Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko195
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
adwplat
adwplat

adwplat

Dołączył 10 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2304
  • Znaleziska 32
  • Mikroblog 2272
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 5
  • Dodane (7)
  • Komentowane (195)
  • Plusowane (2070)
ferdydurke___
ferdydurke___
02.09.2015, 20:58:35
  • 1
#prawo #sady -> xD, nikt tego tagu nie obserwuje... i dziwnie brzmi bez znaku diaktrycznego

Jak złożyłem pozew o zapłatę w post. nakazowym i istnieje jakieś tam prawdopodobieństwo że w nakazowym ten pozew nie przejdzie i sprawa skończy się na trybie zwykłym, to dostanę przynajmniej jakieś info z sądu że sprawa została przekazana do trybu zwykłego, zanim w ogóle zostanie wyznaczony pierwszy termin rozprawy i przyjdzie polecony z
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

adwplat
adwplat
adwplat 02.09.2015, 21:22:31
  • 2
@ferdydurke___: Jeśli faktycznie złożyłeś w nakazowym, a nie upominawczym, to przyjdzie o uzupełnienie opłaty (w nakazowym jest 1/4 opłaty, jeśli zdaniem sądu nie ma podstaw do wydania nakazu w nakazowym, to wzywa do uzupełnienia opłaty). Nie ma zasady, jeżeli chodzi o sądy. Zdarza się, że w ciągu dwóch tygodni jest nakaz albo termin rozprawy, a zdarza się, że przez 3 miesiące cisza. Teoretycznie im mniejszy sąd, tym powinno być szybciej.
  • Odpowiedz
adwplat
adwplat
adwplat 02.09.2015, 21:28:26
  • 0
@ferdydurke___: Tak, chodzi o wyznaczenie terminu rozprawy. Ale w takich małych sądach potrafi iść ekspresowo. Generalnie jeśli nie ma przesłanek do wydania nakazu w nakazowym, to sąd i tak ma możliwość wydania nakazu w upominawczym (zdarza się w sumie dość często).
  • Odpowiedz
picofrico
picofrico
26.08.2015, 13:18:19 via Android
  • 1
#prawo

Mirki, takie pytanie:

Mój kuzyn miał zasądzone #alimenty. Nie mam pojęcia czy je płacił. Chłop zginął w wypadku w weekend. Czy jest opcja, że obowiązek alimentacyjny z mocy prawa przejdzie na jego rodziców? Jakie kroki powinni oni podjąć, żeby nie płacić alimentów za niego? Jeśli to istotne dla sprawy to on praktycznie nie utrzymywał żadnych kontaktów z rodziną i rodzicami (nie ukrywajmy - był patolem).
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

adwplat
adwplat
adwplat 26.08.2015, 13:41:29
  • 1
@picofrico: Jeśli nie ma majątku, to lepiej odrzucić. Natomiast to dotyczy niezapłaconych alimentów, które były wymagalne za życia. Odrzucenie spadku nie wyłącza ewentualnej późniejszej odpowiedzialności alimentacyjnej - jeśli spełnione są odpowiednie przesłanki, to dzieci mogą domagać się alimentów od dziadków.
  • Odpowiedz
adwplat
adwplat
adwplat 01.09.2015, 14:41:44
  • 1
@picofrico: Ok, widzę, że już poczytałeś. Ogólne zasady opisane są choćby tutaj http://www.gofin.pl/17,2,131,98551,kiedy-dziadkowie-musza-placic-alimenty-na-wnuka.html (pierwszy link z brzegu). Natomiast tak jak rozsądnie pisano wcześniej, żeby były zasądzone alimenty, trzeba jeszcze zainicjować postępowanie itd, a każda sprawa jest oceniania indywidualnie. Natomiast nie ma możliwości złożenia żadnego oświadczenia czy czegoś takiego, które od razu uchroniłoby ich przed koniecznością płacenia tych alimentów.
  • Odpowiedz
Nynek
Nynek
Nynek
24.08.2015, 12:06:52
  • 1
Mirki potrzebuje pomocy. Mój różowy chce wypowiedzieć umowę zlecenie w trybie natychmiastowym, ale zleceniodawca tylko sie zgadza na 2 tyg. okres wypowiedzenia jak był na umowie. Powodem tego typu rzeczy jest
1. Chęć założenia własnej DG. i zabranie dotacji z UP. wiec musi być zarejestrowana jako osoba bezrobotna, a wnioski składa sie do 30 sierpnia.
2. Przez okres 3 miesięcy gdzie była na tej umowie nie miała żadnego zlecenia( MASAŻ) jedynie dostawała
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

adwplat
adwplat
adwplat 24.08.2015, 12:33:25
  • 0
@Nynek: Generalnie w myśl art. 746 § 2 k.c., przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę. Generalnie jeżeli jest na czas nieoznaczony i w samej umowie nic na ten temat nie ma, to niech wypowie i tyle. Ewentualnie niech napisze, że robi to z ważnych powodów./ edit: A doczytałem, że był okres
  • Odpowiedz
adwplat
adwplat
adwplat 24.08.2015, 12:38:13
  • 0
@Nynek: Tak, co do zasady może - chyba że ona wykaże, że to wypowiedzenie było jednak z ważnych powodów.
  • Odpowiedz
adwplat
adwplat
adwplat 24.08.2015, 12:57:31
  • 0
@Nynek: generalnie tutaj niekoniecznie decydujące znaczenie ma zdanie drugiej strony. Uznaje się, że takimi ważnymi powodami może być choroba strony wypowiadającej, zmiana sytuacji życiowej, zmiana miejsca zamieszkania, nieotrzymanie zaliczki, uargumentowana utrata zaufania itp.
  • Odpowiedz
adwplat
adwplat
adwplat 24.08.2015, 13:19:33
  • 0
@Nynek: Jeżeli ten stan trwa nadal, to raczej tak (bo jeżeli wcześniej było tak, że nie miała zleceń, a teraz ma normalnie, to raczej by to nie przeszło).
  • Odpowiedz
adwplat
adwplat
adwplat 24.08.2015, 13:55:06
  • 0
@Nynek: To ja bym zrobił z tej przyczyny - że ważnym powodem jest brak zleceń i w zasadzie jakiegokolwiek sensownego wynagrodzenia.
  • Odpowiedz
Goglez
Goglez
05.08.2015, 13:19:36
  • 2
Pracuję jako ochroniarz na umowę zlecenie i są tam takie klauzule;
1. Mam przedstawić plan/harmonogram pracy na maksymalnie 3 dni przed rozpoczęciem nowego miesiąca (co zrobiłem)
2. Umowę można wypowiedzieć z okresem wypowiedzenia 1 miesiąc - oczywiście zleceniodawca może i bez tego terminu, ja jednak nie mam takiej furtki

I teraz tak, miałem uraz nogi, w związku z czym przenieśli mnie na nocny monitoring bo nie mogę stać na nogach całymi godzinami, ale ludzi brakuje
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

adwplat
adwplat
adwplat 05.08.2015, 13:53:12
  • 0
@Goglez Powiedz swojemu przełożonemu (albo najlepiej napisz i każ mu podpisać, że odebrał pismo o takiej treści), że nie możesz tego robić ze względu na obecny stan zdrowia i że złożysz mu stosowne zaświadczenie lekarskie (o ile coś takiego możesz zdobyć). Powiedz (lub napisz), że Twój obecny stan zdrowia umożliwia tylko pracę przy monitoringu i uzgodniłeś to wcześniej ze swoim przełożonym. Skoro oni wcześniej się zgodzili na monitoring, to raczej nie
  • Odpowiedz
adwplat
adwplat
adwplat 05.08.2015, 14:08:34
  • 0
@Goglez: To znaczy to teoretycznie nie musi być L4, ale jakiś dokument potwierdzający, że Twój aktualny stan zdrowia nie pozwala na stanie. Teoretycznie można przedłożyć wypis ze szpitala i twierdzić, że wskutek tego urazu nadal nie odzyskałeś sprawności. To generalnie jest gromadzenie dowodów, gdyby doszło do jakiegoś sporu sądowego.

W ostateczności, jak już koniecznie chcesz się zwolnić, to możesz stwierdzić, że wypowiadasz zlecenie z ważnych przyczyn - ze względu na
  • Odpowiedz
julianna_cebulanna
julianna_cebulanna
03.08.2015, 21:43:27
  • 1
Mirki mam pytanie.

W związku z wyjazdem w październiku z pracy do Las Vegas.

Przeczytaliśmy dziś z kolegami w pracy, że w czasie wizyty u konsula/ambasadora, trzeba przedstawić świadectwo o niekaralności i tu zaliczyliśmy zonka, bo jeden z kumpli miał wyrok w 2012 w zawiasach na 2 lata za jazdę pod wpływem. Oddali mu, co prawda, prawko już półtora roku temu, ale znajomy policjant powiedział, że taki wyrok sobie wisi w papierach przez
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

adwplat
adwplat
adwplat 04.08.2015, 07:56:04
  • 0
@julianna_cebulanna: Generalnie policjant nie ma racji. Jeśli były zawiasy, to zatarcie skazania - po którym skazanie uznaje się za niebyłe - następuje po upływie 6 miesięcy od zakończenia okresu próby. Ale jeżeli wobec skazanego orzeczono grzywnę, środek karny, przepadek lub środek kompensacyjny, zatarcie skazania nie może nastąpić przed ich wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem ich wykonania. Z tego co piszesz, to już powinno być zatarte. Sprawdzić to najłatwiej poprzez pójście do
  • Odpowiedz
Gluszek92
Gluszek92
03.08.2015, 14:27:20 via Android
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

adwplat
adwplat
adwplat 03.08.2015, 15:11:07
  • 6
@Gluszek92: Zgodnie z wyrokiem SN, I PR 89/77 zakład pracy przez nawiązanie stosunku pracy przyjmuje na siebie jednocześnie zobowiązanie zapewnienia pracownikowi odpowiednich warunków pracy, w których mieści się również obowiązek pieczy nad rzeczami pracownika, wniesionymi do zakładu w związku z pracą. Można zatem próbować powalczyć - choćby pogadać z pracodawcą. Niepodpisanie umowy nie uniemożliwia dochodzenia roszczeń, o ile można jakoś udowodnić, że się faktycznie pracowało (choćby poprzez zeznania świadków).
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Strona 10 z 10
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 04.08.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking