Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko171
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Wolfling

Wolfling

Dołączył 11 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 100
  • Znaleziska 4
  • Mikroblog 96
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 5
Bielecki
Bielecki
19.05.2019, 20:36:36
  • 1
@Wolfling @kochaj_albo_rzuc cześć panowie, to znowu ja :v strona główna działa, ale po wybraniu nowego kompa lub rozbudowy obecnego jest niemal pusta strona, coś się tam nie ładuje :(
#envybits
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wolfling
Wolfling 20.05.2019, 16:37:13
  • 1
Hej, trochę się nam zmian szykuje i wczoraj modyfikowaliśmy stronę nieco. Teraz powinno działać
  • Odpowiedz
Bielecki
Bielecki
12.03.2019, 13:28:26
  • 1
@Wolfling @kochaj_albo_rzuc przydałaby mi się funkcja gdzie nie musiałbym wybierać opcji "Custom", żeby zaznaczyć czy chcę nvidię/amd albo intel/amd, tj. żeby dodać taki wybór do "Gaming" i "Workstation". Dałoby radę coś takiego zrobić?
#envybits
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wolfling
Wolfling 12.03.2019, 16:29:04
  • 2
Workstation/gaming z definicji nie maja ograniczeń i używają pełnej listy części. To jest celowe. Po to jest custom właśnie, że jak ktoś się dużo lepiej zna może ustawiać priorytety i np. wyjąć produkty jednego przedsiębiorstwa z układu. Ale dzięki za sugestię, może dodam pre-sety ustawień do customów.
  • Odpowiedz
Goodie_pl
Goodie_pl
12.02.2019, 14:45:43
  • 14458
Mireczki, właśnie przyszła do nas nowiutka #ps4, którą chcemy Wam podarować (。◕‿‿◕。) Już jutro o 16:00 urządzimy antywalentynkowe #rozdajo. Po co spędzać #walentynki z dziewczyną, skoro możesz z nowiutką konsolą? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#goodie #playstation #cashback #konsole #gry
Goodie_pl - Mireczki, właśnie przyszła do nas nowiutka #PS4, którą chcemy Wam podarow...

źródło: comment_mZcRocNnWYfRCi5pJjIHHrQmnM5jo0T6.jpg

Pobierz
  • 731
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wolfling
Wolfling 12.02.2019, 17:24:15
  • 2
@Goodie_pl: żal nie spróbować
  • Odpowiedz
kochaj_albo_rzuc
kochaj_albo_rzuc
17.01.2019, 13:02:05
  • 6698
Hej Mirki, UWAGA ROZDAJO #rozdajo ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mój dobry kumpel założył portal na którym można zbudować sobie ZA DARMO konfigurację optymalnego zestawu komputerowego. Głównym kryterium jest możliwie duża moc w grach i programach oraz uczciwy dobór części, a nie oferty niczym z allegro, gdzie dostaniesz 5-letnie części w cenie nowości. Do budowania zestawu służy system wykorzystujący uczenie maszynowe działający w czasie rzeczywistym, więc dostajecie
kochajalborzuc - Hej Mirki, UWAGA ROZDAJO #rozdajo ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mój dobry kumpel założ...

źródło: comment_rgw782d3BseTh6fUtq2iBO0nheqTIUjA.jpg

Pobierz
  • 2297
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:17:29
  • 1
@mirekkomputronikel: To jest w planach, będzie za tydzień-dwa. I to nie tylko na zasadzie "mam już zasilacz" a także konkretnie co już masz i co da się wokół tego zbudować a kiedy po prostu lepiej kupować nowego (bo części zbyt stare by wokół nich coś upgrade'owac)(edytowane)
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:20:30
  • 4
@TomdeX: A tutaj się zgodzę, nie mamy jeszcze wszystkich modeli pamięci w bazie (bo byłoby ich o wiele za dużo by działało to szybko) ale fakt, jeśli w identycznej wręcz cenie jest szybszy RAM to się pojawi i od jutra zacznie serwować właśnie takie kości.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:23:51
  • 1
@Niebadzlosiem: Z customami to jest właśnie tak że są dla osób które chcą trochę poeksperymentować z wagami. Tutaj też za 4500 zł dla Intela: https://puu.sh/Cy5ba/4be33838ee.png

Ot, jeśli nie wiesz do końca czego szukasz to wybieraj gaming. Jak masz chwilę na poeksperymentowanie to możesz sprawdzić customy.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:28:40
  • 1
@frutson: Nie no, po prostu Intel jest w tej chwili kiepsko wyceniony i za byle 6 rdzeni liczy sobie po 1000+ zł. Ryzen 5 2600 + B450 zapewnia wystarczającą wydajność do napędzenia 90% GPU na rynku a i w apkach profesjonalnych jest spoko. Ale przy naprawdę wysokim budżecie (gdy już nie ma co wsadzać w GPU) zobaczysz zazwyczaj 9700k/9900k. Bo szybsze.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:32:37
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:37:41
  • 1
@Jajo-_-3: Ups. System chyba nie uwzględnia poprawnie by priorytetyzował 2x4GB nad 1x8GB, wady uczenia maszynowego - nigdy do końca nie wiem skąd się biorą jego wyniki (zwłaszcza że niektóre płyty pod B450 mają tylko 2 złącza na RAM a wówczas 1x8GB może być lepsze bo możesz potem dołożyć). Ale masz rację, nakarmię aplikację próbkami 2x4GB później jako lepszymi od 1x8GB i powinny się zmienić wyniki
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:40:19
  • 3
@ManDZiO: Ależ jest wsparcie dla Amazona. Domyślnie korzystamy z amazon.de, xkoma i morele dla Polski. W przyszłości pewnie pojawią się kolejne (sporo roboty bo to akurat trzeba dodawać ręcznie, produkt po produkcie a jest ich kilkaset)
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:41:40
  • 1
@podtrzymywacz_internetu: To jest Let's Encrypt, nowe przeglądarki radzą sobie z nim bez problemu. Wsparcia dla IE nie obiecuję ;/
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:43:50
  • 1
@xxx12321_new: Ups. Przez chwilę musiało być kilka sztuk na morelach gdy dodawałem (to GPU weszło na rynek 2 dni temu) i się rozeszły w międzyczasie. Cenniki się aktualizują co 2 dni (docelowo będzie szybciej), wówczas zniknie z listy.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:47:55
  • 1
@wypokowy_expert: Cały PC z 2080Ti je ledwie 370W. Ogółem algorytm zakłada przynajmniej 100W zapasu względem tego co widać po recenzjach (a zasilaczy z "Czarnej Listy" nie poleca nigdy więc 550W to prawdziwe 550W a nie 500W przez 2 sekundy i swąd spalenizny).
Wolfling - @wypokowy_expert: Cały PC z 2080Ti je ledwie 370W. Ogółem algorytm zakłada...

źródło: comment_froSh1rGiAqvdMqjwMEVUn7qdNH4czdk.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:49:08
  • 2
@leesiuu: Ruby on Rails (back), React.js (front), Python 3 + Keras (ML, dobieranie wyników podzespołów i ucinanie tego co w danym budżecie nie powinno się nigdy pojawić), Rust (moduł budujący komputery)
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:52:34
  • 1
@levusek1992: To prawda, 3000 MHz pojawiło się ostatnimi czasy nieco taniej i nie mamy tych kości w bazie jeszcze. Jutro-pojutrze powinno już być lepiej. A co do fps-ów w grach - oj, żebyś się nie zdziwił. To są prawdziwe lokacje, po prostu takie które mogą ci zarżnąć sprzęt a nie obszary z początku rozgrywki :)
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:53:02
  • 2
@Roszp: Tak, to mamy w planach na przyszły tydzień - możliwość wybrania części które już masz i budowanie/ulepszanie kompa naokoło tego. Sporo z tym roboty i prawdę mówiąc dzisiejszy dzień jest tego sprawdzianem - jeśli serwer wytrzyma obciążenia wykopu to znaczy, że mogę to bezpiecznie wprowadzić (bo tego rodzaju konfiguracje są całkowicie unikatowe).
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:56:59
  • 1
@fok_fok: To prawda, 3000 MHz pojawiło się ostatnimi czasy nieco taniej i nie mamy tych kości w bazie jeszcze. Jutro-pojutrze powinno już być lepiej.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 13:58:18
  • 2
@kamil_snk: Przypnę z posta wyżej: Tak, to mamy w planach na przyszły tydzień - możliwość wybrania części które już masz i budowanie/ulepszanie kompa naokoło tego. Sporo z tym roboty i prawdę mówiąc dzisiejszy dzień jest tego sprawdzianem - jeśli serwer wytrzyma obciążenia wykopu to znaczy, że mogę to bezpiecznie wprowadzić (bo tego rodzaju konfiguracje są całkowicie unikatowe).
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:00:54
  • 1
@WebDevIsMyPassion: Na razie nie zarabia, dzisiaj jej pierwsze testy praktyczne. Ale tak poza tym to jak klikniesz w linki do produktów to one są afiliacyjne (przynajmniej niektóre) aka jeśli kupisz coś z tego builda to później dostanę z tego odrobinę pieniążków #pdk
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:12:38
  • 1
@Miyazaki:
Istotnie, w planach będzie możliwość wykluczenia producentów których nie lubisz. Ale na tym koniec bo ten system nie ma własnych osobistych preferencji, high-endowe płyty AsRocka nie odbiegają w recenzjach od konkurencji więc i nie będą wyrzucane.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:20:55
  • 1
@Miyazaki:
Istotnie. Jest 1TB XPG SX6000 czyli PCIe x2. Jednak prawdę mówiąc... to naprawdę nie było nic lepszego do wsadzenia, to jeden z tańszych 1TB dysków SSD NVMe:

Samo GPU + procesor to 8300 zł. Nadal dostajesz bardzo szybki (sumarycznie) zestaw i chyba lepiej żeby dołożyć do 2080Ti albo Seasonica Prime (12 lat gwary!) aniżeli nieco wyższej wydajności dysku. Max. możliwy budżet nie oznacza najlepszego możliwego komputera w ogóle, na
Wolfling - @Miyazaki: 
Istotnie. Jest 1TB XPG SX6000 czyli PCIe x2. Jednak prawdę mó...

źródło: comment_sZwnQQZTnxI1CrVojBydHJYOcQ2qjp1m.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:22:22
  • 2
@pawelcar: Dzięki za radę. Dodam możliwość dodania drugiego dysku na dane.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:24:54
  • 1
@Mostar0: Z lapkami jest ciężko bo trzeba by każdy przyjąć do siebie do testów i to dość dokładnych. Bo specyfikacja w laptopach nie znaczy niestety nic - te same podzespoły na papierze mogą się różnić wydajnością nawet o 50%, poza tym dochodzi kwestia jakości wykonania/ekranu/obsługi gwarancyjnej itp. Nie mówię nie ale na pewno nie w najbliższym czasie.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:25:28
  • 1
@WebDevIsMyPassion: Ruby on Rails (back), React.js (front), Python 3 + Keras (ML, dobieranie wyników podzespołów i ucinanie tego co w danym budżecie nie powinno się nigdy pojawić), Rust (moduł budujący komputery)
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:29:21
  • 2
@pawelcar: A tu masz rację. Dodam opcję dodania drugiego dysku HDD na dane.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:31:52
  • 1
@Lewo:
Prawdę mówiąc (i co słusznie wykazali inni) to miejscami jest wręcz underpowered. Tym niemniej możliwe - wady zautomatyzowanego systemu, nigdy do końca nie wiem co poleci, po prostu stara się na maxa wykorzystać twój budżet.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:38:34
  • 1
Ten program chyba jeszcze się uczy. Po 1) Dlaczego zawsze wychodzi Ryzen ? Po 2) Dałem budżet 3,6 k (około) - karta graficzna: MSI GeForce RTX 2060 VENTUS OC, zasilacz SeaSonic Focus 450W 80+ Gold SSR-450FM + 8 GB ram ( ͡° ʖ̯ ͡°) No nie do końca tak sobie wyobrażałem swój idealny zestaw. Jak dałem custom budowanie z intelem to już wyszła normalność mniej-więcej.


@CyfrowyD: Wybierając build za 3600 dostajemy:
Wolfling - > Ten program chyba jeszcze się uczy. Po 1) Dlaczego zawsze wychodzi Ryzen...

źródło: comment_KqWnrO2fYIWLNRolPJi8xjqicGOytODZ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:40:38
  • 1
@derekperek122: Będzie lepiej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:41:47
  • 2
@TojaNiedzwiedz: Mówię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:46:24
  • 2
@Rst00: Przypnę z posta wyżej: Tak, to mamy w planach na przyszły tydzień - możliwość wybrania części które już masz i budowanie/ulepszanie kompa naokoło tego. Sporo z tym roboty i prawdę mówiąc dzisiejszy dzień jest tego sprawdzianem - jeśli serwer wytrzyma obciążenia wykopu to znaczy, że mogę to bezpiecznie wprowadzić (bo tego rodzaju konfiguracje są całkowicie unikatowe).
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:50:31
  • 2
@rannyrabarbar: To mamy w planach na przyszły tydzień - możliwość wybrania części które już masz i budowanie/ulepszanie kompa naokoło tego.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:52:36
  • 1
myślałeś żeby była opcja pozwalająca na wybranie danej kwoty na jakiś podzespół? Np procesor do 1000, ram do 200 etc, według mnie byłoby to lepsze niż te suwaczki ( ͡° ʖ̯ ͡°) ale btw. świetny pomysł z tą strona! co prawda dopiero kupiłem PC i raczej mi się nie przyda, ale może w przyszłości ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Vakhar:

To raczej odpada.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 14:57:27
  • 1
jak to się monetyzuje? Reklamy, reflinki?


@Mikster: reflinki
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:00:18
  • 3
rzuc: jakieś protipy na temat dobierania SSD pod nowego laptopa?


@CichyGlosZTyluGlowy:

W miarę możliwości coś z 3DNand. Ogółem godne uwagi (z tych wciąż nieco tańszych ale dobrych) są A-Data Ultimate SU800, Crucial MX500, Samsung Evo 860.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:05:16
  • 1
@kochaj_albo_rzuc: gamingowy czy nie dobiera takie same czesci przy najnizszym budzecie


@slawroc:
Im niższy budżet tym mniejszy wybór dostępnych części. Realne różnice pojawiają się nieco wyżej, w okolicach 1500 zł.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:11:04
  • 2
wyszukuje części tylko w tych 4 miejscach? Kolega doda więcej sklepów?


@mistra: Wcześniej czy później będzie więcej sklepów, tak. To po prostu dość upierdliwa robota bo trzeba wprowadzić kilkaset linków ręcznie, przygotować sobie jakieś narzędzie do automatycznego sprawdzania cen itd. Na razie jest tylko kilka bo chciałem zobaczyć czy pomysł się w ogóle spodoba.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:12:51
  • 1
@kochaj_albo_rzuc: szkoda, że nie generuje alternatywy danego elementu


@mx2: Alternatyw nie obiecuję (zwłaszcza takich które wymagałyby zmiany kilku części, np. wsadzenia innej płyty głównej) ale możliwe, że będą warianty o 1 próg niżej/wyżej, np. dla 2060tki pojawi się możliwość podmiany na 1060 i 2070 z info o tym co to zmieni w wydajności.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:19:46
  • 1
wrzuciłem do zbudowania jakieś budżetowe zestawy i w każdym przypadku proponuje mi płytę główną za ponad 500 zł jednocześnie pakując najtańszy procesor. To chyba nie jest najpopularniejsze rozwiązanie :)


@mpower:

A to... dziwne. W niskich budżetach jak sprawdzam to dominuje 200GE/2200G + coś pod B450 + 1050/1050Ti. Chyba że mITX, tam jest mniej części do wyboru i stąd gorszej jakości PC-ty. Poprawię to z czasem w miarę jak będzie więcej
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:27:05
  • 1
@solidsnake7: Zasilacze w domyślnych wagach mają dość wysoki priorytet i to jest celowe (masz wtedy nawet 10 lat gwarancji w co lepszych modelach więc starczy ci na baaaaardzo długo). Niecelowe jest żeby kosztowały aż 300 zł w zestawie za dajmy na to 1400 zł i to się poprawi z czasem, system sobie trochę jeszcze nie radzi z najtańszymi buildami.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:36:42
  • 1
do grafiki za 680 zeta i Ryzena 5 2600 dodało płytę za 800 złotych...


@wetorek2: auć. Pamiętasz może jaki to był typ kompa? (sklep, budżet). Błędy jeszcze niestety się mogą wkradać, postaram się nakłonić ten system do lepszych buildów.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:40:29
  • 2
a taki dysk da się podpiąć do 6letniego kompa? Będą potrzebne jaieś przejściówki?

@grzeszabrze:

Jedyne czego potrzebujesz to złącze SATA. Które na 99% masz. Co najwyżej będzie nieco wolniej działać (co i tak oznacza 10x lepiej niż zwykły dysk twardy).
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:45:58
  • 2
Czy kolega myślał o tym, żeby podczas budowania "Workstation" pokazywało jakieś testy w jakiś programach komputerowych, a nie w grach?


@Onii-chan-san_Senpai: Jak najbardziej! Problem jest taki, że ciężko to ustandaryzować bo trzeba najpierw poprosić Intela/AMD (bądź duże sklepy) o udostępnienie sprzętu na czas testów a to trwa... naprawdę długo, nawet jeśli się ograniczyć do szybkich testów typu Cinebench + Phoronix Benchmark + jakiś Photoshop / AfterEffects.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:52:46
  • 1
@albin88

Sprawdzilem domyslne 1200zl i wg tego gry z listy sa niegrywalne a składałem kompa kilka lat temu za zblizony budzet i jakos mi te gry dzialaja wcale nie na najnizszych detalach, wiec nie sadze, ze kilka lat pozniej za podobne pieniadze nie zlozy się czegos lepszego co zyska wiecej niz 9fps w wiedzminie.


Realnie gdyby robić ten build ręcznie - tak, za 1200 zł z trudem ale chyba dasz radę zmieścić
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 15:57:35
  • 2
Np w kompie za 10k wybiera zasilacz za 300zł, a w kompie za 5k wybiera zasilacz za 500zł, tak samo ssd/ram/procesor. O wiele lepiej by wyszło gdyby wzięło się lepszą kartę, a wg tej strony lepiej jest jeśli się weźmie droższą płytę główną i procka xD


@MokebeTiesto: Spróbuj wybrać wszystkie sklepy / wszystkie rozmiary. Z tego co widze to za 5k i 10k akurat buildom ciężko coś zarzucić. System niestety
Wolfling - > Np w kompie za 10k wybiera zasilacz za 300zł, a w kompie za 5k wybiera z...

źródło: comment_dk2aXXEji4UuddEvGMxPCy682VjQ095G.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 16:00:21
  • 1
Troche głupie że nie można wybrać żeby jakichś częsci nie szukało, ja na przykład mam zasilacz ram i kartę graficzną i jedyne co potrzebowałem to procesor i płyta główna i cos takiego by się przydało


@Snajpi: I takie coś będzie dodane niebawem :P Tego rodzaju buildy są po prostu dość kosztowne obliczeniowo dla systemu (bo są całkowicie unikatowe) i dziś prawdę mówiąc przy okazji premiery wykopu robię test stabilności serwisu.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 16:04:38
  • 1
fajnie byloby, gdyby strona pozwalala na usuniecie jakiegos podzespolu z kosztorysu, np zasilacza, kosztem innych podzespolow. chyba, ze jest a nie widze :)


@1392c309a2da8ca65641315bf7dc62f2

Jeszcze nie ma. Będzie niebawem :P
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 16:09:11
  • 2
Niedługo uczenie maszynowe będzie w twarożku wiejskim na śniadanie


@dassem:

Byłbym zdziwiony gdyby jeszcze nie było. Na pewno w procesie produkcji i sprzedaży takiego serka są elementy które warto przepuścić przez jakąś sieć neuronową. Ot, rozwój techniki powoduje że można budować takie systemy względnie niskim kosztem :P
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 16:14:22
  • 2
@Qwalinho:

A będzie możliwość ustawienia sobie pojedyńczych części ręcznie? Np. mam kartę graficzną czy procesor i chciałbym reszte dobrać?


Tak i to niebawem. Kwestia przygotowania sobie archiwalnej listy części (bo zapewne osoby które ulepszają sprzęt najnowszego hardware'u nie mają) i podrzucenia listy do wyboru tego co już masz.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 16:17:39
  • 0
Czy wybierając zasilacz opieracie się na Czarnej Liście Elektrody?


@chopak: Oczywiście! Dlatego zobaczysz głównie Seasonica, wyższe modele Be-Quieta, Corsairy RMx itp - najgorszy chłam mający po 5-12 lat gwarancji i przez swoje filtry i zabezpieczenia ważący tyle, że musisz chodzić na siłkę by go podnieść!
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 16:30:15
  • 2
a działa to z już posiadanymi częściami? Jakbym upgrade chciał zrobić?


@Rain_: Jeszcze nie. Niebawem. Kwestia przygotowania sobie archiwalnej listy części (bo zapewne osoby które ulepszają sprzęt najnowszego hardware'u nie mają) i podrzucenia listy do wyboru tego co już masz. Sporo roboty a musiałem najpierw sprawdzić czy portal wytrzymuje normalne komputery przed przejściem do takich nietypowych gdzie niektóre części już masz.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 16:47:51
  • 2
@radziuxd:

A jednak nie do końca, do Ryzena poleca kości 2400MHz, serio.


To prawda, system jeszcze jest trochę niedopracowany jeśli chodzi o RAM :( Będzie lepiej gdy tylko nakarmię go większą ilością danych - on się stara wsadzać jak najszybsze pamięci ale często tego co akurat ma w bazie nie ma w sklepach.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 16:52:31
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 17:01:22
  • 1
@Naxster: Nie da byle jakiego. On bierze pod uwagę sumaryczną wydajność sprzętu, nie tylko cenę. Mogliby sprzedawać jakiegoś 60GB Kingstona za 2 zł a jeśli tylko masz na to budżet (którego nie warto spożytkować na nic innego) to wsadzi ci Evo 970 2TB za 2000 zł.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 17:03:51
  • 1
dobry dysk nie jest zły ale łączenie w jednym zdaniu "uczenie maszynowe" i "aktualne ceny" niekoniecznie ma sens....


@gokihar:

Jak najbardziej ma! Cena jest elementem składowym, jednym tylko z parametrów przy tym czy daną część można zaproponować w określonym budżecie (i do tego wykorzystujemy uczenie maszynowe) czy też lepiej poszukać czegoś innego.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 17:14:58
  • 1
Dlaczego nie można złożyć w budżecie np. 1000zł?


@cranberry250:

Ponieważ jest spora szansa że zabrakłoby pieniędzy na dobranie czegokolwiek złożonego z nowych sensownych części, musiałbym zaśmiecać bazę czymś czego nie poleciłbym nikomu i co miałoby zastosowanie tylko w BARDZO budżetowych komputerach. Mógłbym obniżyć ten próg ale wówczas (zwłaszcza przy wyborze konkretnego sklepu który może nie mieć niektórych rzeczy na stanie) miałbyś tylko komunikat o błędzie, że nie udało się nic
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 17:37:54
  • 2
szkoda że się nie da odznaczyć podzespołów które już mamy. Potrzebuję kupić procesor+mobo+ram, resztę mam. Brakuje mi opcji dobrania optymalnych podzespołów np. do posiadanej już karty graficznej. Bez tego dalej trzeba odwiedzać fora z ekspertami.


@Stragan:

Taka opcja pojawi się już niebawem! Po prostu sporo z tym roboty, bo muszę wówczas mieć bazę "archiwalnych części" by móc coś polecać co będzie do nich pasować. Ale tak, mam to w planach.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 17:38:57
  • 1
idiotyczne buildy robi...


@Ortofenylofenolan_sodu:
Daj przykład! Bo błędy niestety jeszcze będą na pewno, stąd chętnie usłyszałbym co jest nie tak, ułatwi mi to dopracowywanie systemu!
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 17:42:52
  • 2
moze dorzucic jeszcze preferencje np amd albo intel...


@trolejbus:
Preferencje są. Przy wyborze PC-ta kliknij w custom, dostaniesz trochę dodatkowych opcji konfiguracyjnych, w tym właśnie możliwość zablokowania danej firmy :)
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 17:46:40
  • 2
@Ortofenylofenolan_sodu

build z lewej strony za 3500, daje gtx 2600 z xkom, ktory jest nie do kupienia


Tego niestety nie uniknę. Ceny są aktualizowane regularnie ale nie aż tak by odświeżać je 2x dziennie, jeszcze wczoraj ta karta tam była... :( Ot, nowy model GPU i ograniczona podaż.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 17:49:55
  • 1
jak sie bierze custom za 4000 i zaznaczy tylko CPU na maxa to wrzuca 9700k... gdzie ja potrzebuje maszynę do renderowania a nie do grania co jest chyba jasne


@Ortofenylofenolan_sodu:

A co za 4000 wówczas byś preferował? Pytam poważnie - 2950X sam kosztuje 4000 więc odpada. 1950X jest o 1000 zł tańszy ale najgorsza nawet płyta pod X399 to nie mniej niż 800. Z najbardziej "pro" zostaje mi wówczas 1920X
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 22:36:41
  • 0
@Kramarz: Ekhem, przeczytaj tamtą sekcję jeszcze raz.

Tamte no-name'y NIE SĄ z naszych zestawów a alternatyw które (niestety) łatwo dostać w innych sklepach. W bazie envybits.com nie ma ani jednej "no-name'owej" części a jeśli o zasilacze chodzi w szczególności to najniższym modelem jest bodajże Be Quiet Pure Power 9 350W (80Plus Silver) zaś o wiele częściej widzisz Seasonica/Corsaira RMx/EVGA G3.
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 22:54:03
  • 0
Ogólnie fajnie działa, ale za każdym razem nie ważne jaki sprzęt wsadzi do środka - czy i3 czy i9 - i nawet jak ustawię suwak od Power supply na maksa dostaje jakiegoś seasonica 550W.


@NjeMjetek:

Ten system działa na zasadzie "jakości" danego zasilacza (jakości wykonania, sprawności energetycznej, długości gwarancji) i dobiera najlepszy który dostarczy komputerowi dość prądu by ten mógł spokojnie działać. Nie bierze pod uwagę nadmiarowej mocy jako "przydatnego"
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 22:58:33
  • 1
@kochaj_albo_rzuc: do kompa za 2000 z rayzenem i integrą dobiera seasonica za 434zł ( ͡º ͜ʖ͡º)


@pawullon404: Ech, problem pt. "nie wszystkie sklepy mają wszystko na stanie", powinien się poprawić z czasem jak dodam nieco więcej części do bazy (i jest lepiej gdy pozwalasz mu korzystać ze wszystkich sklepów a nie ograniczasz się do konkretnego). Np. jeśli jakiś xkom nie ma żadnego GTX'a
Wolfling - > @kochajalborzuc: do kompa za 2000 z rayzenem i integrą dobiera seasonica...

źródło: comment_OYlxHsVXs1TYLxThCfq3N9Ez7rCtPa64.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 23:09:47
  • 0
bez opcji 'odsiania' części to jest mało przydatne, mam wszystko, a chciałbym tylko wymienić podstawę, tj ram, proc i płytę główną do 3k, a i tak mi wrzuci resztę ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@Illidank: Wiem, w planach jest system który pozwoli na rozbudowanie istniejącego komputera a nie tylko kupno nowego. Jest z tym trochę problemów bo muszę przygotować sporą bazę starszych części do wyboru żeby wiedział
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 17.01.2019, 23:16:00
  • 0
@Illidank: Ja wiem że to wydawałoby się logiczne ale tak się za bardzo nie da. Komputer stanowi dla systemu całość i wszystko musi się w nim dopiąć, zwłaszcza że części są powiązane ze sobą - nie może wsadzić 2080Ti do czegoś ze zbyt słabym prockiem, musi dobrać właściwą płytę główną, policzyć niezbędną moc zasilacza, upewnić się że nie spróbuje wsadzić 4 kości RAMu do czegoś co ma tylko 2 gniazda
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 18.01.2019, 09:16:00
  • 1
Niemniej jednak w konfiguracji do 4k zaproponowała mi grafę MSI GeForce RTX 2060 VENTUS OC i zasilacz SeaSonic Focus 450W 80+ Gold SSR-450FM gdzie preferowana moc zasilacza do tej karty to 500W

@snoopek:

Do 2060tki nie potrzebujesz zasilacza 500W. Ta preferowana moc tyczy się nie markowych zasilaczy które mimo nalepki 500W nie wytrzymają więcej niż 350. By nie być jednak gołosłownym:

https://pclab.pl/art79629-17.html - cały komputer z 2060tką i podkręconym 8700k potrzebował
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 18.01.2019, 18:09:58
  • 0
potrzebuje złożyć łapka pod gry, kompletnie z obiegu wypadłem. Na to stronkę macie?


@wygryw109procent:

Na lapki nie mamy bo tu nie za bardzo jest co "budować" a nie da się polegać na specyfikacji producenta. Bo możesz mieć dwa lapki które na papierze są identyczne a różnią się wydajnością o kilkadziesiąt procent (i nie kpię, np. wersja z 1x8GB zamiast 2x4GB, procek który się przegrzewa i gorsza wersja układu graficznego bo
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 18.01.2019, 21:10:25
  • 2
Hej Mirki odnośnie rozdajo ze wczoraj #rozdajo https://www.wykop.pl/wpis/38338695/hej-mirki-uwaga-rozdajo-rozdajo-ʖ-moj-dobry-kumpe/

Wylosowaliśmy pierwszego wygranego @MichailPL
https://mirkolos.pw/losowanie/38338695

#komputery #pcmasterrace #informatyka #technologia
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 19.01.2019, 10:22:30
  • 1
@Analogowy_Brokul: Tak, musiałem ręcznie wrzucić listę użytkowników potem posortować losowo i wybrać pierwszą osobę bo mirkolos jest trochę skopany. Pozwolił raz losować 1 os. i do tego błędnie oznaczał ludzi bez kom.
https://www.wykop.pl/wpis/38370557/hej-mirki-odnosnie-rozdajo-ze-wczoraj-rozdajo-http/#comment-134781507

Mam w planach rozwiniecie które pozwoli na rozbudowanie już istniejącego komputera, a nie tylko dobór nowego. Jest z tym trochę problemów bo muszę przygotować sporą bazę starszych części do wyboru żeby wiedział co dobrać (żeby się nie
  • Odpowiedz
Wolfling
Wolfling 18.01.2019, 21:09:46
  • 5
Hej Mirki odnośnie rozdajo ze wczoraj #rozdajo https://www.wykop.pl/wpis/38338695/hej-mirki-uwaga-rozdajo-rozdajo-ʖ-moj-dobry-kumpe/

Wylosowaliśmy pierwszego wygranego @MichailPL
https://mirkolos.pw/losowanie/38338695

#komputery #pcmasterrace #informatyka #technologia
Wolfling - Hej Mirki odnośnie rozdajo ze wczoraj #rozdajo https://www.wykop.pl/wpis/3...

źródło: comment_JsZ7ZpStLs5HgFNPiXcPePsHGtHoCOP2.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wolfling
Wolfling
Autor
18.01.2019, 21:31:15
  • 3
I drugie głosowanie z głowy, wygrywa @kielbovic.

Musiałem ręcznie wrzucić listę użytkowników, posortować losowo i wybrać pierwszą osobę bo mirkolos jest skopany i nie tylko nie pozwala na ponowne głosowanie drugiej osoby a daje szanse na wygranie komuś kto tylko dał plusa a nie komentarz.
Wolfling - I drugie głosowanie z głowy, wygrywa @kielbovic.

Musiałem ręcznie wrzuc...

źródło: comment_dnSNMhPi0jdF0TB0j4JQg12aARslQNpP.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 18.09.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking