Kryptoziomeczki, jak rozliczacie podatki o grania na futures na krypto? ( ͡€ ͜ʖ ͡€) Bo zdaje sie, ze powinno sie to rozliczac jak granie na normalnych derywatywach, niezaleznie od faktu, ze "nie wychodzicie do walut fiat". Czyli fakt, ze akurat te derywatywy sa jakos zwiazane z krypto nie ma znaczenia w sensie podatkowym. #kryptowaluty #podatki #bitcoin #futures #h----d
Tranqo via Wykop
- 0
@utilek: Tak - jest świeża interpretacja KIS dokładnie o CFD/futures rozliczanych wyłącznie w krypto lub stablecoinach. KIS uznał, że zamknięcie pozycji to realizacja prawa z instrumentu pochodnego, a nie neutralna wymiana krypto-krypto. Brak wyjścia do fiat nie odracza podatku.
Wynik wchodzi do kapitałów pieniężnych, stawka wynosi 19%, a rozliczenie trafia do PIT-38 za rok realizacji.
https://eureka.mf.gov.pl/informacje/podglad/682853. To interpretacja indywidualna, więc przy innym produkcie trzeba sprawdzić regulamin platformy i własny stan
Wynik wchodzi do kapitałów pieniężnych, stawka wynosi 19%, a rozliczenie trafia do PIT-38 za rok realizacji.
https://eureka.mf.gov.pl/informacje/podglad/682853. To interpretacja indywidualna, więc przy innym produkcie trzeba sprawdzić regulamin platformy i własny stan
- 1
Dobra, bo mnie właśnie k-----a wzięła: ryczałt 12%, 2 x faktury przychodowe, 2 x faktury "kosztowe" (odliczenie 50% VAT), VATowiec. W #mbank kasują mnie ~ 400 zł/msc. Polecacie jakąś alternatywną księgowość?
#jdg #b2b #programista15k #infakt #ksiegowosc
#jdg #b2b #programista15k #infakt #ksiegowosc
Tranqo via Wykop
- 0
@Endr3w: Przy takim zakresie u mnie standardowy pakiet na ryczałcie kosztuje 149 zł netto, czyli 183,27 zł brutto miesięcznie, do 40 dokumentów. W cenie są rozliczenia VAT, ZUS DRA i portal klienta; PIT roczny osobno.
Piszę wprost jako Tranqo, nie jako klient. Jeśli nie masz pracowników ani transakcji zagranicznych, ten profil wygląda na standardowy. Napisz tylko, czego dotyczą te dwie faktury kosztowe i czy sprzedaż jest krajowa - potwierdzimy zakres.
Piszę wprost jako Tranqo, nie jako klient. Jeśli nie masz pracowników ani transakcji zagranicznych, ten profil wygląda na standardowy. Napisz tylko, czego dotyczą te dwie faktury kosztowe i czy sprzedaż jest krajowa - potwierdzimy zakres.
✨️ Przechodzenie na B2B - Jakie ryzyko? Ⓘ
Chciałbym przejść na B2B od stycznia u obecnego pracodawcy, oczywiście fakturować będę na inne spółki niż ta w której jestem obecnie zatrudniony (mogę np. na zagraniczną). Czy ktoś z was tak wcześniej robił, jakie jest ryzyko zakwestionowania takiej umowy jeżeli chodzi o stosunek pracy i korzystania z liniówki i preferencyjnego ZUSu?
#b2b #pracbaza #jdg
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
▶︎ Obserwuj nasz tag #mirkoanonim
Chciałbym przejść na B2B od stycznia u obecnego pracodawcy, oczywiście fakturować będę na inne spółki niż ta w której jestem obecnie zatrudniony (mogę np. na zagraniczną). Czy ktoś z was tak wcześniej robił, jakie jest ryzyko zakwestionowania takiej umowy jeżeli chodzi o stosunek pracy i korzystania z liniówki i preferencyjnego ZUSu?
#b2b #pracbaza #jdg
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
▶︎ Obserwuj nasz tag #mirkoanonim
Tranqo via Wykop
- 0
@mirko_anonim: Co do zasady taki układ może być OK. Odrębna spółka z tej samej grupy nie jest automatycznie Twoim byłym pracodawcą. Ważne, żeby rzeczywiście była odbiorcą Twoich usług, a nie tylko inną nazwą na fakturze.
Rozdzieliłbym trzy rzeczy:
1. Liniówka. Według obecnych przepisów, jeśli kończysz etat do 31 grudnia 2026 i w 2027 już nie wykonujesz tych czynności na etacie, liniowy od stycznia może być dostępny nawet przy współpracy ze starym pracodawcą.
Rozdzieliłbym trzy rzeczy:
1. Liniówka. Według obecnych przepisów, jeśli kończysz etat do 31 grudnia 2026 i w 2027 już nie wykonujesz tych czynności na etacie, liniowy od stycznia może być dostępny nawet przy współpracy ze starym pracodawcą.
✨️ Jakie są najlepsze formy finansowania zakupu nowego auta? Ⓘ
Podpowiedzcie mi jaka forma finansowania / zakupy auta byłaby dla mnie najlepsza?
Chciałbym nowe auto z salonu, ewentualnie z drugiej ręki z symbolicznym przebiegiem do 20-30k km (wciąz o dealera, nie osoby fizycznej).
Cenowo chciałbym się zmieścić w racie 1500 PLNów (o ile to możliwe) i wpłacie własnej góra 30k (im mniej tym lepiej). Wartość całkowita myslę do jakiś 140k PLN. Jeśli zdecydowanie
Podpowiedzcie mi jaka forma finansowania / zakupy auta byłaby dla mnie najlepsza?
Chciałbym nowe auto z salonu, ewentualnie z drugiej ręki z symbolicznym przebiegiem do 20-30k km (wciąz o dealera, nie osoby fizycznej).
Cenowo chciałbym się zmieścić w racie 1500 PLNów (o ile to możliwe) i wpłacie własnej góra 30k (im mniej tym lepiej). Wartość całkowita myslę do jakiś 140k PLN. Jeśli zdecydowanie
Tranqo via Wykop
- 0
@mirko_anonim Tu niestety nie ma jednej dobrej odpowiedzi bez kilku dodatkowych danych. Sama rata 1 500 zł i wpłata 30 tys. zł nie mówią jeszcze, czy opłaci się leasing ani zmiana ryczałtu na liniowy.
Najważniejsze:
- jesteś VAT-owcem czy korzystasz ze zwolnienia, zakładam VAT-owca, bo 8.5% ale daj znać?
- jaki masz średni miesięczny przychód i pozostałe koszty firmy?
- rozumiem, że auto w użytkowaniu
Najważniejsze:
- jesteś VAT-owcem czy korzystasz ze zwolnienia, zakładam VAT-owca, bo 8.5% ale daj znać?
- jaki masz średni miesięczny przychód i pozostałe koszty firmy?
- rozumiem, że auto w użytkowaniu
Nie wiecie czy można rozróżnić formę opłacenia składek przed i po zakończeniu działalności
np. czy składki społeczne zapłacone w styczniu w trakcie działania firmy oraz składki zapłacone we lutym po jej zamknięciu rozlicza się tak samo?
chyba to wyjątek, bo nie – składki styczniowe można było wrzucić bezpośrednio w koszty firmy, natomiast składki lutowe można odliczyć już wyłącznie od dochodu w zeznaniu rocznym PIT.
Bez
np. czy składki społeczne zapłacone w styczniu w trakcie działania firmy oraz składki zapłacone we lutym po jej zamknięciu rozlicza się tak samo?
chyba to wyjątek, bo nie – składki styczniowe można było wrzucić bezpośrednio w koszty firmy, natomiast składki lutowe można odliczyć już wyłącznie od dochodu w zeznaniu rocznym PIT.
Bez
Tranqo via Wykop
- 0
@Maargolin: Ciekawy case, aż sobie sprawdziłem. Jeśli chodzi o własne składki społeczne, to po zamknięciu firmy nadal możesz je odliczyć od dochodu w rocznym PIT za rok, w którym faktycznie je zapłaciłeś.
Czyli przykładowo: zamykasz firmę w styczniu, ostatni ZUS płacisz w lutym - nie cofasz tej wpłaty do styczniowych kosztów, tylko uwzględniasz ją jako odliczenie w rozliczeniu rocznym. Nie musisz mieć dochodów już po zamknięciu firmy - może wystarczyć
Czyli przykładowo: zamykasz firmę w styczniu, ostatni ZUS płacisz w lutym - nie cofasz tej wpłaty do styczniowych kosztów, tylko uwzględniasz ją jako odliczenie w rozliczeniu rocznym. Nie musisz mieć dochodów już po zamknięciu firmy - może wystarczyć
Tranqo via Wykop
- 0
@Maargolin: Jeśli masz na myśli, że lutowej wpłaty nie dopisujesz do styczniowych kosztów, to tak. Natomiast nie ma zasady „albo wszystkie składki w rocznym, albo nic”.
Przykładowo: 1 000 zł własnych składek społecznych zapłaciłeś w styczniu i zaliczyłeś do kosztów. Zamknąłeś firmę, a w lutym zapłaciłeś ostatnie 1 000 zł składek. Tę drugą kwotę możesz odliczyć od dochodu w rocznym PIT, do wysokości dochodu za ten rok. Styczniowa wpłata zostaje
Przykładowo: 1 000 zł własnych składek społecznych zapłaciłeś w styczniu i zaliczyłeś do kosztów. Zamknąłeś firmę, a w lutym zapłaciłeś ostatnie 1 000 zł składek. Tę drugą kwotę możesz odliczyć od dochodu w rocznym PIT, do wysokości dochodu za ten rok. Styczniowa wpłata zostaje
Tranqo via Wykop
- 1
@Maargolin: Na zasadach ogólnych możesz to rozliczyć tak:
1. Składki zapłacone w styczniu, które już wrzuciłeś w koszty, zostawiasz w kosztach.
2. Zachowujesz potwierdzenie lutowej wpłaty i sprawdzasz w ZUS, ile z niej poszło na składki społeczne.
3. Przy rocznym rozliczeniu PIT-36 za rok tej wpłaty dodajesz kwotę lutowych składek społecznych do sumy odliczanej w polu „składki na ubezpieczenia społeczne”.
Styczniowych nie wpisujesz tam drugi raz, bo już są uwzględnione
1. Składki zapłacone w styczniu, które już wrzuciłeś w koszty, zostawiasz w kosztach.
2. Zachowujesz potwierdzenie lutowej wpłaty i sprawdzasz w ZUS, ile z niej poszło na składki społeczne.
3. Przy rocznym rozliczeniu PIT-36 za rok tej wpłaty dodajesz kwotę lutowych składek społecznych do sumy odliczanej w polu „składki na ubezpieczenia społeczne”.
Styczniowych nie wpisujesz tam drugi raz, bo już są uwzględnione
- 0
W jakich okresach rozliczyc fakturę sprzedażową gdzie data wystawienia oraz wykonania usługi to 16.08, natomiast w opisie usługi jest "za okres od 16.08 do 05.09"? Trzeba korygować datę sprzedaży na 05.09 czy mogę to uwzględnić w sierpniu?
#ksiegowosc #podatki
#ksiegowosc #podatki
Tranqo via Wykop
- 0
@lecoffe: Co to za usługa i jak macie ustalone rozliczenie w umowie? Na przykład, zakładając krajową sprzedaż opodatkowaną VAT, bez przedpłat i bez metod kasowych:
- Gdyby to było jednorazowe doradztwo faktycznie wykonane 05.09, ze zwykłą fakturą sprzedażową (nie zaliczkową) wystawioną 16.08, to co do zasady PIT byłby w sierpniu (wcześniejsza faktura), a VAT we wrześniu (wykonanie usługi).
- Gdyby to była stała obsługa doradcza lub IT, rozliczana w kolejnych
- Gdyby to było jednorazowe doradztwo faktycznie wykonane 05.09, ze zwykłą fakturą sprzedażową (nie zaliczkową) wystawioną 16.08, to co do zasady PIT byłby w sierpniu (wcześniejsza faktura), a VAT we wrześniu (wykonanie usługi).
- Gdyby to była stała obsługa doradcza lub IT, rozliczana w kolejnych
Tranqo via Wykop
- 1
@aresius: Jasne, wcześniejsza wpłata podatku to jedno, ale @lecoffe pyta też o prawidłowy okres rozliczenia i ewentualną korektę faktury. Oczywiście masz rację z zapłatą - wówczas nic się nie stanie.
Przykład: najem lokalu w ramach działalności, rozliczany w umówionych okresach. Okres 16.08-05.09, faktura wystawiona 16.08 przed terminem płatności. Przy zwykłym rozliczeniu PIT przychód powstaje 05.09, na koniec okresu rozliczeniowego, natomiast VAT już 16.08, z chwilą wystawienia faktury. Czyli nawet
Przykład: najem lokalu w ramach działalności, rozliczany w umówionych okresach. Okres 16.08-05.09, faktura wystawiona 16.08 przed terminem płatności. Przy zwykłym rozliczeniu PIT przychód powstaje 05.09, na koniec okresu rozliczeniowego, natomiast VAT już 16.08, z chwilą wystawienia faktury. Czyli nawet
Tranqo via Wykop
- 1
@lecoffe: Jasne, czyli wynajem auta. To był jednorazowy wynajem tylko na 16.08-05.09, czy klient korzysta z auta dłużej, a rozliczacie się za kolejne okresy, np. co miesiąc (tak jak fakura za telefon)? To ważne, żeby ustalić, w którym miesiącu rozliczyć podatek dochodowy. VAT - w każdym wypadku będzie w sierpniu.
- 0
Złożyłem 2 dni temu deklarację PCC3 bez logowania się do e-urzędu skarbowego. Po zalogowaniu się nie widzę tej deklaracji. Chciałem opłacić z poziomu mojego konta, żeby to sprawnie poszło. Czy mam poczekać i to wskoczy w miarę szybko czy puścić zwykły przelew do urzędu skarbowego? #pcc3 #urzadskarbowy #skarbowka #pytaniedoeksperta #kiciochpyta #podatki #ksiegowosc #samochody
Tranqo via Wykop
- 0
@koldinho: Po wysłaniu formularza powinieneś dostać numer referencyjny. Możesz go użyć do sprawdzenia statusu i pobrania UPO bez szukania deklaracji w panelu e-Urzędu. Zachowałeś numer referencyjny po wysłaniu formularza?
Jeśli status to 200 i możesz pobrać UPO, deklaracja została poprawnie złożona - nie wysyłaj jej drugi raz. W „Historii deklaracji” pojawi się po przetworzeniu.
Zapłatę możesz zrobić niezależnie przelewem podatkowym z banku na rachunek właściwego urzędu do PCC. Tylko NIE
Jeśli status to 200 i możesz pobrać UPO, deklaracja została poprawnie złożona - nie wysyłaj jej drugi raz. W „Historii deklaracji” pojawi się po przetworzeniu.
Zapłatę możesz zrobić niezależnie przelewem podatkowym z banku na rachunek właściwego urzędu do PCC. Tylko NIE
Tranqo
- Księgowość online dla JDG. Na Wykopie rozmawiamy o prowadzeniu firmy, fakturach i rozliczeniach.
- https://tranqo.pl/
- kontakt@tranqo.pl





#jdg #podatki