Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko248
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
iwashis
iwashis

iwashis

Dołączył 11 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 41
  • Znaleziska 16
  • Mikroblog 25
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1

1397

Newsweek: Ukrainki są piękne, mądre, skromne i wierne. Inne niż Polki

Newsweek: Ukrainki są piękne, mądre, skromne i wierne. Inne niż Polki

NWO to musi być prawda, bo Newsweek przez lata hodując obraz Polki feministki właśnie sprzedał im siarczystego kopa.

konto usunięte
z
newsweek.pl
dodany: 24.01.2021, 05:47:36
  • 462
  • #
    polska
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    bekazpolek
  • #
    polki
  • #
    newsweek
iwashis
iwashis
iwashis 24.01.2021, 09:38:06
  • 16
Czy ktoś pofatygował się sparwdzić datę artykułu? To jest sprzed 3 lat. Ciekawe jak "własnie" newsweek miałby w ten sposób feministkom sprzedać kopa...
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

B0mblak
B0mblak
10.01.2021, 22:20:34 via iOS
  • 0
#crohn #warszawa #gastrolog
Poleci ktoś gastrologa prowadzącego osoby z crohnem w Warszawie?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

iwashis
iwashis
iwashis 11.01.2021, 00:51:48
  • 1
Najlepiej uderzać do fundacji gastroenterologii na wsrynskeigo i na Mokotowie. Tam jest cała masa lekarzy pracujących w centrum onkologii (tak tak wiem) którzy od razu maja dobry dostęp oddziału chorób wewnętrznych.
Tam Zaś łatwo dostać nowoczesne leki.

Uderzać można np do Anny Pietrzak. Właściwie dowolna osoba z Centrum Onkologii się tez nada :)
  • Odpowiedz
Spring_is_coming
Spring_is_coming
19.06.2020, 15:52:10
  • 8
Zastanawia mnie ciekawe zjawisko gdy stanowisko nauki nie pasuje do naszych poglądów.co dla wielu osób oznacza, że tym gorzej dla nauki. Poniższe wyjaśnienie tego zadania jest przygotowane przez doktora matematyki.Tak właśnie takie rozwiązanie definiuje nauka. Tak podeszła do tego nauczycielka ze znaleziska. A jednak ludzie z niejasnym dla mnie uporem brną w błąd bo nie zgadza się z ich opinią. Ale nie o samo zadanie mi tu chodzi...

Podkreślam, że
Springiscoming - Zastanawia mnie ciekawe zjawisko gdy stanowisko nauki nie pasuje do ...

źródło: comment_1592581096yQsRvrRAr9J1plN5kVCSJY.jpg

Pobierz
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:13:12
  • 0
@heheszkant: To jest drugi argument, ktory moglby uratowac skórę małolatowi. Ale pominmy te nieszczęsne jednostki. Co jeśli ich nie ma i mamy tylko liczby naturalne :)
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:18:47
  • 0
@MostlyRenegade: Milo o mnie myslisz, ale gwarantuje Ci jedno. Nie masz racji :D
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:24:52
  • 0
@MostlyRenegade: jednak nie rozumiesz o czym mowa :D dziękuję za dyskusję.
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:26:09
  • 0
@Jan_K: Dobrze, czy przeczytaleś uzasadnienie ze zdjęcia? Czemu jesli pozwolimy pisac 9*4 na 4*9 nie mozemy pozwolic pisac 1*36 czy tam 36*1?

To mnie ciekawi. Gdzie widzicie granicę między tym co można pisać a tym czego nie można pisac?
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:28:37
  • 0
@MostlyRenegade: Jesli chcesz posluchac powaznie to proszę:

Czy wyrazzenie 4+4 jest tym samym wyrażeniem co 2+2+2+2 ? Reprezentują oba wyrażenia tę samą wartość. Tak. Ale czy to są TE same wyrazenia? Czy obliczenie sugeruje tę samą historię? Takie samo zadanie stoi za obydwoma obliczeniami? Nie. Jedno mowi o dwoch rzeczach po 4, a dugie o 4 rzeczach po 2.

Co ciekawe co byloby gdyby uczen napisal 4+4+4+4+4+4+4+4+4 w odpowiedzi? Czy
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:29:35
  • 0
@MostlyRenegade: I tak w s umie to wsyzstko sprowadza sie do jednego:

Czy mozemy uznac 4+4+4+4+4+4+4+4+4 za wlasciwa odpowiedz na zadanie?
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:41:48
  • 0
@Jan_K: to czy odpowiedz 4+4+4+4+4+4+4+4+4 jest sluszna ? Bo tu te liczby tu wystepuja (jest 4 i jest ona 9 razy zapisana).
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:42:13
  • 0
@Jan_K: jesli uczen by Ci napisal 4+4+4+4+4+4+4+4+4 = 36 to co by dostał?
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:58:07
  • 0
@MostlyRenegade: Ale tez 4*4/4 * 9*9/9 = 4*9 = 36. Czy to tez uznamy za dobre? :D Ja mogę tak długo. Kiedy i gdzie jest granica błędu?
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 16:59:29
  • 0
@Jan_K: Gdyby ktos tak napisal jak Ty w pierwszym zdaniu, to maks. W drugim zdaniu tez maks.

I jeszcze jedno proszę pamietać: ja nie chce wdawać się w dyskusje jak należy karać dzieci za takie błahe błędy. Nie mowie "uwalmy dzieciaka, niech nie zda". Ja sie tylko pytam gdzie jest granica błędu i co uznajemy za błąd a co nie.
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:00:27
  • 0
@MostlyRenegade: Sory, zle mi sie formatuje wyrazenie. 4 * 4/ 4 * 9 * 9/9. Takie mialo byc.
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:01:36
  • 0
@MostlyRenegade: W kazdym razie uznajac, ze to moje wyzej z dzieleniem jset prawidlowa odpowiedzia na zadanie "Napisz obliczenie" to wlascie wszystko mozemy uznac. Rownie dobrze tez 36 * 1.
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:04:12
  • 0
@MostlyRenegade: Czy w takim razie 4 * 1 to to samo co 1 * 4. to to samo co 4? Bo jesli TAK, to wtedy mam dokladnie to o czym mowię :)
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:05:32
  • 0
@MostlyRenegade: To jest ogolnie ciekawe psychologiczne doswiadczenie na Was. I nie miej prosze do mnie pretensji tutaj. Czemu jak widać jakieś liczby to można je użyc w dowolnej kolejności (neiwazne czy ta kolejność ma sens czy jej nie ma) a jak już liczb nie widać to nie można :D Taki argument jak rozumiem ma powiedziec nauczyciel matematyki na lekcji ? :)
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:10:19
  • 0
@biliard: Syntaksem tu sa wyrazenia, 4 * 9 i 9 * 4 i oba redukują się do 36. Zgoda :)

Ale oba wyrażenia reprezentują inne zagadnienia, pierwsze reprezentuje czterokrotne wystepowanie obiektu zwiazanego z 9, a drugie 9ciokrotke wystepowanie obiektu zwiazanego z 4.

Jesli wiec uznamy, ze oba wyrażenia są tożsame, to na podstawie tejże tożsamości, wywnioskować jesteśmy w stanie, że i 36 *1 będzie z nimi utożsamione. Pytanie ostateczne: czy
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:14:25
  • 0
@Jan_K: nie do konca. Jednostki sugerują już narzucającą się definicję mnozenia. Tj ja moge zdefiniowac mnozenie na dwa sposoby = tak jak jest w tym artykuliku na górze, ale tez odwrotnie, przez napisanie, ze x*y to x+...+x dodane do siebie y-razy. I teraz ok, rozumiem tez ze uczen nie musi tego pamietac (choc sprawdzilem, w ksiazce jest taka wlasnie definicja, tj. w podreczniku). Ale pisząc 9zl* 4 koszyki sugeruje się
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:16:06
  • 0
@biliard: za wikipedią

Syntaktyka, jako nauka o formalnych relacjach między znakami językowymi, stanowi zbiór reguł pozwalających na składanie (formowanie) wyrażeń oraz na ich transformację. Reguły formowania wyrażeń pozwalają poprawnie łączyć wyrażenia w wyrażenia bardziej złożone. Reguły transformacji wyrażeń, np. reguły dedukcyjne takie jak reguła podstawiania czy reguła odrywania, pozwalają poprawnie otrzymywać jedne wyrażenia z innych – w ten sposób, by ich właściwości, rozumiane jako przynależenie do pewnego systemu wyrażeń, pozostały
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:24:07
  • 0
@MostlyRenegade: Mozesz tak definiowac te wyrazenia. Tak. Ale tylko jedna z tych definicji jest obowiazujaca, a to, ze jest ona rownowazna drugiej jest stwierdzeniem. Ktora jest obowiązująca? Ta która jest w podręczniku (ew. ta która napisze uczen na kartkowce. Jasne. Ale ja sie jeszcze raz pytam czy 4*1 to 4, i moge tego uzywac na zmiane z 1*4. Bo jesli tak, to to mnie doprowadza do 36*1. Jesli jednego moge
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 17:33:45
  • 0
@MostlyRenegade: to wtedy 1*4 które z definicji jest 4 zastąpić mogę 4* 1 i wracamy do mojej sumy 36 jedynek
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 18:50:03
  • 0
@MostlyRenegade: No moim zdaniem walsnie tego, ze jesli pozwolimy na zastepowanie a * b przez b * a i ciagle bedizemy uwazali odpowiedz za dobra, to dorpwadzi nas to do odpowiedzi 36 * 1 = 36, ktora moim zdaniem dobra byc nie powinna :) Tyle :) Pozdrawiam piątkowo!
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 20:09:06
  • 0
@MostlyRenegade: odpowiedz wynik jest jeden. Ale to nie jest tylko wymagane. Tam w treści zadania napisane jest „opisz obliczenie”
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 20:09:34
  • 0
@biliard: miłego piątkowego wieczoru zatem :)
  • Odpowiedz
iwashis
iwashis
iwashis 19.06.2020, 20:43:06
  • 1
@Croce: zgodzę się. Tak. Ale to nie znaczy, ze jest mniej złym rozwiązaniem. Albo ze pierwsze należy uznać bardziej niż drugie. Oba rozwiązania otrzymujemy na podstawie tych samych zasad. Jednakże, moim zdaniem, na lekcji nie powinno być tak ze jeśli oba są wsciwie błędne ale jedno jest bardziej przypominające przwidlowa odpowiedz to jedno się wybiera i mówi ok a drugie nie. Zreszta, co ciekawe, myśle, ze nauczyciele wcale nie wymyślają
  • Odpowiedz

5

W obronę nauczycieli 9*4=36, a może 36*1=36?

W obronę nauczycieli 9*4=36, a może 36*1=36?

Jesli 9*4=36 jest prawidłową odpowiedzią, to jest nią też 36*1=36. Zastanówmy się, czy taką byśmy też uznali...

iwashis
z
wykop.pl
dodany: 19.06.2020, 08:47:32
  • 28
  • #
    polska
  • #
    zainteresowania
  • #
    nauka
  • #
    wykop
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
iwashis
iwashis
iwashis
Autor
19.06.2020, 08:54:48
  • -14
Tak samo jest więc błędny też 9 * 4=36. Odpowiedź 9 * 4=36 jest tak samo dobra jak 36*1=36. Uznając jeden za zły uznajemy oba.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

iwashis
iwashis
iwashis
Autor
19.06.2020, 08:57:38
  • 1
@tomasz-diog: Ale co jest bzdurą? To, że obie odpowiedzi są równoważne sobie?

7

ONZ women i język mikroagresji

Czym zajmuje się ONZ?

iwashis
z
twitter.com
dodany: 18.05.2020, 22:33:51
  • 1
  • #
    swiat
  • #
    polityka
  • #
    kultura
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki

647

Kanadyjski lekarz postrzelony przez izraelskiego snajpera

Pokaż treści 18+

Kanadyjski lekarz postrzelony przez izraelskiego snajpera

Kanadyjski lekarz udzielał pomocy rannym w starciach Palestynczyków z siłami Izraela i został postrzelony przez snajpera

iwashis
z
theglobeandmail.com
dodany: 16.05.2018, 06:25:26
  • 71
  • #
    swiat
  • #
    izrael
  • #
    palestyna
  • #
    wojna
  • #
    cywile
iwashis
iwashis
iwashis
Autor
16.05.2018, 06:41:17 via iOS
  • 194
@dodajkomentarz: ciężko o głupszy komentarz w tej sprawie xD
iwashis
iwashis
iwashis
Autor
16.05.2018, 07:49:30 via iOS
  • 144
@bombastick: ma obywatelstwo Kanady czy nie? Proste pytanie

16

LEGO Matematyka, czyli filmiki edukacyjne z Politechniki

LEGO Matematyka, czyli filmiki edukacyjne z Politechniki

Na rodzimej PW kręcą poklatkowo filmiki o matematyce, z udziałem Batmana i innych figurek LEGO. Popularyzacja nauki na dobrym popziomie.

iwashis
z
youtu.be
dodany: 07.03.2018, 15:03:34
  • 1
  • #
    nauka
  • #
    polska
  • #
    matematyka
  • #
    lego
  • #
    batman
  • #
    politechnika

Alej Geura

  • Warszawa

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 12.02.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 13.01.2018

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking