Temat multimedii przerabiałem sam. Po swoim doświadczeniu uważam, że to nie jest normalna firma. To wyjątkowo cwana i schowana za swoimi kruczkami z umowy pseudo banda yntelygentów.
Ale i na takich jest sposób. Chcieliśmy zainstalować sobie telewizję na mieszkaniu studenckim a mieliśmy sam internet z rzeczonej "firmy". Więc dzwoniliśmy, prosiliśmy o wykalkulowanie cen przy uwzględnieniu, że neta mamy u nich już drugą umowę. Dopiekli 90 zł miesięcznie za pakiet najuboższy, do tego
@Weeman86: ale po co się tak spinasz? Ty wiesz swoje, ja wiem swoje :) chcesz mi udowadniać ile mi krzyknęli za podłączenie na siłę. Jak chcesz to mogę Ci powiedzieć, jak Cię to zadowoli, że nawet mi dopłacili i zrobili laskę wszystkim Ryszardom z mojej dzielnicy, kij z tym.
@cmhqwidget: Jeśli pracujesz zdalnie i masz na to papiery (umowa czy coś) możesz zawsze spróbować zarzucić im, że niesprawne połączenie (z ich winy) spowodowało straty finansowe. I domagać się ich zadośćuczynienia ;)
Właśnie był u mnie technik Multimedii. Przyszedł sobie taki Pan, taki przestraszony szczurek. Nie wiem co się stało, czy wczorajsza rozmowa i prośba o imię i nazwisko pani konsultantki to spowodowała, ale przyszedł ten pan z informacją, że był problem z konfiguracją routera. Spytałem co się stało, że przyszedł, skoro dopiero we wtorek mieli wolne terminy, powiedział, że akurat przechodził obok :>. I potwierdził fakt, że błąd w
@qupi: wiem że podszedłem emocjonalnie, bo po raz kolejny zostałem zignorowany podczas gdy czułem w czym jest problem. Najbardziej mnie chyba zdenerwował brak próby rozwiązania konfliktu. Zazwyczaj podchodzę do rozwiązywania takich problemów spokojnie, nie zależy mi na tym, żeby robić siarę, bo szkoda mojego czasu, za który nikt mi nie zapłaci. Tutaj już straciłem 2-dniowy obrót i zysk. Nie dostanę z tego tytułu żadnej kasy ani przeprosin, tak przynajmniej podejrzewam.
@crejzus: Taki też mam zamiar. Całe szczęście w Brodnicy jest Eltronik. Z tego co się dowiedziałem, tam sprawy się załatwia tak, że jak coś nie działa to przyjeżdża Pan Józek. Pan Józek ogląda co się stało i naprawia problem. Nie jakieś załatwianie na gębę albo odbijanie piłeczki o jakichś konsultantów w BOKu, którzy nawet się nie przedstawiają.
Co do konkurencji, mają czas reakcji 72h. Przy zakupie dostępu biznesowego czas reakcji
Opisałeś problem dokładnie identyczny z tym jaki ja z nimi miałem. Nawet wysyłałem im identyczne zrzuty z tracerouta. Tak - net działał, ale upload małych plików na ftp-a był praktycznie niemożliwy. Drugi problem był z Allegro, strony nie chciały się otwierać, bo na każdą miniaturkę produktu trzeba było czekać po 2-3 sekundy. Przy czym zawsze wyglądało to tak samo - żądanie pliku, oczekiwanie (długo, do kilku sekund) po czym maksymalnie szybki transfer.
@pies_harry: Doklejam się, ja mam dokładnie takie same problemy z MM. Co więcej, jak pojechaliśmy rodzinnie na 2-tygodniowe wczasy, specjalnie zostawiłem badanie łącza na ten czas. Potem sobie gnuplotem wyplotowałem latency piki - jedna wielka tragedia.
U mnie problem jest z łączem radiowym. Nie wdając się w szczegóły, MM wykupiła mojego starego providera (który potrafił temat ogarnąć w 1h) i ma nas (mnie i sąsiada) teraz serdecznie w dupie. Jest
@pies_harry: za łatwo się poddałeś, oprócz zerwania umowy na koniec powinieneś złożyć jeszcze reklamację w której domagać się 1 zwrotu abonamentu za okres kiedy nie działało (od pierwszego zgłoszenia do końca umowy albo do momentu kiedy naprawili) 2 wypłacenia odszkodowania (zależnie od umowy jeszcze 3 wypłacenia kary umownej)
Zaniesienie 2 kartek papieru w momencie kiedy odwoziłeś modem nic by Cię nie kosztowało, a musieli by przynajmniej oddać wszystko co im
A czy może mi ktoś obeznany wyjaśnić taką sytuację:
Od ponad 10 lat miałem internet z dość dużej firmy zajmującej się jej dostawą Internet Soulutions z Tarnowa. Generalnie byłem bardzo zadowolony, starali się zawsze mieli wysoki poziom usług 24 godzinny serwis itp. w dodatku ceny bardzo niskie bo za pakiet internet 100 Mb/s + telewizja ~80kanałów+ telefon płaciłem niecałe 100 zł! Było fajnie, do czasu, aż multimedia nie zainteresowała się Tarnowskim rynkiem.
@Wolfy: W sumie to nie zadałeś pytania o co Tobie konkretnie chodzi. Opisałeś sprawę ale cały czas oczekiwałem na pytanie końcowe. Co do sprawy, którą opisujesz to zmiana warunków umowy jest podstawą do jej zerwania. Więc jeżeli faktycznie robili to co opisałeś to masz prawo zrezygnować. Chociaż myślę również, że jest to kwestią sporną. W umowie masz zapis, który pakiet wykupiłeś, ale nigdzie nie znajdziesz jakie programy są w tym
Czy taka rozbieżność między poziomem usług jakie były gdy podpisywałem umowę , a jakie dostaje teraz, jest podstawą do rozwiązania umowy?
@Wolfy: Każda zmiana warunków umowy może być powodem do jej rozwiązania. 2 miesiące temu UPC likwidowało część kanałów z oferty analogowej i rozsyłało maile z taką informacją:
W związku powyższym, przysługuje Państwu uprawnienie do rozwiązania Umowy Abonenckiej, zawartej z UPC, w przypadku braku akceptacji zmian. W razie skorzystania z
Multimedia to największe gówno, na które ja jestem skazany od początku, odkąd posiadam dostęp do sieci (nie mam ochoty na Netię, TP itd.). Na Wykopie popularna była już opisywana jedna aferka z nią związana - ta firma zniszczyła część życia pewnej osobie. Ale to nie był jedyny problem z nią.
Mogę tylko powiedzieć, że nie dziwię im się, że Ciebie zlali. Oni mają zapewne MNÓSTWO zgłoszeń tego typu i 99% z nich dotyczy routera. ŻADEN host nie musi odpowiadać na pingi, możesz mieć nawet 99% packet lostów i każdy, kto zna się choć trochę na sieci wyśmieje Cię i powie, że to żaden argument.
Oto, co powinieneś IMHO zrobić w takim przypadku:
- Twój modem kablowy (o ile wiem, Multimedia daje modemy kablowe?) musi mieć jakiś adres IP dostępny od wewnątrz. Zrób traceroute do tego modemu.
@Wapniak: Nie jest tak jak mówisz. Dużo w traceroutcie nie widać - to fakt, ale packet loss na którymś z kolei routerze o niczym nie świadczy. Liczą się straty do docelowego hosta - jeśli są to znaczy, że coś faktycznie jest gubione. Jeśli nie to problem jest z głowy.
Otóż moim drodzy parafianie mały poradnik jak sprawdzić czy z Waszym połączeniem wszystko gra :
Jeśli macie problem z dostępem do Internetu to mam dla Was bardzo prosty przepis jak sprawdzić czy na pewno wszystko jest ok. Wystarczy uruchomić jakikolwiek LiveCD np. Ubuntu na swoim komputerze (Ubuntu jest preferowane z uwagi, że ma zasadniczo wszystkie
@mnlf: Masz rację ale nie do końca. Wszystko zależy w jakim zakresie czasu tracisz te 5% i jakiej wielkości pakiety tracisz. Jeśli mierzysz standardową komendą spod Linuxa/Windowsa to 5% strat na 100 pingów nie jest oczywiście aż tak bardzo miarodajne. Nie jest to prawdą ze każda strata pakietu oznacza przestój przez czas trwania - pamiętaj że TCP transportuje segmenty i jeśli któryś segment nie trafi na miejsce od razu leci
To teraz ja mam do Was prośbę o pomoc. Aktualnie mam problem z ISP zwanym Airmax. Podpisywałem umowę o łącze z maksymalna prędkością 12Mb/1.5Mb, ale, prędkość taką zobaczyłem tylko na dwa dni. Po podpisaniu umowy. Teraz prędkość nie przekracza nawet połowy deklarowanej prędkości maksymalnej, wg. speedtest.net prędkośc jest ok. 3-4Mb/s. Airmax oczywiście nie widzi winy w sobie, tylko w moim sprzęcie, na początku oczywiście, że router jest zły, no to sprawdziłem wszystko
@M4lpa: Czyli po prostu nie działa koncentrator PPPoE w sieci. W przypadku PPPoverEthernet jest tego typu patent, że tam zestawiane jest połączenie poprzez warstwę MAC. I sprawa wygląda w ten sposób, że po prostu połączenie zamiera stąd "No response to 5 echo-requests" i zostaje rozłączone. Następnie cały czas UBNT wyszukuje kocentratora PPPoE poprzez szukanie ramek PADO ale ich nie otrzymuje, żeby wznowić sesję.
@M4lpa: Powiem Ci tak. Znam na wylot AirOS i twoje urządzenie dostępowe. Jestem dostawcą ISP który korzysta z produktów Ubiquiti Networks od samego początku kiedy pojawiły się na rynku. To co opisujesz to jest 100% wina AirMAXa vel. AirNET Opole. Powiem Ci tak. Nie musisz nic kombinować z wersją oprogramowania od 5.2 zasadniczo wszystko działa jak nalezy a w szczególności PPPoE.
To co wyprawia AirMAX (www.airmax.pl) to jest po prostu
UPDATE: Problem powrócił :(. Najpierw brak netu przez pół godziny, a teraz te same problemy co wcześniej. Test na stronie test.mm.pl znowu kończy się failem przy wysyłaniu.
@p4trykx: Nie no, śmieję się ale żal mi trochę gościa było, bo miał minę jak by przed chwilą dostał niezły OPR z samej centrali i czym prędzej przybiegł oświadczyć o naprawie usterki. Dzwoniłem jeszcze raz na infolinię to co najlepsze w tym wszystkim, zanotowane jest tylko to, że mi technik wymienił F-kę przy modemie (wtyczka sygnałowa). Fakt, była uszkodzona, nie wiem dlaczego, ale to na pewno nie jest przyczyną, bo
Komentarze (163)
najlepsze
Ale i na takich jest sposób. Chcieliśmy zainstalować sobie telewizję na mieszkaniu studenckim a mieliśmy sam internet z rzeczonej "firmy". Więc dzwoniliśmy, prosiliśmy o wykalkulowanie cen przy uwzględnieniu, że neta mamy u nich już drugą umowę. Dopiekli 90 zł miesięcznie za pakiet najuboższy, do tego
A tak na poważnie. Screen jest dowodem w sprawie i nic więcej nie potrzeba im udowadniać. Trzymaj się takiego tutoriala.
1. Wywal router i podepnij LAN do komputera. Jeśli mają sprawdzanie MAC - to podmienisz MAC w Windows na
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Właśnie był u mnie technik Multimedii. Przyszedł sobie taki Pan, taki przestraszony szczurek. Nie wiem co się stało, czy wczorajsza rozmowa i prośba o imię i nazwisko pani konsultantki to spowodowała, ale przyszedł ten pan z informacją, że był problem z konfiguracją routera. Spytałem co się stało, że przyszedł, skoro dopiero we wtorek mieli wolne terminy, powiedział, że akurat przechodził obok :>. I potwierdził fakt, że błąd w
Co do konkurencji, mają czas reakcji 72h. Przy zakupie dostępu biznesowego czas reakcji
U mnie problem jest z łączem radiowym. Nie wdając się w szczegóły, MM wykupiła mojego starego providera (który potrafił temat ogarnąć w 1h) i ma nas (mnie i sąsiada) teraz serdecznie w dupie. Jest
Zaniesienie 2 kartek papieru w momencie kiedy odwoziłeś modem nic by Cię nie kosztowało, a musieli by przynajmniej oddać wszystko co im
Od ponad 10 lat miałem internet z dość dużej firmy zajmującej się jej dostawą Internet Soulutions z Tarnowa. Generalnie byłem bardzo zadowolony, starali się zawsze mieli wysoki poziom usług 24 godzinny serwis itp. w dodatku ceny bardzo niskie bo za pakiet internet 100 Mb/s + telewizja ~80kanałów+ telefon płaciłem niecałe 100 zł! Było fajnie, do czasu, aż multimedia nie zainteresowała się Tarnowskim rynkiem.
@Wolfy: Każda zmiana warunków umowy może być powodem do jej rozwiązania. 2 miesiące temu UPC likwidowało część kanałów z oferty analogowej i rozsyłało maile z taką informacją:
Szczegóły tu:
http://www.wykop.pl/link/238180/internet-120-mb-s-z-wysylem-danych-10-mb-s-od-dzis-dostepny-w-polsce/#comment-1526755
Oto, co powinieneś IMHO zrobić w takim przypadku:
- Twój modem kablowy (o ile wiem, Multimedia daje modemy kablowe?) musi mieć jakiś adres IP dostępny od wewnątrz. Zrób traceroute do tego modemu.
-
Otóż moim drodzy parafianie mały poradnik jak sprawdzić czy z Waszym połączeniem wszystko gra :
Jeśli macie problem z dostępem do Internetu to mam dla Was bardzo prosty przepis jak sprawdzić czy na pewno wszystko jest ok. Wystarczy uruchomić jakikolwiek LiveCD np. Ubuntu na swoim komputerze (Ubuntu jest preferowane z uwagi, że ma zasadniczo wszystkie
To co wyprawia AirMAX (www.airmax.pl) to jest po prostu