącego, wszechmocnego bytu
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 21:54:43
  • 0
@dolus_deliberatus: Jestem zdecydowanie za młody by podróżować po Polsce tylko po to by dyskutować z obcą osobą o sensie cierpienia. Nie rozumiem też co miałeś na myśli powołując się na przykład ludzi z Zespołem Downa, jeśli już to potwierdza to mój argument bo w końcu co na celu miał Bóg prowadząc do takiego momentu w ewolucji, że są ludzie którzy mogą chorować na takie choroby, co zmieniło by to gdyby
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 22:17:25
  • 0
@dolus_deliberatus:

Jeśli miłość sprowadzimy do nauki to jest to materializm, ponieważ nauki przyrodnicze zajmują się tylko materią.


Czyli ignorujesz naukową część tego zagadnienia bo to
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 20.08.2017, 22:55:52
  • 0
@dolus_deliberatus:

Albo miłość jest wytłumaczalna naukowo albo nie jest. Materialiści uważają, że jest dlatego nie istnieje (bo chemia to nie cnota)

Sugerowanie że miłość nie istnieje bo opiera się procesach chemicznych w mózgu to już kompletny absurd, istnieje jak najbardziej, po prostu powód jest inny.

Oczywiście, ze nie bo taka jest definicja choroby. Ale to my wymyśliliśmy
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 21.08.2017, 13:22:19
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 23.08.2017, 13:30:28
  • 0
@dolus_deliberatus:

Miłość, ta idealna, też nie ma zdefiniowanego sensu.


Skoro Bóg jest miłosierny nie widzę żadnego powodu dla którego miałby nie zezwalać miłości, z cierpieniem jest jednak trochę
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 23.08.2017, 14:23:19
  • 0
@dolus_deliberatus:

Nie wiem czy usprawiedliwia. Ty też nie wiesz czy nie usprawiedliwia.


Nie wykluczam możliwości, że się mylę, ale odpowiedź na to pytanie wydaje się całkiem prosta, jednak rozśmieszyły mnie twoje desperackie próby wytłumaczenia cierpienia tylko po to żeby uzasadnić swój
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 23.08.2017, 14:54:47
  • 0
@dolus_deliberatus: Nie wiem, ale zakładam, że prawdopodobnie nie ma sensu, lecz mój światopogląd nie ma znaczącej dziury z tego powodu. Nie mówiłem też, że cierpienie nie ma żadnego sensu tylko, że cierpienia na taką skalę nie da się usprawiedliwić. Procesy chemiczne też nie mają żadnej predefiniowanej wartości, to ludzie ją nadali. Jest też wielka różnica między procesem chemicznym który powoduje że rosną ci paznokcie a tym który sprawia, że masz
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 23.08.2017, 15:06:54
  • 0
@dolus_deliberatus: Chrześcijanie zakładają i to na nich leży ciężar dowodu, że tak jest. W innym wypadku to rzucanie słów na wiatr

Skala w moralności nie zmienia zła na dobro, a dobra na zło.


Oczywiście, że tak, ale kataklizmy nigdy nie były dobre i skala cierpienia zdecydowanie może spowodować, że zło jest większe.
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 11:38:36
  • 0
@dolus_deliberatus: Wziąłeś słowo dowód zbyt dosłownie, tu nie chodzi o to, że musisz to udowodnić. Sęk w tym, że nie przedstawiłeś żadnego argumentu który miałby świadczyć o tym, że to ty masz rację.
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 11:48:18
  • 0
@dolus_deliberatus: I nie zgodzę się z tym, że ten miecz jest obusieczny. Co prawda można go zastosować po obu stronach ale to ty stawiasz tezę o istnieniu czegoś. Zakładam, że nie wierzysz we wróżki czy jednorożce bo nie ma żadnych powodów by w nie wierzyć mimo, że nikt nie dowiódł ich nieistnienia. Taka sama sytuacja jest tutaj.
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 13:16:26
  • 0
@dolus_deliberatus: Twoja chrześcijańska wiara nic nie wnosi do tej dyskusji, równie dobrze moglibyśmy rozmawiać o Allahu

Dlatego że to nie jest wątek, w którym przekonuje kogoś do wiary w Boga. :)


Rzucałeś tezami o tym, że miłość ma jakąś nadnaturalną wartość czy cierpienie nie spowodowane czynnikiem ludzkim ma sens ale niczego nie uargumentowałeś.
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 13:29:03
  • 0
@dolus_deliberatus:

Że różni ludzie, różnie uważają więc nie jest to prosty problem. Mimo tego, że ktoś nie ma dowodu na nadnaturalną wartość miłości i nie udowodnił nikomu, że mu się to opłaci to ludzie i tak poświęcają swoje życie w jej imieniu. Tak samo jest w tym przypadku.


Czyli nie masz żadnych racjonalnych argumentów, tak jak mówiłem ta dyskusja jest bez
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 13:32:13
  • 0
@mentalmaste: I po raz kolejny powtarzam, że nie chcę dowodu bo to niemożliwe tylko żebys uargumentował swoje słowa
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 13:33:29
  • 0
@dolus_deliberatus: Wszystkie tezy które stawiasz. A co do powyższego to zdecydowana większość osób wierzy w danego Boga bo wychowała się w rodzinie która wierzy w tego Boga, to fakt.
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 13:44:39
  • 0
@dolus_deliberatus: O tym, że uczucia mają nadnaturalną wartość i cierpienie niespowodowane czynnikiem ludzkim (w szczególności większe kataklizmy które zabijają setki tysięcy a nawet miliony osób) ma sens z punktu widzenia miłosiernego Boga

Nie. Nie ma takiego faktu. Korelacja to nie przyczynowość.


Oczywiście, że jest. W większości przypadków ludzie przejmują wiarę po rodzicach czy też środowisku w którym żyją i widać to na przykładzie wszystkich kultur.
  • Odpowiedz
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 14:02:53
  • 0
@dolus_deliberatus:

Czyli: - nie musisz mi tego udowadniac - ale jednak musisz mi to udowadniać


Argument ≠ Dowód
Zakładam, że wierzysz w boga bez dowodów ale jednak jakieś argumenty ku jego
  • Odpowiedz

159

Ateiści są inteligentniejsi niż osoby religijne

Ateiści są inteligentniejsi niż osoby religijne

53 badania potwierdziły zarówno dla dzieci, jak i osób starszych, że inteligencja osób niewierzących w bogów jest średnio wyższa niż u osób religijnych. Możliwym wyjaśnieniem jest to, że wiara to instynkt, a mądrzejsi łatwiej wznoszą się ponad podstawowe instynkty, by sprawniej rozwiązywać problemy.

konto usunięte
z
independent.co.uk
dodany: 25.08.2017, 05:44:24
  • 139
  • #
    nauka
  • #
    inteligencja
  • #
    wierzenia
  • #
    religijnosc
  • #
    ateizm
  • #
    agnostycyzm
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 12:05:46
  • -3
@MadballDMS: kilkaset lat temu ludzie nawet nie wiedzieli, że ziemia krąży wokół słońca a nawet przez myśl nie przeszło im to, że te jasne punkty na niebie to inne gwiazdy jak nasze słońce. Mimo, że nauka jeszcze tego nie rozwiązała nie oznacza, że nigdy się tego nie dowie.
mentalmaste
mentalmaste 25.08.2017, 12:55:08
  • -1
@kolnay1: Czasy przed Kopernikiem to ciągle kilkaset lat temu, czepiasz się słówek. Poza tym Arystarch niczego nie udowodnił.
Pan_Mefedron
Pan_Mefedron
Pan_Mefedron
01.08.2017, 14:05:39
  • 13
moze napiszecie donejcik jak to pezet sie wczoraj atencjowal i wyrazal opinie o malyszu
#danielmagical
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mentalmaste
mentalmaste 01.08.2017, 14:07:24
  • 1
@Pan_M------n: co mówił?
  • Odpowiedz
GracekPL
GracekPL
26.07.2017, 21:58:01
  • 48
NIEWOLNIK ZA 10K DZIENNIE XDDD
#danielmagical
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mentalmaste
mentalmaste 26.07.2017, 21:58:38
  • 1
@GracekPL: JESZCZE JEDZENIE I ALKO ZA DARMO DOSTAJE
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Strona 12 z 12
  • >

Chris

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 05.12.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 07.09.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 21.07.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking