Kilka słow o marketingu gry indie. Jesli zastanawiacie sie czy to trudne to powiem z wlasnego doswiadczenia ze cholernie trudne. Ostatnie kilka miesiecy pracowalem nad promowaniem gry samodzilnie co dalo mi Wishliste na poziomie 230... Od kilku tygodni nie robilem prawie nic poza szukaniem aderesow mailowych i wysylaniem spersonalizowanych maili z kluczami do Tworcow, Recenzentow, Komentatorow nawet gazet. I warto bylo, pare dobrych slow od jednego znanego recenzenta a YT dziala cuda
najbardziej czekam na 1000 niezależnych NPC, miasto tętniące życiem, wertykalne duże miasto z możliwością eksploracji, przechodzenie gry kilka razy różnymi drogami żeby móc zobaczyć jak moje decyzje wpływają na grę itp.
@testaccount9432: @ebson: @zdrapek: dzięki, że powiedzieliście - myślałem, że normalnie w każdej grze będzie obsługiwane :( To nie wiem czy jest sens kupować. Myślałem głównie o cyberpunku, ale w inne gry (online) tez było by fajnie na klawiaturze i myszce.
A każda gra single player działa, czy tez są jakieś zależności?
Mam pytanie, czy macie polecić jakieś materiały, książki gdzie mógłbym liznąć podstawy tworzenia gier, głównie w javascript?
Chodzi mi o takie zagadnienia bardziej związane z fizyką, czyli np. detekcja kolizji, głównie chodzi mi o wprowadzenie teoretyczne i kierunek w którym się uczyć. Najlepiej po polsku ;)
P.S teraz wiem, że trzeba było się jednak uczyć fizyki ;)
Ostatnio miałem jeszcze mniej czasu niż zwykle, jednak projekt cały czas jest w toku.
Pracowałem nad sklepem z przedmiotami, gdzie gracze będą mogli wymieniać zebrane orzechy na przedmioty. To jest wczesny prototyp ale już działa wybieranie przedmiotów, wyświetlanie i zapisywanie na graczu. W przyszłości będą przedmioty w trzech kategoriach (nakrycia głowy, deski, kolor futra wiewióra).
@Gacrux: Nad gameplayem będę pracował na końcu. Bo będzie to dla mnie po prostu najprzyjemniejsze :)
Na razie robię całą mechanikę poboczną gry. Mam już serwer z API, gdzie zapisuje wyniki graczy, wyświetlenie rekordów w grze, teraz robię item shop, jeszcze trochę rzeczy zostało i wtedy wracam robić gameplay.
Ostatnio nie miałem za dużo czasu, ale zacząłem pracować na bardzo ważnym dla mnie elemencie gry - customizacja swojego wiewióra. Gracze będą mogli wybierać spośród wielu przedmiotów (czapki, fryzury, kolor sierści, deski itp.).
W przyszłości planuje wyświetlać wiewiórki graczy przy nickach na listach rankingowych.
@amisobad: rankingi (+ backend), itemy to są rzeczy, które i tak bym chciał zrobić przed wypuszczeniem gry więc tak czy siak to musi być według mnie zrobione. Samą gierkę i główny gameplay będzie się robić najprzyjemniej z tego wszystkiego więc wole to robić na końcu.
Zacząłem od prototypu gameplayu, na tyle, żeby dało się wszystko ze sobą posklejać i potestować i na końcu wrócę do tego.
@amisobad: no w sumie trochę tak to wygląda. Przyjąłem trochę taki model, przez to, że to będzie mobilna gierka (ale wypuszczę pewnie też na itch.io). Kolejną będę chciał robić typowo pod PC, i tam będę cisnął główne gameplay, a tak to tutaj trochę się bawię w takiej mobilno-growej mechanice.
Tag może być #badzlepszygamedev - kiedyś na nim robiłem gierki w js, zacznę go stosować przy nowych wpisach
@lim0: w zasadzie nie, tak wyszło z shaderami, ale chyba to zostawię, bo nawet mi się podoba. Może dodam jeszcze jakąś animacje, ruch do sceny, żeby trochę to przełamać
Ostatnie zmiany: - ostatnio pracowałem głównie nad Restfull Api, więc nic co można by pokazać ale mam już rejestracje, logowanie, zapisywanie wyników graczy, pokazywanie wyników itp. - zaimplementowałem wyświetlanie najlepszych wyników dnia na ekranie gameover. W przyszłości będzie to znacznie bardziej rozwinięte (pokazywanie spersonalizowanych wiewiórek graczy, flaga kraju z którego pochodzi gracz itp.) - dodałem jeszcze ścianę rekordu na mapie, żeby było widać kiedy gracz przebije swój osobisty rekord. W przyszłości będą na mapie pewnie też najlepsze rekordy innych graczy.
ps. Ta gra to mocny prorotyp, na razie robię podstawowe funkcjonalności. W grze końcowej będzie dużo więcej zawartości (przedmioty, rankingi, urozmaicenia na mapie itp.)
aczkolwiek sam dobrze wiem że czasem trzeba odreagować od jednej części projektu robiąc jakąś zupełnie inną, więc trochę rozumiem aczkolwiek nie rozumiem po co w takim przypadku dodawać ten opis że robisz podstawy.
@draculeq: Siema, co do opisywania featurów jako podstawowych to pewnie masz rację - bardziej by odpowiadało określenie bazowe/podstawowe/założone funkcjonalności. Poprawię ten opis przy kolejnych wpisach.
Generalnie ten mój dewelopment gry jest chaotyczny, na razie robię rzeczy, które
Ostatnio pracowałem trochę nad ekranem Game Over. Na razie jest to mocny prototyp ale działa już wyświetlanie wyników i zliczanie punktów.
Dodwałem również liczenie przejechanego dystansu + ustawiłem kolor nieba na jednolity.
ps. Ta gra to mocny prorotyp, na razie robię podstawowe funkcjonalności. W grze końcowej będzie dużo więcej zawartości (przedmioty, rankingi, urozmaicenia na mapie itp.)
@denis-szwarc: no w sumie dobry pomysł z tym wyjeżdżaniem z dołu/góry. Co do liczenia wyniku to tak, będzie przyśpieszony - po renderze filmiku obczaiłem ze dużo za wolno idzie
Dodałem orzechy do zbierania dla wiewióra i prosty UI z licznikiem zebranych orzechów. Jeszcze dużo do zrobienia, poprawienia ale zaczyna to już jakoś wyglądać.
@fizzly: rzecz się dzieje w uniwersum gdzie zwierzaki są przerośnietę i surfują po trawie. Grawitacja jest mocniejsza w tym świecie przez co nawet przy niewielkim nachyleniu góry można sunąć na drewnianych deskach.
a tak poważnie to tam wiele rzeczy nie ma sensu. Wróciłem do gamedevu jako hobby i chcę kiedyś robić większe gry, ale postanowiłem zacząć od czegoś małego pewnie mobilnego i tak powstaje wiewiórka na desce :)
Planuje jeszcze zaimplementować wiele rzeczy m.in: - customizacja przedmiotami
@jezanaszpan: cały czas przyśpiesza, z tym, że to była krótka rozgrywka i nie widać tego dobrze. Mimo wszystko będę dodawać pewnie jakaś maksymalną prędkość ale jakaś dużą.
Myślę o wprowadzeniu przebytego dystansu, i pewnie ostatecznie go wdrożę. Zawsze to fajnie bić swoje rekordy. Jeżeli wprowadzę dystans to podczas gameplayu, zrobię jakiś znaczek obecnego rekordu.
System rankingowy będzie pokazywał własne przejazdy i przejazdy innych graczy (online).
@Nerlo: nie myślałem o rampach ale faktycznie to może być niezły pomysł. Co do kół to raczej prędzej zwiększe nachylenie góry i tak, żeby jazda na takiej desce miała więcej sensu. Nie chcę dodawać kół bo będzie dużo innych "desek" do jazdy i mam pomysły w których koła by nie pasowały :P
@Ryptun: tak, jeszcze bardzo dużo gameplayu zostało do zrobienia pełnej wersji. Postanowiłem zrobić chwilowy przystanek na wizualny update, żeby lepiej na dev gifach, tweetach wyglądało ( ͡°͜ʖ͡°)
@Kidkud: no racja, ja zawsze byłem fanem slow mo w filmach/grach to dla mnie to był must have ale faktycznie nie każdy będzie chciał to oglądać za każdym razem :)
Ostatnie kilka miesiecy pracowalem nad promowaniem gry samodzilnie co dalo mi Wishliste na poziomie 230...
Od kilku tygodni nie robilem prawie nic poza szukaniem aderesow mailowych i wysylaniem spersonalizowanych maili z kluczami do Tworcow, Recenzentow, Komentatorow nawet gazet. I warto bylo, pare dobrych slow od jednego znanego recenzenta a YT dziala cuda
źródło: comment_1673548285MKWcqeRyaudmVmOfYjgNtm.jpg
PobierzA gierka wygląda bardzo fajnie, znany motyw ale w kosmosie jeszcze nie widzialem