Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko175
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Gomol
Gomol
Profil firmowy

Gomol

Dołączył 4 lata i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 49
  • Znaleziska 48
  • Mikroblog 1
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 1
Gomol
Gomol
Gomol 18.11.2021, 15:24:36
  • 0
@fukinloner: jak sie zweryfikowac? Wyslalem dokumenty i zdjecia i nadal mam konto niezweryfikowane
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

fukinloner
fukinloner
18.11.2021, 16:50:49
  • 0
@Gomol: tego nie wiem, nigdy się nie weryfikowałem, napisz do moderacji bądź jakiegoś aktywnego, zweryfikowanego użytkownika.
  • Odpowiedz

90

Ama lekarz na oddziale covidowym

Od ponad roku pracuje w oddziale covidowym. Obserwuje przebieg pandemii, co zmienily szczepienia, jak wyglada praca na oddziale zakaznym. Zapraszam do zadawania pytan

Gomol
z
wykop.pl
dodany: 17.11.2021, 21:12:01
  • 218
  • #
    ama
  • #
    covid19
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 21:31:50
  • 21
Nie ma czegos takiego. Jesli pacjent trafia do mnie na oddzial, to w wiekszosci przypadkow trafia z powodu ostrej niewydolnosci oddechowej w przebiegu wirusowego zapalenia pluc spowodowanego przez covid. Nastepnie z uwagi na ostry stan zapalny, moze dochodzic powiklan, ktore moga byc przyczyna śmierci, tj. zatorowosc plucna, udar mozgu, zawal serca. Statystyka mowiaca o chorobach współistniejacych jest nie do konca poprawna, czesto trafiaja osoby 40-50 letnie z byle jakim nadciśnieniem czy lagodna
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 21:50:16
  • 0
1. Pacjenci zaszczepieni w wiekszosci przypadkow przechodza chorobe w miare lagodnie i nie maja powikłań. Na oddziale intensywnej teralii na dzien dzisiejszy nie ma ani jednego chorego zaszczepionego na covid. W medycynie niestety nie ma nigdy interwencji zabezpieczajacej w 100%; leczylem juz chorych zaszczepionych kompletnie w ciezszym stanie, ale byly to pojedyncze osoby.
2. najbardziej popularne nop-y to bol ramienia, objawy grypopodobne, omdlenia wazowagalne w chwili przyjecia szczepionki. W swojej praktyce nie
  • 23
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 21:53:37
  • 16
@opostrans: z moich statystyk od roku widzialem 2 zgony osob zaszczepionych (obciazeni schorzeniami, aktualnie w oddziale osoby zaszczepione to 10%calosci na odziale wewn, na intensywnej terapii 0%
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 21:56:39
  • 8
@celuloz: polozylbym sie na swoj oddzial, bo mamy dobry, zgrany, doswiadczony zespol i juz troche znamy ta chorobe. Mamy 4 pielegnarki na 30 chorych, dzielnie walcza, ale nie jest to idealna opieka pielegniarska jak na zachodzie, wiec profilaktyka odlezyn nie jest wystarczajaca
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 21:57:42
  • -6
@pisorgpl: sam sobie odpowiedz na pytanie
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:00:09
  • 0
@Parotia: u mnie na oddziale chorzy umieraja z powodu covid-19. Nie znam zwyczajow na innych oddzialach, ale jesli pacjent zostanie wymazany i okaze sie dodatni (test PCR moze utrzymywac sie dodatni nawet 3 miesiace po przechorowaniu) to tak do rozpoznan na karcie wypisowej zostanie wpisany covid bo takie sa procedury
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:02:58
  • 1
@weles77: ja mowie o leczeniu. Rok temu duzo chorych zmarlo bo nie wiedzielismy jak to leczyc. Teraz wiemy ze w trakcie tzw burzy cytokinowej steryd zmniejsza smiertlenosc.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:08:26
  • 1
@Parotia: przechorowanie covid zostawia slad tzw. Odpowiedzi komorkowej, ktorej nie jestes w stanie zmierzyc. Jesli zrobisz sobie poziom p cial, to najpewniej je masz i w jakis sposób jestes zabezpieczony. Jesli masz wynik negatywny, o niczym to nie swiadczy
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:11:58
  • -15
@Triptiz: osoba zaszczepiona przechodzi chorobe lagodniej- produkuje mnie kopii wirusa albo wirusa nie zdolnego do namnazania sie, wiec nie zaraza albo zaraza mniej osob. Osoba niezaszczepiona w razie infekcji moze siac na lewo i na prawo i ja potem mam pelne rece roboty
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:23:28
  • -11
@Triptiz: generalnie szczepienie zmniejsza ryzyko ciezkiego przebiegu choroby - mniej zarazasz. Medycyna polega na minimalizowaniu ryzyka zgonu czy choroby, po to robi sie badania przesiewowe jak kolonoskopia czy mammografiaz po to szczepimy ludzi. Dzieki szczepieniom udalo sie wyeliminowac niektore choroby jak ospa prawdziwa czy polio- choc na Ukrainie bylo ostatnio pare casow. Covid to zajebisty wirus ktory latwo sie roznosi, wiec zostanie z nami na dluzej. Zmniejszajac ilosc wirusa w
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:24:37
  • 3
@miedzywymiarowy_szympans: 33 lata
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:29:06
  • 7
@xdrcftvgy: mysle, ze tak to sie skończy. Natomiast nie porownuk covidu z grypa czy przeziebieniem. Sars-cov-2 to wirus ktory powoduje zmiany zapalne w płucach, ktore prowadza do ostrej niewydolnosci oddechowej, nastepnie do ARDS. Wielu ludzi jeszcze umrze na covid i bedzie mialo wiele powiklan.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:31:40
  • -1
@xdrcftvgy: zdrowy, bmi na granicy
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:32:57
  • 8
@xdrcftvgy: zdrowy styl zycia, profilaktyka chorób, sport, leczenie nadwagi i otyłości.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:35:47
  • 1
Osoby z grupy ryzyka: cukrzyca, otyłość, osoby na lekach immunosupresyjnych, po przeszczepach, wiek 50 wzwyz.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:37:34
  • -6
@xdrcftvgy: nie potrafię na to odpowiedziec. Nie wiem czemu zmarl ten 33 latek. Taka jest medycyna
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
17.11.2021, 22:38:52
  • 2
@xdrcftvgy: tak, expozycja ma zmaczenie. Wiekszy viral load, gorszy przebieg
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 05:51:29
  • -4
@barwus: osoba zaszczepiona nie podlega kwarantannie po kontakcie z osoba zakazona poniewaz ryzyko zachorowania jest mniejsze niz e przypadku osoby nie zaszczepionej. Nie oznacza to jednak ze taka osoba moze nie zachorowac, w razie pojawienia sie objawów infekcji górnych dróg oddechowych od 2-10 dn po kontakcie z chorym nalezy wykonac test
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 05:58:47
  • 1
@bregath: po pierwsze liczba zgonów w tych krajach proporcjonalnie do liczby przypadków jest mniejsza niz w PL. Po drugie w PL nadal wykonujemy bardzo mało testów na Covid na 100 tys ludzi, bo ludzie kombuniną, nie chca isc na izolacje itd i swiadomosc spoleczna jest nizsza. W PL stwierdzono przypadki to kropla w morzu ich rzeczywistej ilosci. Covid to choroba krajow wysoko rozwinietych, od duzym zageszczeniu ludnosci, gdzie latwo moze
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 06:00:46
  • 4
@curka_horej_madki: w swojej praktykce na przestrzeni roku mialem 4 pacjentów z kolejnym zakazeniem Covid 19, ktorzy wymagalo hospitalizacji. We wszystkkich przypadkach drugie zachorowanie bylo lagodniejsze niz pierwsze, nikt nie zmarł
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 06:04:09
  • 3
@arinkao: objawy choroby pojawiaja sie 2-10 dni od kontaktu z chorym, mediana 5 dni. Pierwsze objawy to goraczka, dreszcze, oslabienie, zle samopoczucie. W 4-5 dobie moze dochodzic do utraty smaku i/lub węchu. Nastepnie kluczowa jest 7-10 doba gdzie u częsci chorych zaczynaja pojawiac sie zmiamy w płucach, ktore moga prowadzic do niewydolnosci oddechowej. Po srednio 14 dniach nie ma juz wiremii a my walczymy z powiklaniami covidu
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 06:27:27
  • -5
@xdrcftvgy: dzieci choruja łagodnie, natomiast grozne sa powiklania covid, tj. PIMS, gdzie miedzy innymi pojawiają się nieprawidlowosci anatomiczne w naczyniach wieńcowych; im wiecej covid tym wieksze ryzyko powiklan u dzieci. Moje dziecko ma 4 latka i zaszczepilem je w ramach programu badan klinicznych w Krakowie.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 06:30:20
  • -7
@xdrcftvgy: trudno powiedziec. Tak, moje dziecko mialo RSV w wieku dwóch lat i tylko dlatego ze wiedzialem jak je leczyc w domu udalo sie uniknac szpitala. Izolacja w tamtyk roku doprowadzila do pewnych anomali epidemiologicznych, dzieci zaczely juz chorowac w wakacje, gdy poluzowali obostrzenia, mamy teraz wysyp ospy, RSV, bostonki. Z mojego pkt widzenia gdyby nie izolacja w zeszlym roku, system opieki zdrowotnej by padl.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:15:38
  • 6
Piloci wojskowi musza byc turbo zdrowi. Regularnnie przechodza badania lekarskie, byle infekcja zatok przynosowych uniemozliwia prowadzenie maszyny. Jestem w stanie zrozumiec, ze po przyjeciu szczepionki na pewien okres, tj. najczęściej 48 h nalezy takiego pilota uziemic, aby obserwowac stan zdrowia. Pamietajz ze tacy piloci narazeni sa czesto na extremalne warunki pod katem temp, przeciazenia a w razie katastrofy skutki na ziemi i utraty maszyny sa bardzo kosztowne. Cytujac:
@wojciecharmata: tu
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:16:37
  • 15
@KikU: częściej w oddziale mamy osoby zaszczepione, niz te ktore drugi raz choruja.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:33:38
  • 3
@gdxj: od maja do listopada nam nie płacili, nic nas o tym nie informując. Aktualnie zgodnie z ustawą 100% od etatu.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:45:11
  • 1
@hiperchimera: zgadzam sie z Toba, ze jest tu luka. Osoby zaszczepione przebywajace w warunkankach domowych z osobami chorymi, moga chodzic do pracy i de facto roznosić chorobe.
Tutaj powinny byc bardziej precyzyjne kryteria kwarantanny
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:51:04
  • -3
@maxPL: przyjedz na oddzial zakazny do szpitala zerosmkiego w Krakowie i zobacz jakie powiklania po covidzie maja dzieci
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:52:26
  • 5
@Turbator: dla mnie normalny jest zgon pacjenta raz na jakis czas. Ale jak przez miesiac umiera nam 22 chorych w oddziale, to tak uwierz mi jest to dosyc traumatyczne
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:52:59
  • 1
@djKris: wyslalem dokumenty do weryfikacji
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:55:09
  • 4
@knobik: to moje pierwsze Ama. Wyslalem dokumenty dk weryfikacji przed chwila
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 07:55:56
  • 2
@lepiszcz: potrzebuje wiecej szczegółów, jakie miales objawy, co sie dzialo, jakie byly wyniki badan.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 08:00:00
  • 0
@lepiszcz: remdesivir podaje sie w razie objawow niewydolnosci odddechowej oraz do 10 dni od poczatki objawow, potem juz nie dziala. Tocilizumab podane sie w razie burzy cytokinowej, a wiec pozniej i dochodzi do progresji zmian w płucach
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 08:09:15
  • 2
@maxPL: zgadzam sie. Zdecydowanie wiecej w mediach powinno byc wiecej info o zdrowym stylu zycis, diecie, walce z otyloscia czy programach badan przesiewowych.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 08:10:52
  • -1
@gdxj: w razie objawow czy jaki kryteria przyjecia?
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 08:11:35
  • 6
@Readox: jesli jestes z Krakowa, zapraszam na Oddzial przy ul. Kopernkka 50. Zaraz ide na wizytę, mozesz wejść ze mna.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 08:18:14
  • -3
@jaTuMialemKonto: musisz sam sobie odpowiedziec na te pytania. Ja jestem lekarzem w oddziale covid i lecze pacjentów z potwierdzoną infekcja w ciezkim stanie. Widze zgony z powodu covid i powiklania. Jesli nie boisz sie powiklan po chorobie, tego ze zarazisz dzieci i swoja rodzinę- twoja decyzja. Ja chorowalem rok temu, zarazilem sie w oddziale, nie polecam.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 08:20:35
  • 5
@maxPL: nie kasuje zadnych pytan, nie wiem o co chodzi. To moje pierwsze Ama, mam nadzieje ze nic tu nie zamotałem
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 08:28:34
  • 4
@lepiszcz: remdesivir to lek dożylny, trzeba monitorowac proby wątrobowe i nerkowe, music byc podany w szpitalu
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 10:39:08
  • 0
@vostok: ja nie napisalem, ze szczepieni nie choruja. Choruja najczęściej lagodniej i maja mniejszy potencjał zakazny. A jesli wyjezdzasz za granice to przeciez mozesz pobrac zaswiadczenie o przechorowaniu
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 10:41:47
  • 0
@NieCzytalemLalkiPrusa: otylosc jest czynnikiem ryzyka ciezkiego przebiegu Covid z uwagi na hipowentylacje. Wlasnie przenioslem goscia na oddzial OIT 66 lat z otyloscia olbrzymią
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 10:43:27
  • 0
@potezny_konfederata: obserwacja stanu zdrowia, pomisr saturacji w warunkach domowych, w razie spadku ponizej 95% kontakt s pogotowiem. Leki p zapalne w razie gorączki, suplementacja wit D3 w razie niedoboru
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 10:44:03
  • 2
@fukinloner: wyslalem rano dokumenty. Robie to pierwszy raz. Poza tym chyba domyslacie sie ze z---------m w pracy
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 11:03:51
  • 1
@MinusZero: mamy osoby z asthma, wymagaja podawania lekow w nebulizacji. Dobra kontrola asthmy jest najważniejsza
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 11:14:08
  • 1
@potezny_konfederata: nie ma zalecen PTChZ o leczeniu covid w warunkach domowych. Deksametazon dajemy przy niewydolnosci odddechowej, wczesniej moze nasilac replikacje wirusa. Obowiazuje mnie wiedza z zalecen wytycznych towarzystw. Mam 33 lata. Jak sie pojawi magiczny lek na covid dam ci znac.
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 11:14:48
  • 1
@potezny_konfederata: remdesivir i tocilizumab stosuje sie w warunkach szpitalnych
Gomol
Gomol
Gomol
Autor
18.11.2021, 11:19:21
  • 0
@macendrju: @macendrju: jesli podejrzewasz u siebie Covid to skontaktuj sie z lekarzem rodzinnym celem otrzymania skierowania na test PCR

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 17.11.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking