Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko132
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Vall

Vall

Dołączył 19 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1035
  • Znaleziska 593
  • Mikroblog 442
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 9
  • Dodane (26)
  • Komentowane (61)
  • Plusowane (355)
wuha
wuha
17.11.2015, 17:59:27
  • 1
Mircy jakie polecacie gry na #pcmasterrace z trybem multi offline, żeby na raz mogło grać kilka osób na jednym kompie z padami?

#gry może #gamedev coś wiedzo #pytanie #kiciochpyta
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 18.11.2015, 08:34:10
  • 0
Hammerwatch, do 4 osób z tego co pamiętam.
  • Odpowiedz
rezoner
rezoner
09.11.2015, 20:34:32
  • 136
Animacje w Rain World urywają dupę.

#gry #gamedev #pixelart #grafika #owady
rezoner - Animacje w Rain World urywają dupę.

#gry #gamedev #pixelart #grafika #ow...

źródło: comment_7wWMKmvSZIe5Wkpfft22Dt5QSf3JkheX.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 09.11.2015, 21:07:41
  • 1
Mój ulubiony devlog na tigsource :D Jakość animacji tego projektu jest niesamowita.
http://forums.tigsource.com/index.php?topic=25183.0
  • Odpowiedz
Vall
Vall 26.09.2015, 09:15:18
  • 6
Pobawiłem się wczoraj trochę Tiled klikając we wszystkie możliwe guziki. Automapping to pomocna rzecz!, chociaż trochę ciężko zapanować nad kolejnością reguł. Automapping to zbiór reguł, które wyzwalają automatyczne tworzenie kafelków. Tworzy (rysuje) się je na zasadzie: jeśli na wartwie A jest kafelek o ID 13, a obok 14, to na warstwie B wstaw na lewo kafelek 15. Na rysunku cała mapa jaką narysowałem ręcznie to te czerwone kwadraciki. Reszta została wygenerowana.

#
Vall - Pobawiłem się wczoraj trochę Tiled klikając we wszystkie możliwe guziki. Autom...

źródło: comment_vZTSqFrLa7qnFeE1f0dT8AOeFSbgCHYl.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall
Autor
26.09.2015, 09:15:47
  • 0
@Vall: A reguły mogą wyglądać tak.
Vall - @Vall: A reguły mogą wyglądać tak.

źródło: comment_LnVqd0gPOivW0yvAPzkofe8YXQbWoyqQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
TadeuszSynZygmunta
TadeuszSynZygmunta
21.09.2015, 18:08:14
  • 17
Obejrzałem sobie Indie Game: The Movie (znowu xD) i zrobiłem krótkiego gifa. Phil Fish ma wam coś do przekazania xD

#philfishcwel #gamedev #fez
TadeuszSynZygmunta - Obejrzałem sobie Indie Game: The Movie (znowu xD) i zrobiłem kró...

źródło: comment_XRVhfCSau8MA8fiMtVT4M378WswsQU80.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 21.09.2015, 19:49:05
  • 2
@Fakie: https://www.youtube.com/watch?v=PmTUW-owa2w

Szkoda, że porzucił Fez 2.
  • Odpowiedz
ihwar
ihwar
30.08.2015, 10:49:45
  • 2
#gamedev
Polecicie jakiś dobry, lekki, edytor generycznych tileowanych map z możliwością exportu do csv/json/xml?
Nie chce mi się tego pisać na razie bo to bezsensowna robota na etapie alfa a potrzebuje wiekszej mapy niz 10x10 generowanej w petli ;)
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 30.08.2015, 11:14:04
  • 1
Jakbyś chciał coś na szybko bez pisania parserów do Tiled (chociaż Tiled super sprawa, też polecam), to dla mnie sprawdzały się nieźle bitmapy, na zasadzie: czarny pixel - ściana, biały - podłoga, czerwony - spawn postaci, odcienie 00FFFF-FFFFFF (maska 0x00FFFF) to jakieś sensory na mapie, etc, etc.

Przykładowe poziomy wyglądają np. tak:
Vall - Jakbyś chciał coś na szybko bez pisania parserów do Tiled (chociaż Tiled super...

źródło: comment_rax7gruUAdDeLry16lpX4j542Q1wnc0w.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Name_in_progress
Name_in_progress
25.08.2015, 20:33:33
  • 2
#ludumdare
Fajne gry sie trafiają ( ͡º ͜ʖ͡º)
#polakicebulaki
Nameinprogress - #ludumdare 
Fajne gry sie trafiają ( ͡º ͜ʖ͡º) 
#polakicebulaki

źródło: comment_kLy0ipnXZAaouqYpL9Yx8LMtfItBS0Gr.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 25.08.2015, 21:26:37
  • 0
Dasz linka/nazwę? :D
  • Odpowiedz
Vall
Vall 25.08.2015, 08:12:14
  • 1
No i gra wysłana. Nie starczyło czasu połatać niektórych bugów (jak dalekie od optymalnego używanie Box2D). W porównaniu do planu wyciąłem 80% ficzerów, żeby cokolwiek wysłać. Niestety na compo nie zdążyłem, poszło na Jam. Lekcja jest taka, żeby na przyszłość stworzyć tool do szybkiego generowania kodu do konfigurowania komponentów i integracja z Tiled.

Na plusy: tym razem zrobiłem prostą muzykę!

http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-33/?action=preview&uid=40102

#ludumdare #gamedev
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall
Autor
25.08.2015, 08:18:46
  • 0
@frogi16: C++ pod gcc (linux w wirtualnej maszynie), potem się męczyłem z kompilacją na VS 2015 :D

Z libek to Box2D i SFML 2.3. Gdyby nie to, że lubię dłubać własny silnik, to rzuciłbym to w cholerę i nauczył się Unity albo UE4.
  • Odpowiedz
Vall
Vall
Autor
25.08.2015, 08:20:57
  • 0
@frogi16: Jasne, ale to wieczorem jak będę w domu. Do czego chcesz to podpiąć, VS czy gcc?
  • Odpowiedz
Vall
Vall
Autor
25.08.2015, 19:49:23
  • 0
@frogi16: Ok, jestem już w domu, dzieciak śpi, można działać. W formie filmu może być? :P
  • Odpowiedz
Vall
Vall
Autor
25.08.2015, 20:34:52
  • 0
@Frondeus: Trochę z lenistwa... Ale zgadzam się. Wszystkie moje problemy na LD wynikały z walki z tą biblioteką :)
  • Odpowiedz
Vall
Vall
Autor
25.08.2015, 20:55:11
  • 0
@frogi16: https://www.youtube.com/watch?v=Uuf2QvCAkLE

Jeśli będziesz miał problemy, to wrzucaj błędy, postaram się pomóc.
  • Odpowiedz
Vall
Vall 22.08.2015, 22:23:35
  • 8
Dzień 1 minął całkiem sprawnie, chociaż ciągle mam poczucie czasu straconego przez zabawę w C++-owanie. Niestety mój silnik nie był jeszcze gotów na integrację z Lua więc wszystko trzeba robić ręcznie. No i silnik został pierwszy raz sprawdzony w użyciu. Za wesoło nie jest, ale mam pogląd na to co działa, a co do naprawy. Jest dużo lepiej niż ostatnio.

Dzień 2 to dodanie interakcji z przeciwnikami, stworzenie garści assetów, proste cut-scenki
Vall - Dzień 1 minął całkiem sprawnie, chociaż ciągle mam poczucie czasu straconego p...

źródło: comment_8dL7G4czcJSEip3YLekVdOsYGCH4oPQd.gif

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall
Autor
22.08.2015, 22:36:23
  • 1
@Paplo: Tak. Piszę na wirtualnej maszynie, więc demonem prędkości toto nie jest :D Nie miałem dziś czasu zrobić porządnie struktury do statycznej mapy, więc każdy kafelek ląduje we własnym SFMLowym obiekcie i na każdym wołany jest oddzielny draw w OpenGLu. W Box2D wrzucanie statycznego świata do małych prostokątnych obiektów też trochę czasu zabiera.
  • Odpowiedz
PsichiX
PsichiX
21.08.2015, 23:40:34
  • 4
kolejne #ludumdare dziś się o 300 zaczyna - ktoś partycypuje?

#gamedev #programowanie
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 22.08.2015, 03:25:10
  • 1
@PsichiX: Ja w końcu mam czas! Szkoda, że temat podobny do tego co już było (LD25).
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
16.08.2015, 20:02:17
  • 10
Krótkie nagranie z rozgrywki podsumowujące ostatnie zmiany w Angry John (bez świateł, bo nie skończone).

PS. Jakiś pomysł jak nagrać rozgrywkę w 4K bez monitora 4K?

#gamedev #gra
--------
Robimy grę gatunku Top Down Shooter / Rogue-lite. Śledź postępy pod tagiem #lukzdev !
jasiek13 - Krótkie nagranie z rozgrywki podsumowujące ostatnie zmiany w Angry John (b...
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 17.08.2015, 05:33:43
  • 0
Top-down shootery miłuję zawsze! :D Ostatnio nie mogę się oderwać od Nuclear Throne i Dungeon Souls.
  • Odpowiedz
j.....h
j.....h
konto usunięte 06.08.2015, 07:42:40
  • 5
Hej mirki z #gamedev
Na polakpotrafi.pl jest projekt ebooka o tworzeniu leveli, który można zgarnąć za 30 zł wsparcia.
Może kogoś zainteresuje
https://polakpotrafi.pl/projekt/inzynieria-gier
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 06.08.2015, 22:22:41
  • 0
@jankovich: Dzięki za info!
  • Odpowiedz
Vall
Vall 06.07.2015, 21:24:31
  • 5
Hej Mirki. Trafiłem dziś trochę przypadkiem na ciekawą książkę o OpenGLu.
Dla zainteresowanych, za darmo jest kilka rozdziałów: http://openglinsights.com

Szukam też wszystkiego (artykuły, książki) o podobnym stopniu zaawansowania. Ktoś coś zna?
#gamedev
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall
Autor
07.07.2015, 05:15:44
  • 1
@owocbananowca: Szukam czegoś bardziej zaawansowanego :)

Jest jeszcze seria książek GPU Pro, tylko trochę to kosztuje.
  • Odpowiedz
Name_in_progress
Name_in_progress
17.05.2015, 17:09:38
  • 1
#gamemaker
Mirki, wątpie, żeby komuś w ogóle chciało się mi pomóc, ale jak komuś się nudzi to proszę :)
Mam taki kodzik: http://wklej.org/id/1714133/
I taki zestaw sprite'ów: Screen Plik .gmsrc
Problem: Screen Zaznaczone czerwonymi strzałkami klocki powinny mieć zielony róg (index 11), próbowałem już kombinować, ale wychodziło mi najwyżej tyle, że klocki zaznaczone na czerwono były dobrze, ale te na zielono dostały index 11 i 12 zamiast 14 i 15.
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 18.05.2015, 20:05:03
  • 0
Nie pomogę Ci wprost, bo szczerze bolą mnie oczy od nadmiaru ifów i braku formatowania. Jednak...

Jakbyś się nudził i chciał to zrobić trochę porządniej, to poszperaj w necie za algorytmem o nazwie "marching squares".
Dla przykładu: http://blog.project-retrograde.com/2013/05/marching-squares/

Edit: Jeszcze to jest fajnie narysowane: http://www.angryfishstudios.com/2011/04/adventures-in-bitmasking/
  • Odpowiedz
Crypton3
Crypton3
27.10.2014, 17:43:44
  • 4
Nauka OpenGL, od czego zacząć? Znacie jakieś dobre tutoriale lub książki?

Znalazłem parę, ale większość z nich jest już trochę stara, materiałów do nauki jest naprawdę mało.

#programowanie #opengl
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 27.10.2014, 18:42:04
  • 0
Ja polecam tę książkę: http://www.amazon.com/Real-Time-Rendering-Tomas-MOller/dp/1568814240?tag=realtimerenderin

Nie uczy ona API OpenGLa, ale pokazuje dlaczego to API wygląda tak jak wygląda. Wtedy każda inna książka, która pokazuje jak robić coś w OpenGLu jest łatwiejsza do przełknięcia.
  • Odpowiedz
Recydywa
Recydywa
08.04.2014, 11:20:26
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vall
Vall 24.01.2016, 21:38:02
  • 2
Haha. Zastanawiałem się właśnie czy na pewno poprawną formą jest "to uczucie", czy może jednak "te uczucie". Pod pierwszym linkiem wyskoczył mi ten wpis.

:]
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 2 z 4
  • >

Marcin

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.05.2011

    Komentator
  • Rocznica
    od 23.01.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking