AMA: Maszynista kolejowy
Witam. Odpowiadając na społeczne zapotrzebowanie wyrażone ostatnio w komentarzach, stawiam się do przesłuchania. Pracuje głównie na elektrowozach w ruchu pasażerskim, na trakcje spalinową posiadam tylko uprawnienia pomocnika. Zapraszam do zadawania pytań.
Ziner z- #
- #
- #
- 371
Komentarze (313)
najlepsze
Coś w tym stylu? http://www.youtube.com/watch?v=QenN5DVuLtw
2. Czy nauczenie się co oznaczają wszystkie światła, znaki i ich kombinacje jest trudniejsze od jazdy samochodem?
1. Z kabiny maszynisty, poprzez zawór główny obniżane jest ciśnienie (wartość robocza 5 bar), efektem staje się przesterowanie zaworów rozrządczych w poszczególnych wagonach na hamowanie, przez co wpuszczają one sprężone powietrze do cylindrów hamulcowych, a to poprzez przekładnie dociskają wstawki do obręczy. Po powtórnym podniesieniu ciśnienia do 5 bar z cylindrów powietrze upuszczane jest do atmosfery. Jest to wersja bardzo uproszczona, ale mam nadzieję, że zrozumiała.
2. Ciężko powiedzieć,
Mnie się nie śnią. W nowoczesnych lokomotywach styczniki się pojawiają, ale nie jako podstawowy aparat sterujący lokomotywom.
2. Z jaką maksymalną, bezpieczną prędkością można jeździć po Polskich torach?
3. Dużo dzieje się przed Euro, unowocześniają lokomotywy i tabory?
4. Nie bywa Ci monotonnie na dłuższych trasach?
1. Nie.
2. 160, ale na jednej linii prowadzone są obecnie testy na 200
2. Czy dużo "zwiedziłeś", duże odległości przejeżdżasz, czy raczej jeździsz "lokalnie"? ;)
1. Nawet bardzo.
2. Trochę kilometrów się robi...
2. Czy ta praca Cię pociąga?
3. Czy spisz w hotelach, czy generalnie wracaż na koniec dnia do domu?
1. Koło prowadzone jest poprzez obrzeże, a pociąg skręca (zmienia tor?) dzięki zastosowaniu rozjazdów.
2. Nawet bardzo :)
3. To zależy gdzie się jeździ - u prywatnych przewoźników sypianie po hotelach się zdarza (ale nie u wszystkich). W ruchu pasażerskim zazwyczaj się wraca.