AMA: Maszynista kolejowy
Witam. Odpowiadając na społeczne zapotrzebowanie wyrażone ostatnio w komentarzach, stawiam się do przesłuchania. Pracuje głównie na elektrowozach w ruchu pasażerskim, na trakcje spalinową posiadam tylko uprawnienia pomocnika. Zapraszam do zadawania pytań.
Ziner z- #
- #
- #
- 371
Komentarze (313)
najlepsze
1. Ciekawi mnie jak jest z dłuższymi trasami pasażerskimi. Tzn maszynista jedzie całą trasą i zdarza mu się nocować na stacjach końcowych czy raczej zamienia się po drodze z innym maszynistą, który w tamtym mieście mieszka, a on prowadzi skład w stronę swojego miasta?
2. Zakładam, że pracujesz już jakiś dłuższy okres czasu. Przez okres swojej pracy zauważyłeś jakieś polepszenie/pogorszenie zachowania się kierowców samochodów na przejazdach nie
1. Drużyny trakcyjne zmieniają się w trasie.
2.Żadnej zmiany - jak się pakowali pod koła, tak dalej to robią.
3. W przypadku pogorszenia stanu toru wprowadzane są ograniczenia prędkości. Co jakiś czas drobne naprawy przeprowadza PLK własnymi środkami. No a modernizacje to już większa afera - tutaj przetargi, wykonawcy itp. Ciężko mi się wypowiadać w tym temacie - ja tylko po tym jeżdżę, a nie naprawiam.
4. Zazwyczaj działa, ale
2. Co w sytuacji, kiedy pociąg stanie na środku pola, wokół nie ma żadnych ulic, a lokomotywa jest zepsuta?
1. Tam gdzie są remonty, wypadki i inne nieprzewidziane sytuacje.
2. Jak się uda naprawić to jedziemy dalej, jak się nie uda to czekamy na lokomotywę zastępczą.
2. Czy popierasz koncepcję że maszynista ma być tylko operatorem pociągu i zagadnienia techniczne budowy i funkcjonowania poszczególnych podzespołów i układów nie powinny go w ogóle obchodzić, co w konsekwencji prowadzi do każdorazowego wzywania serwisantów do nawet błahej usterki, a wiec i opóźnień?
1. Zdarzało się - zazwyczaj są to przerwy w obwodach sterowania - jakieś wypięcie, przetarcie lub upalenie przeowodu.
2. Tylko w przypadku nowoczesnych lokomotyw.
2. Czy w tym zawodzie zdarzają się kobiety?
3. Dlaczego rozkłady jazdy zmieniane są w najgorętszych okresach czyli np. przed świętami a nie np. w okresie gdzie statystycznie mniej ludzi jeździ pociągami?
4. Jaką maksymalną liczbę wagonów może pociągnąć lokomotywa, którą jeździsz?
5. Czy w lokomotywie jest głośno?
1. Myślę, że więcej niż kilkunastu.
2. Nie.
3. Zmiana rozkładu w grudniu to nie wymysł PKP - w całej Europie jest wtedy zmieniany rozkład.
4. to zależy od długości torów na stacjach przez które będzie jechał pociąg.
5. Czasem jest nawet bardzo głośno.