AMA: Maszynista kolejowy
Witam. Odpowiadając na społeczne zapotrzebowanie wyrażone ostatnio w komentarzach, stawiam się do przesłuchania. Pracuje głównie na elektrowozach w ruchu pasażerskim, na trakcje spalinową posiadam tylko uprawnienia pomocnika. Zapraszam do zadawania pytań.
Ziner z- #
- #
- #
- 371
Komentarze (313)
najlepsze
Moje pytania są takie:
I.Grafik masz rozpisany na tydzień, miesiąc? Jak często się zmienia?
II. Jaką masz łączność z innymi pociągami/"kontrolerami" ruchu?
III. Czy uważasz, że przepis o dwóch maszynistach przy V<130km/h jest rozsądny przy nowszych konstrukcjach lokomotyw/EZTów?
1. Na cały miesiąc zazwyczaj.
2. Łączność radiowa - każda lokomotywa i nastawnia posiada radiotelefon. Kanałów pociągowych jest 7 - każda linia ma przypisany kanał.
3. Do momentu gdy nie powstanie sygnalizacja kabinowa uważam, że jest to słuszny zapis.
A teraz pytanie, maszynista spalinówki twierdził, że lokomotywa ta posiada silnik taki jak w czołgach, czy to prawda, czy bujda na resorach?
2. Czy mając uprawnienia zdobyte w Polsce można prowadzić pociągi za granicą?
3. Czy to prawda, że wada wzroku wyklucza na starcie możliwość bycia maszynistą?
1. Nie wiem.
2. Obecnie nie.
3. Tak.
gdzie tu został popełniony błąd ? (pociąg nie dał rady wjechać na wzniesienie )
2) Załóżmy że będę chciał pójśc (teraz już tylko policealnie) na technika mechanika bądź technika elektryka. Czy po tym bez problemu powinienem się dostać na kurs pomocnika maszynisty, itd? Czy jest spore zapotrzebowanie na maszynistów, np do PR-ów?
3)Ulubiona trasa/linia
4) Czy zdarzyło Ci się kiedyś by SHP zatrzymało Twój pociąg, podczas gdy Ty smacznie spałeś? ;)
5) Jak to jest z
1. Na początku jest wszystko.
2. Myślę, że tak - średnia wieku jest wysoka.
3. Każda.
4. Nie. ;-)
5. Jeśli pociąg jedzie na tyle daleko, że maszynista nie zdąży się obrócić to na trasie nawet kilkanaście razy zmieniana jest drużyna trakcyjna.
2. Kto, zgodnie z zasadami, poza maszynistą, może znajdować się w kabinie maszynisty w czasie jazdy?
1. każdy maszynista jeździ tam gdzie ma znajomość szlaku. To już zależy od przewoźnika.
2. Osoby posiadające ważne zezwolenia, w pewnych okolicznościach kierownik pociągu.