Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko211
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
ByerN

ByerN

Dołączył 1 rok i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 72
  • Znaleziska 72
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 1

7

Node Farm - moje przemyślenia na temat robienia gier po godzinach #2

Node Farm - moje przemyślenia na temat robienia gier po godzinach #2

Kolejna część moich przemyśleń + odpowiedzi na pytania z poprzedniego wątku.

ByerN
z
wykop.pl
dodany: 01.04.2024, 20:41:11
  • 0
  • #
    gry
  • #
    komputery
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    programowanie
  • #
    nodefarm

6

GameDev Polska - polski serwer Discord dla twórców gier niezależnych

GameDev Polska - polski serwer Discord dla twórców gier niezależnych

Jakiś czas temu wrzuciłem swój artykuł na temat moich przemyśleń na bazie gier, które piszę w wolnym czasie i zauważyłem, że część z Was też robi gry po godzinach. Chciałbym Was zaprosić na nasz polski serwer dla twórców gier niezależnych.

ByerN
z
wykop.pl
dodany: 22.01.2024, 18:07:09
  • 4
  • #
    gry
  • #
    steam
  • #
    komputery
  • #
    ciekawostki
  • #
    programowanie
  • #
    zainteresowania
ByerN
ByerN
Autor
22.01.2024, 19:45:31 via Wykop
  • 0
@Pabick: jak najbardziej! Z dziećmi niby też się da, ale jest zdecydowanie trudniej :)
ByerN
ByerN
Autor
22.01.2024, 19:47:11 via Wykop
  • 0
@JuTek_Pixel: Spoksy :D Dla zainteresowanych - zapro macie w artykule

434

Node Farm - moje przemyślenia na temat robienia gier po godzinach.

Node Farm - moje przemyślenia na temat robienia gier po godzinach.

Witajcie! Chciałbym się z Wami podzielić swoimi przemyśleniami na temat tworzenia gier indie w pojedynkę - głównie w kontekście marketingu - na przykładzie dwóch swoich gier: Sliding Swords i Node Farm.

ByerN
z
wykop.pl
dodany: 06.01.2024, 19:20:09
  • 135
  • #
    gry
  • #
    steam
  • #
    komputery
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    programowanie
ByerN
ByerN
Autor
06.01.2024, 19:53:35 via Wykop
  • 3
@mitrov: Development jest zamrożony, czeka aż reszta gier na nią zarobi. Ale czasem sobie w nią gram w ramach przypomnienia :D Dodałem dużo ulepszeń do swojego silnika. Możliwe, że napiszę ją w pewnym momencie od nowa przenosząc zawartość na nowe bebechy.
ByerN
ByerN
Autor
06.01.2024, 20:49:01 via Wykop
  • 34
@ChciwyASasin: No nie było łatwo i z roku na rok prawdopodobnie będzie tylko gorzej (niestety). Dlatego sam początek marketingu (badanie rynku, prototypowanie, zbieranie początkowego feedbacku) jest taki istotny wg mnie. Osobiście czuję różnicę porównując pracę nad tymi dwoma grami.
ByerN
ByerN
Autor
06.01.2024, 21:44:11 via Wykop
  • 16
@ChciwyASasin: jak najbardziej. W pełni się zgadzam. Zapomniałem o tym wspomnieć, ale poza samym prototypowaniem na itchio i pozyskiwaniem feedbacku na gamejamach, wrzucałem też ciekawsze prototypy do social mediów i discordy gamedevowe by sprawdzić odzew.

Prototyp to bardzo przydatna rzecz zanim się zacznie robić pełną wersję gry. Oszczędza czas, który można potencjalnie utopić w tworzeniu gry skazanej na porażkę już na starcie.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 08:50:29 via Wykop
  • 18
@xistobal: dzięki! Od jakiegoś czasu w libGDX. Javowy framework. Jako język Scala - szybciej mi się w nim pisze niż w Javie.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 08:53:10 via Wykop
  • 0
@7502-6038: a nie wiem, nie używam Unity, ale w sieci jest tego pełno. Kiedyś Brackeys był jednym z bardziej popularnych źródeł na YT pod tutoriale z Unity.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 08:55:23 via Wykop
  • 12
@goral27: Wydawcy nie szukam, ale bezpośrednio przed Steam Next Fest planuje zainwestować (na ile to mozliwe) w reklamy żeby podbić wishlisty i ułożyć grę wyżej na listach Steam. Dzięki!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 08:56:39 via Wykop
  • 9
@Biskupator: też mam taką nadzieję :) Dzięki za miłe słowa!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 12:19:07 via Wykop
  • 5
@chciwykrasnolud: cena będzie zależała od zawartości, którą uda mi się dowieźć i czasu gry. Póki co pomiędzy 7-10$ patrząc na to co planuję.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 12:23:05 via Wykop
  • 14
@nilphilus: robię sam w grafice wektorowej. Staram się pisać na tyle proste graficznie gry, żeby assety udało mi się efektywnie robić samemu. I w miarę szybko, bo nie ukrywam, że grafika nie jest moją mocną stroną.

Btw mam kilka filmików na swoim profilu na YT gdzie robię grafikę jeśli jesteś zainteresowany tematem wektorów :)
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 12:24:59 via Wykop
  • 2
@sebpsx: No Sliding Swords faktycznie wygląda na grę na komórkę - choć jest zbyt skomplikowana mechanicznie jak na casualowe gry mobilne i bardziej pasuje do pecetowych graczy. Zachęciły mnie przypadki podobnych gier, którym udało się sobie poradzić na Steam.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 12:39:18 via Wykop
  • 2
@nilphilus: Fakt, trzeba chwilę przysiąść na początku i popróbować sobie samemu (np wzorując się na innych grach), ale myślę, że każdy jest w stanie się nauczyć w skończonym czasie robić prostą grafikę do gier. Ważniejsze by całość była spójna.

Ale też nie ma co się tym szczególnie przejmować w dobie assetów. Zacząłem robić gry gdy Unity się dopiero promowało, a pomysł asset store'a nie istniał. Przyzwyczaiłem się, że grafikę robię
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 14:24:56 via Wykop
  • 9
@zbigniew_wodecki: Dzięki! Woda i warzywa (ogólnie zasoby) przechodzą przez różne węzły (w tym przez farmera). W tym przypadku akurat idzie ze studni przez farmera do nasionka. Niestety musiałem trochę poucinać w trailerze i wygląda jakby kolejne wypijał xD
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 14:26:43 via Wykop
  • 2
@DonislawDev: Zawsze mi miło jak słyszę, że ktoś wpadł przypadkiem na moje filmy :) Dzięki! Jak tym razem się uda to może uda mi się wrócić do TAnimy.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 14:31:45 via Wykop
  • 1
@Altar: Przed chwilą trafił na główną z tego co widzę :) Cena będzie zależna od zawartości i tego ile czasu będzie można przy niej przyjemnie spędzić zanim stanie się powtarzalna. Na ten czas porównując zawartość, którą planuję, do innych gier tego typu zakładam, że cena będzie w okolicach 7-10$ - ale to zobaczymy przed wydaniem. Jak złotówka będzie słabo stać to zawsze można podregulować lokalizowaną cenę by nie było za
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 14:41:31 via Wykop
  • 4
@progressive: Jak do tej pory nie, ale może się to zmieni. Robienie gier z zamiarem sprzedaży to trochę loteria. Nie wiadomo czy coś zarobi czy nie. Jak wspomniałem w artykule, uczę się przy okazji marketingu właśnie po to żeby zmniejszyć losowość.

Ale na pewno jest to fajna zabawa i miło się patrzy jak coś przy okazji wpadnie do portfela w ramach uprawiania hobby, które się lubi :)
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 14:49:11 via Wykop
  • 2
@Altar: I jestem Ci bardzo wdzięczny za to! :)

Właśnie system przyjmowania gier mnie najbardziej ciekawi. Popularne gry jak Stardew Valley nie mają problemu by się dostać na jakąkolwiek platformę, ale proces przyjmowania np do takiego Nintendo EShop już jest bardziej wymagający.

Podejrzewam, że na GOGu nie ma aż tak wielkiego problemu, ale to będę musiał doczytać i się za to zabrać :) Pewnie marża też jest mniejsza
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 15:05:35 via Wykop
  • 1
@IDreamAboutE32: Dzięki za wishlist i pomoc!

Też miałem czasami tego typu przemyślenia odnośnie gier, które osiągnęły tak ogromny sukces jak np Vampire Survivors, Among Us czy Stardew Valley. Dlatego lubię szukać i czytać/oglądać post mortemy różnych gier.

Faktycznie przy robieniu gier jako indyk jest dużo niewiadomych, losowości i szczęścia. Czasem wystarczy dobry pomysł, wykonanie, które trafia do mas i paru influencerów, którzy wypromują grę (Vampire Survivors, Among Us). Twórcy Vampire Survivors mieli
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 15:08:07 via Wykop
  • 1
@Altar: Brzmi sensownie, jak rozkminię temat to się zobaczymy przy kolejnym artykule! (o ile nie mają jakiegoś dziwnego NDA, który mi tego zabroni)
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 15:10:22 via Wykop
  • 2
@Eustachy_goli_pachy: Akurat ulepszanie silnika u mnie się fajnie sprawdza, bo następuje przy okazji robienia gier. Sliding Swords np bardzo dużo wniosło. Dużą część kodu i narzędzi użyłem później przy robieniu prototypów na gamejamy i teraz używam do Node Farm :)
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 15:30:16 via Wykop
  • 2
@Eustachy_goli_pachy: Nie jestem pewny czy do mojego YT czy do SNKRX więc podrzucę oba :)

Tutaj jest jeden z moich filmików jak robię bossa do TAnimy (reszta na kanale):
Vector Graphics

a tutaj gra innego twórcy - SNKRX:
SNKRX
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 15:32:01 via Wykop
  • 1
@MajoZZ: Dzięki! Wybacz moją nie wiedzę, ale jak to działa na Wykopie?
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 15:33:47 via Wykop
  • 2
@Kauabang: Coś zmienia, ale nie jestem pewny co dokładnie. Na pewno liczbę obserwujących widać w ogólnodostępnych statystykach. Dzięki, miło to słyszeć!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 15:43:50 via Wykop
  • 4
@miszczu90: Tego typu gry mobilne mają ciekawą specyfikę z tego co zaobserwowałem.

Jeśli chce się zaistnieć na rynku mobilnym w taki sposób, to trzeba wpompować kasę w reklamy tak, by dochód z reklam w grze i mikropłatności (które są bardziej opłacalne niż reklamy) - przewyższył koszt marketingu (czyli tej kasy, którą się wpompowało).

Zajmują się tym zazwyczaj wielkie molochy, które mają dużo kapitału by wypchać kanały reklamowe scamowymi reklamami, grami
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:00:02 via Wykop
  • 1
@Volantie: Dzięki! Zdecydowanie jest trudniej, ale to moje hobby i duża część życia, którą bardzo lubię. Bardzo dobrze wspominałem każdą grę, którą robiłem i zawarłem w swoim pierwszym filmiku w artykule gdy go nagrywałem.

Tak jak i na rynku programistycznym (moim domyślnym) będę musiał się adaptować do nowych realiów i walczyć dalej. Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Najważniejsze, że jest fajnie :)

Btw, Steam póki co ubija projekty robione
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:07:48 via Wykop
  • 2
@buhubuhu: Myślałem nad dogadaniem się z wydawcą, nawet dostałem kilka ciekawych ofert w związku z Node Farm, ale dla mnie samodzielne wydanie gry to część doświadczenia. Podoba mi się nauka całokształtu produkcji gier. W wolnych chwilach zdobywam nową wiedzę i uczę się na błędach (jak w przypadku Sliding Swords). To wszystko sprawia, że lepiej podejmuję kolejne decyzje i ma to realne przełożenie na wyniki (choćby cząstkowe) - jak w przypadku
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:13:23 via Wykop
  • 0
@test30: Haha, prawda - dobrze wspominam swoją uczelnię. Poznałem wielu ciekawych ludzi i stała na bardzo dobrym poziomie :) (nie wiem jak teraz, kończyłem ją prawie 10 lat temu).

Filmy PL kiedyś próbowałem, ale średnio było z wyświetleniami. Możliwe, że jeszcze do tego wrócę, bo jak mówię po angielsku to czuję się jakbym był upośledzony. No albo może w końcu nauczę się dobrze mówić po angielsku xD
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:16:50 via Wykop
  • 2
@bjasinski87: Hej, ciekawe, zajrzę!

Btw jestem adminem polskiego discordowego serwera indie gamedevowego, który powstał po rozpadzie dawnych forów (warsztat.gd, gamedev.pl). Jak ktoś robi gry i chce dołączyć to zapraszamy!

GameDev Polska Discord
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:19:35 via Wykop
  • 0
@Admiral_Kreweta: Forager oczywiście, że kojarzę! Kupowanie wysp jest moim luźnym nawiązaniem właśnie do tej gry. Bardzo ją lubię.

Humble Bundle - nie myślałem. Szczerze mówiąc nie wiem jak wygląda kontrakt z nimi, ale dopiszę sobie do listy rzeczy do sprawdzenia. Wiem, że część gier się z nimi dogaduje, ale nie wiem jak na tym wychodzą w ostatecznym rozrachunku. Sam miałem tam tylko subskrybcję kiedyś.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:22:13 via Wykop
  • 0
@janciopan: A znam Slay the Princess, faktycznie ciekawy pomysł. Jeśli chodzi o grafikę to póki co feedback mam bardzo pozytywny. Eksperymentowałem z innym stylem, ale kolidował z czytelnością (która niestety jest ważniejsza w tego typu grach).

Zobaczymy jakie będą wyniki beta-testów!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:24:06 via Wykop
  • 0
@Ursus-maritimus: Miałem kilka podejść do tiktoka, ale szczerze mówiąc nie wiem jak miałbym tam promować akurat Node Farm. Masz może jakieś przykłady, na których mógłbym się wzorować?

Teraz eksperymentuję z quizami o gamedevie: ByerN Tiktok
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:26:23 via Wykop
  • 1
@Opiochoinka: Mała konkurencja, ale też mały rynek zbytu :) Czasem jak śledzę wątki gamedevowe, to nie widziałem by jakikolwiek twórca indie zachwalał robienie gier na VR (choć znam kilka fajnych indyków, które się tam wybiły). Głównym problemem jest właśnie mała liczba graczy. Sam mam VR i siedzę przez lata przy kilku tych samych tytułach.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:29:46 via Wykop
  • 2
@Argiope: Miałem taki okres, że zbrzydły mi gry AAA i online. Przez długi czas grałem w LoLa (a później w Overwatcha). Powróciłem do grania dopiero po ograniu The Binding of Isaac. I tak już gram do dziś w różnej maści indyki i czasem większe gry. Gramy teraz z żoną w Final Fantasy 16 - polecam!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 16:58:51 via Wykop
  • 0
@Madras: Dzięki za podzielenie się doświadczeniem! Reklamy i tak chcę przetestować by bardziej się zapoznać z samym procesem. Określę sobie jakiś minimalny budżet, który będę mógł z czystym sumieniem poświęcić i ew. go zwiększę jak będzie działać. Moim marketingowym celem na teraz jest pozyskiwanie na tyle wishlist by wspomóc odpowiednie upozycjonowanie Node Farm na listach podczas Steam Next Fest June 2024. Reklamy w tym przypadku traktuję jako formę eksperymentu.

W
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 17:00:06 via Wykop
  • 0
@MajoZZ: Pojawiają Ci się reklamy gier ze Steama? Mi nie. Zastanawiam się na którym social media najlepiej zainwestować w reklamy.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 17:06:28 via Wykop
  • 0
@heartbroken: Ze Stacklands niestety ma to mało wspólnego. Nie ukrywam, że bardzo chciałem zrobić grę podobną do Stacklands, bo urzekł mnie gameplay i pomysł, ale ostatecznie Node Farm bliżej do Masterplan Tycoon, Mindustry, rogalików i pierwszych Settlersów (to ostatnie przynajmniej z tego co słyszałem).
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 17:08:38 via Wykop
  • 1
@MajoZZ: Rozumiem. Dzięki, poczytam jeszcze o tym i dam znać!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 17:11:47 via Wykop
  • 0
@Hiranus: Póki co mam tylko stary prototyp z gamejamu: itchio Node Farm ale nie ukrywam, że już odbiega bardzo od tego co jest na Steam - i z tego co słyszałem to po ostatnich updateach Firefoxa przestał tam działać (Chrome i Safari działa).

Planuję testy na marzec tego roku (będę wysyłał powiadomienia na discordzie - link w artykule). Chcę domknąć pętlę gry, bo to na jej testach najbardziej mi zależy
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 17:15:57 via Wykop
  • 1
@Wykopaliskasz: Słyszałem wzmianki o "Super 2048" - to jakaś onlineowa wersja 2048? Czy bardziej liga?

Sliding Swords do testów

Daj znać co sądzisz!

Możesz za jakiś czas napisać, czy znalezisko na głównej dało jakieś zauważalne efekty sprzedażowe.

Pewnie. Napiszę jak skończy się "wykopywać".
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 17:57:24 via Wykop
  • 0
@Hodofca: Dzięki za obszerny komentarz!

bardzo trudno się przebić

Jest coraz trudniej. Dlatego bardziej się przykładam do tego by wyszło jak najlepiej. Kiedyś wydawanie gier było znacznie prostsze. Teraz to taka forma wyzwania dla mnie.

znalezienie
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 18:00:10 via Wykop
  • 0
@Turbojurek: Dzięki!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 18:02:53 via Wykop
  • 2
@rafu: Niestety jeszcze nie. Z iOS jest taki problem, że trzeba zakupić cały ekosystem Apple'a (telefon, komputer) by nie tylko przetestować, ale też zbudować grę + roczny abonament za to, że w ogóle możesz wydać cokolwiek.

Chciałem by reszta moich gamedevowych źródeł na to zarobiła, ale jeszcze do tego nie doszło.
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 18:03:41 via Wykop
  • 0
@Winden: Szkoda, że nie grasz, ale dziękuję za wykopanie!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 18:06:37 via Wykop
  • 3
@Funky__Koval: Tak, id Software to legenda branży :) Z chęcią czytam każdy artykuł związany z Cormack'iem. 3d pewnie przez długi czas nie będę potrzebować, ale będę pamiętał! Dzięki!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 20:27:16 via Wykop
  • 0
@Akukuk: Mam to w planach po Steam Next Fest razem z obsługą kontrolerów :)
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 20:27:39 via Wykop
  • 0
@ivan777: Dzięki! Daj znać co sądzisz o filmiku!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 20:41:44 via Wykop
  • 0
@baronio: Fajnie by było gdyby przypominała Stacklands bo bardzo lubię tą grę, ale to bardziej miks Masterplan Tycoon, Mindustry, rogalików i symulatorów farmy. Zobaczymy co z tego wyjdzie :) Dzięki!
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 20:53:28 via Wykop
  • 1
@WebsterBolek: Haha, znam to! Podrzucę też starszy podobny filmik z konferencji GDC: https://www.youtube.com/watch?v=mAI5W7Y5H28
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 20:57:39 via Wykop
  • 1
@ivan777: Dzięki! Kiedyś miałem znacznie więcej czasu. Teraz jak już mam żonę i dziecko, to mogę skupić tylko ułamek czasu (który miałem wcześniej) na robieniu gry. Warto korzystać póki jest się młodym :)
ByerN
ByerN
Autor
07.01.2024, 21:04:33 via Wykop
  • 0
@Opiochoinka: No niestety graczy nadal jest mało porównując do klasycznych gier. Średnio opłacalne licząc dodatkowy wkład, który trzeba włożyć w dostosowanie gry pod VR by np nie powodowała wymiotów. Pewnie się to zmieni za jakiś czas.

Beat Saber to ewenement - praktycznie jedna z kilku gier, w które gramy od dawna w domu na starszej wersji Questa :)
ByerN
ByerN
Autor
08.01.2024, 06:47:08 via Wykop
  • 0
@Rdfssajkl: było kilka powodów, dla których nie poszedłem w gamedev, ale głównymi było to, że webdev jest bardziej stabilny, dochodowy i nie chciałem by praca zruinowała mi przypadkiem hobby. Samo programowanie tez jest moim hobby, ale wiedziałem, że tam mam większe pole do ew. zmian :) teraz z perspektywy czasu dalej bym wybrał tak jak wybrałem - cenie sobie większą niezależność jako twórca indie niż gdybym miał pracować dla kogoś
ByerN
ByerN
Autor
08.01.2024, 08:53:55 via Wykop
  • 0
@Rdfssajkl: na kanałach branżowych jest ostatnio dużo dyskusji o zapaści i zwolnieniach w firmach gamedevowych. Pewnie trzeba przeczekać kryzys, jeśli chodzi o zatrudnienie w gamedevie.

Java i C# dominują rynek webdevowy, a ten jest ogromny i dobrze płatny. Jako same języki są prostsze, bo wyższego poziomu, ale problemy, które się nimi rozwiązuje są kompletnie inne i potrzeba tam innego skilla niż przy robieniu aplikacji desktopowych.
ByerN
ByerN
Autor
10.01.2024, 15:16:09 via Wykop
  • 1
@Wykopaliskasz: Nabiło ok. 400 wishlist razem z jednym z moich postów na Reddit. Zakładałbym, że jakoś 300-350 przyszło z Wykop. Całkiem ładnie :)

ByerN

  • https://store.steampowered.com/app/2738990/Node_Farm/
  • X (dawny Twitter)

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 10.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking