@wkasa: panowie ze Służby Celnej i Kontroli Skarbowej już do Ciebie jadą, ty zapluty wywrotowcu, karle reakcyjny, działający na szkodę narodu polskiego.
@RedBaron: nie. Nic mnie w tym kraju nie trzyma, nie lubię go, nie rozumiem słowa patriotyzm i wyjeżdżam kiedy tylko będą na to realne szanse. Nie mówię, że gdzie indziej jest lepiej, bo nie wiem o tym i nie będę wiedział dopóki tam nie zamieszkam.
Czytam co tutaj piszecie i dziwię się i mi smutno, bo niestety w wielu przypadkach nie znacie realiów.
Ktoś pisze że zrobiłby takie za 20 złotych w 5 minut. I ma rację w sensie samego zrobienia logo z krzywych. Tyle że to nie samo wykonanie, ale koncept kosztuje tyle. Do tego dochodzi księga znaków i cała identyfikacja. Trzeba dosłownie napisać książkę o tym w jaki sposób logo może być stosowane. Muszą być wymiary, kolory (wyświetlane, do druku na różnych materiałach), a nawet sposób konstrukcji. Do tego wzory wizytówek papieru firmowego i jeszcze miliona innych rzeczy na których logo ma się znaleźć.
A to tylko początek, bo największy problem leży w tym, żeby logo wypracować. Graficy jeżdżą i spotykają się osobiście, robią badania na temat funkcjonalności i potrzeb oraz preferencji osób decydujących. Trzeba spełnić naprawdę dziesiątki różnych warunków. Ile to się razy zdarzyło że firma która wygrała przetarg nagle robi logo które wygląda jak istniejące, albo też jest bardzo podobne? Za to również się płaci.
@m3don3: Niestety jesteś w błędzie. po pierwsze dlatego, że takich zleceń nie dostają graficy, ale firmy wyspecjalizowane w kreowaniu wizerunku. Często już samo stanięcie w przetargu jest pewną inwestycją. Jeśli piszesz o logotypach na poważnie i mówisz o kwotach 100, 200, 500 złotych to znaczy, że tak naprawdę niewiele wiesz o tej branży.
@WD40: Przy okazji konkursu na logo Planetarium Kopernika, była gdzieś w internecie dokumentacja logo samego Centrum Nauki Kopernik. I rzeczywiście miała ona z kilkadziesiąt stron
Jejq, co za błąd dziennikarski... newsa należy zredagować nieco bardziej pod polskie realia:
Ministerstwo finansów wyj@#@ło obywatelom kolejnego wała, tym razem na wartość 219 800 zł, okazją do wyj@#@nia wała był przetarg na logotyp wartości 200zł.
Ot! I wszystko nagle wraca do normy... ;-)
ps: skoro na przetargu wartości ~ 200zł potrafią wyj@#@ć wała na ponad 200 000 zł to teraz wyobraźmy sobie jak nas jebią przy umowach gazowych... (-;
Komentarze (142)
najlepsze
I cieszyłbym się, gdyby ktoś chciał mi za to dać 50 zł.
Najpierw o cenę pyta Niemca.
- 140 dolarów - mowi Niemiec.
-
Ktoś pisze że zrobiłby takie za 20 złotych w 5 minut. I ma rację w sensie samego zrobienia logo z krzywych. Tyle że to nie samo wykonanie, ale koncept kosztuje tyle. Do tego dochodzi księga znaków i cała identyfikacja. Trzeba dosłownie napisać książkę o tym w jaki sposób logo może być stosowane. Muszą być wymiary, kolory (wyświetlane, do druku na różnych materiałach), a nawet sposób konstrukcji. Do tego wzory wizytówek papieru firmowego i jeszcze miliona innych rzeczy na których logo ma się znaleźć.
A to tylko początek, bo największy problem leży w tym, żeby logo wypracować. Graficy jeżdżą i spotykają się osobiście, robią badania na temat funkcjonalności i potrzeb oraz preferencji osób decydujących. Trzeba spełnić naprawdę dziesiątki różnych warunków. Ile to się razy zdarzyło że firma która wygrała przetarg nagle robi logo które wygląda jak istniejące, albo też jest bardzo podobne? Za to również się płaci.
Firma
Ministerstwo finansów wyj@#@ło obywatelom kolejnego wała, tym razem na wartość 219 800 zł, okazją do wyj@#@nia wała był przetarg na logotyp wartości 200zł.
Ot! I wszystko nagle wraca do normy... ;-)
ps: skoro na przetargu wartości ~ 200zł potrafią wyj@#@ć wała na ponad 200 000 zł to teraz wyobraźmy sobie jak nas jebią przy umowach gazowych... (-;
Kontrola Skarbowa
Służba Celna
http://www.templatesbox.com/data/free.templates/images/logo/full.preview/11377028571iQ.jpg