Obecnie tak to wygląda choć może Galileo Project realizowany przez prawdziwych naukowców coś zmieni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Galileo Project Year-1 Anniversary Segment
https://www.youtube.com/watch?v=Tz57_If9LcU
Galileo Project Year-1 Anniversary Segment
https://www.youtube.com/watch?v=Tz57_If9LcU
No kurła poziom instali.pl.... kto jeszcze czyta takie gówna.
WLTP - warunki laboratoryjne identyczne dla każdego pojazdu.
instalki.pl - Janusze na niemieckiej autostradzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Autostradowy to 1/4 WLTP w pozostałych 3 segmentach (miejski, podmiejski, jeszcze jakiś) masz znacznie mniejsze zużycie energii, co za tym idzie średnia będzie mniejsza.
Na autostradzie zużywasz dużo więcej energii niż w mieście, przy mniejszych prędkościach.
Czym większa prędkość tym większe spalanie.
"Spaliniak" temu dużo pali w mieście bo zużywa energię nawet kiedy się nieporuszań (temu masz dużo litrów na mało kilometrów = wysokie spalanie).
Chyba, że masz jakiś nowoczesny samochód który wyłącza silnik kiedy stoisz.
No zużywa 0,5l na 0km.
Moim zdaniem duże spalanie w mieście bierze się z tego, że silnik spalinowy ciągle pracuje, ma c-----ą sprawności i osiągi (optymalny mement w określonych obrotach) w elektryku też masz ciągłe zwalnianie, przyspieszanie a mimo to konsumpcja jest znacznie mniejsza niż na autostradzie bo silnik jest w c--j sprawny, jak stoi
@sh2dov: 3-4litry przy 160km/h ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://www.wyborkierowcow.pl/jak-predkosc-wplywa-na-spalanie-test-przy-100-120-140-km-h/
No kolega wcześniej wyjaśnił, że w mieście spaliniak jest często poza optymalnym zakresem obrotów gdzie jest zajebiście niesprawyny, marnuje ogrom energii.
Tu chłop robi 1000km Modelem 3 w 9h30min z przerwami właśnie ok. 15-min na ładowanie.
Trzeba jednak dodać, że takie ładownie mocno zużywa baterię ale z drugiej strony jak często ktoś robi podróże po 1000km samochodem. Problemu tego nie będzie z ogniwami LFP, z nową generacją tego typu ogniw
Może dopiero około 2035 ten przemysł rozwinie się do wystarczających rozmiarów.