@s---k: są różne rodzaje głowic, zwykłe mechaniczne (z pokrętłami i biegami, dzięki którym możesz regulować siłę takiej głowicy). ta tutaj ma wewnątrz specjalny płyn, którego siłę regulujesz pokrętłem z boku. to powoduje, że albo łatwo się taką głowicą steruje, albo mega ciężko.
chodzi o to, że jeżeli np nie zablokujesz głowicy, i nie jest ona ustawiona na konkretną moc, to może się przechylić, i np któryś z zaczepów nie wytrzyma i kamera
@betaTrx: tutaj na planie serialu dla BBC. tego typu sprzęt jest bardzo popularny na serialach. z tym, że ten konkretny obiektyw stosuje się zwykle do kamery dodatkowej na plan, do kręcenia takich dodatkowych ujęć, do zapychania serialu... wiesz, chmury na niebie, jakieś detale, tzw mini dokrętki.
na planach filmowych mimo wszystko w 99% stosuje się obiektywy stałoogniskowe. zoomy tylko do dodatków.
bo np wiesz, jesteśmy w danej lokacji, mamy teren rzędu mała
@greenbong: tytułu nie mogę zdradzić, bo miałbym p--------e. ale powiem tylko, że na serio nic wielkiego. produkcja dla BBC, a mieszkam i pracuje w Londynie. Londyn jest już praktycznie największym rynkiem filmowym na świecie (nie licząc bollywood), a liczy się to powierzchnią użytkową. amerykańskie hollywood nie ma tylu hal i pomieszczeń do kręcenia co londyn. @kinlej: taaak ;P i zawsze "co filmujecie? nie potrzebujecie aktorów?" @Beefy_Malibu_Doctor:
@Artrix: po prostu takiej klasy sprzęt daje ogromne możliwości w jakości obrazu. do tego producenci typu netflix, amazon itp it... mają swoje warunki finansowania filmu... np dla netflixja obraz nie może być mniejszy niż 4K... dlatego wiele kamer nie daje takiego efektu i nie są w stanie udźwignąć tak wielkiego obrazu... my często kręcimy np 8K, i 240 k/sec... takie mini kamerki po prostu tego nie udźwigną.
@dawid-hopek: ty obejrzysz na telefonie, ktoś na telewizorze, ktoś na plaźmie, a ktoś będzie chciał wyświetlić tyo na projektorze... pomyśl, że inni mają inne formy oglądania tv / filmów.
@F309: haaa! czyli filmowiec z krwi i kości! tylko jedzenie! pozdro! @pomaranczowyogorek: tego nie wiem. wiem natomiast, że oni mają swoje założenia co do konkretnej jakości materiału... 4K daje wiele kamer... niemniej wiesz... jak robisz reklamę, to wypożyczalnie sprzętu filmowego na długie roboty typu serial mają całe pakiety... więc produkcja woli wybrać coś, co ich wyjdzie taniej. a taniej jest wbrew pozorom wypozyczyć droższą i większą kamerę.
@pomaranczowyogorek: tzn techniczni... zawsze będzie robota. zawody artystyczne w branży to dość ciężki orzech... ale operatorzy, grip, oświetleniowcy.. tu robota jest zawsze. @atrax15: noooo! niezłe co nie? @pkostowski: @sirrek odpowiedział :) ta kamera to sony venice.
z bateriami to jest tak, że najcześciej anton bauer... ale z tego co wiem, to większość operatorów steadicamu yżywa v-loc z racji tego, że steadicam ma w swojej ofercie
@atrax15: niestety... powiem Ci np, że obecnie kręcimy serial... 4 odcinki po 45 minut... i łącznie kręci się to 4 miesiące (poniedziałek - piątek, 8-19), a na planie wszystkich ludzi jest łącznie 150 osób (+ 10 głównych aktorów)
@atrax15: pracuje na planie jako grip. tzn statywy, slidery, wózki filmowe... wszystko co łączy kamerę z podłożem. tu jest taki fajny filmik o tym co i jak... ja generalnie pcham taki wózek na planach :)
2 zdjęcia:
- to po lewej... nasz rigg
- to po prawej, co z niego wychodzi.
oczywiście
źródło: comment_1659295868gweafYWhENpBav0rDu23Ux.jpg
Pobierz