Niby uważam się za sachistę 5d, ale nie zawsze wszystko przebiegnie tak jak to sobie wyobrażę. Kupując 2 lata temu nowe auto (Skoda Fabia Kombi 1.0 60 KM 95 Nm), dokupiłem opcję - przygotowanie do montażu haka za 450 zł (510 zł na dzisiejsze) z myślą, że za jakiś czas będę mieć dwie przyczepki - jedną średniej wielkości kempingową (co to by oszczędzać na hotelach), oraz w przyszłości jedną towarową ok. 800 - 1000 kg, co to by załadować z 2 palety, pół tony + kolejne kilkaset kilo w pełnym bagażniku z opuszczoną / wyjętą tylnią kanapą.
Niby miałem wcześniejsze porównanie, bo jechałem z przyczepką (300 kilo) Skodą Fabią I 1.4 TDI dziadków mającą 69 KM i jako tako auto dawało radę. Tyle, że nie popatrzyłem na drugi parametr mocno istotny właśnie podczas ciągu - 195 Nm uzyskiwane już przy 2200 obr (a u mnie oficjalnie 95 Nm, a naprawdę 101,25 Nm na benzynie, a w praktyce na gazie 94,5 Nm, uzyskiwane między 3000 - 4300 obr.).
No i ostatnio miałem okazję przekonać się jaką mój Ułan ma moc ciągu. Żeby nie było, nierzadko zdarza mi się jechać w 4 osoby i 100 kilo w bagażniku. Tym razem musiałem awaryjnie przewieźć 4 osoby, a konkretnie to 4 kabanów po 90-100 kilo, a więc ze mną w 5-kę + ok. 150 kilo bagaży na lotnisko niecałe 50 km dalej. Gdy już wjechałem na drogę szybkiego ruchu to auto sobie jakoś turlało się na tempomacie 115 km/h głównie prawym pasem. Ale połowa trasy w mieście? Rozpędzanie zajmowało ponad 20 sekund ... rozpędzanie do 50 km/h. O ile jadąc samemu czy z 1 pasażerem na prostej nie pod górkę przy 50-55 km/h zapinam 5-kę, tak tutaj głównie jechałem na 3. biegu, bo czułem, że przy wrzuceniu 4-ki auto się męczyło przy takiej prędkości nawet na niewielkim pochyle.
2
Niby miałem wcześniejsze porównanie, bo jechałem z przyczepką (300 kilo) Skodą Fabią I 1.4 TDI dziadków mającą 69 KM i jako tako auto dawało radę. Tyle, że nie popatrzyłem na drugi parametr mocno istotny właśnie podczas ciągu - 195 Nm uzyskiwane już przy 2200 obr (a u mnie oficjalnie 95 Nm, a naprawdę 101,25 Nm na benzynie, a w praktyce na gazie 94,5 Nm, uzyskiwane między 3000 - 4300 obr.).
No i ostatnio miałem okazję przekonać się jaką mój Ułan ma moc ciągu. Żeby nie było, nierzadko zdarza mi się jechać w 4 osoby i 100 kilo w bagażniku. Tym razem musiałem awaryjnie przewieźć 4 osoby, a konkretnie to 4 kabanów po 90-100 kilo, a więc ze mną w 5-kę + ok. 150 kilo bagaży na lotnisko niecałe 50 km dalej. Gdy już wjechałem na drogę szybkiego ruchu to auto sobie jakoś turlało się na tempomacie 115 km/h głównie prawym pasem. Ale połowa trasy w mieście? Rozpędzanie zajmowało ponad 20 sekund ... rozpędzanie do 50 km/h. O ile jadąc samemu czy z 1 pasażerem na prostej nie pod górkę przy 50-55 km/h zapinam 5-kę, tak tutaj głównie jechałem na 3. biegu, bo czułem, że przy wrzuceniu 4-ki auto się męczyło przy takiej prędkości nawet na niewielkim pochyle.
2
#ankieta #kiciochpyta #bron #strzelectwo #strzelnica #hobby #wojna
Broń krótką (kieszonkową) już mam. Jaką broń dłuższą 9 mm wariacie? Zdjęcia w komentarzach
@Adamfabiarz: 100m z PM-a 9mm? xD